2019-07-03, 09:16
Medlem
kostymnisses avatar
Dramaten är en lysande uppfinning.
Nu har jag inte behovet själv då jag bor nära affär och orkar bära utan problem men jag har köpt en till mor min ett par gånger. Vill man ha riktigt kvalité och inte har råd med en sådan gåva själv kan man ju gå ihop med syskon eller så.

Det finns en aspekt som kan lite motsägelsefull mot en dramatens uppgift men det är att den ska ha ett såpass stabilt handtag att den går att lyfta utan att det går sönder. Ty även om den ska rullas så kommer det rätt ofta en högre tröskel/trottoarkant eller så som gör att den måste lyftas om än lite, köper man då "billig skit" händer det att handtagen går sönder iom att det inte klarar av vikten.

Sedan är det givetvis så att det handlar om lite större hjul som redan nämnts samt gärna ett extra fack där det går att han t.ex. ett litet paraply eller någon mer "ömtålig" vara du inte vill lägga direkt i stora facket. En bra sak kan också vara att "väskan" kan tvättas om något t.ex. skulle gå sönder i den.

Visst kan många tycka det är rätt saftigt med nån tusing på en gång men en sådan håller längre än skit-varianterna så det blir billigare i längden.
Citera
2019-07-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Jag har en knepig ledsjukdom och har svårt att bära tungt långa sträckor, men inte fan så skulle jag köpa en Dramaten för det, då kan man lika bra införskaffa en paketcykel eller en säckakärra. Men Dramaten är i princip likställt med Rullator ( anser jag ). Ryggsäck funkar så jävla bra, då kan jag bära hem kilovis med Halloumi ost om jag vill. Är ändå 50 +. Syrran har en å hon ser ut som en idiot när hon kommer rullandes med den. Det finns gränser.
MIN ÅSIKT !

Hur ängslig kan man vara?
Citera
2023-01-04, 23:10
Medlem
Väcker lite liv i en rätt gammal tråd. Jag är i begrepp att köpa en Dramaten, alltså en shoppingvagn, men har svårt att hitta en som inte är så himla stor, och har handtag som går att vika eller trycka ihop så den får plats i bagageutrymmet. Runt 25-30 liter räcker om själva väskan tar. Och hyfsat stora hjul så vagnen rullar lätt och går att dra i trappor. Jag är tacksam för tips från folk som har något liknande. Pris runt 1000 spänn eller så.
Citera
2023-01-04, 23:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Väcker lite liv i en rätt gammal tråd. Jag är i begrepp att köpa en Dramaten, alltså en shoppingvagn, men har svårt att hitta en som inte är så himla stor, och har handtag som går att vika eller trycka ihop så den får plats i bagageutrymmet. Runt 25-30 liter räcker om själva väskan tar. Och hyfsat stora hjul så vagnen rullar lätt och går att dra i trappor. Jag är tacksam för tips från folk som har något liknande. Pris runt 1000 spänn eller så.
Vi har väl tre dylika vagnar.
En av dom har speciella trapphjul, egentligen tre hjul som sitter i trekant och fungerar utmärkt.

Bra nu när vi blivit äldre, och alla leder bråkar.
Citera
2023-01-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Vi har väl tre dylika vagnar.
En av dom har speciella trapphjul, egentligen tre hjul som sitter i trekant och fungerar utmärkt.

Bra nu när vi blivit äldre, och alla leder bråkar.
Skulle du vilja vara vänlig och bifoga en länk till ed du har, eller någon av dem kanske? Tack på förhand i så fall.
Citera
2023-01-05, 01:30
Medlem
chibibottos avatar
Det bästa är ändå att man kan gå på Dramaten med stil när man har en dramaten.
Citera
2023-01-05, 11:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Skulle du vilja vara vänlig och bifoga en länk till ed du har, eller någon av dem kanske? Tack på förhand i så fall.
Dom ser ut som vilken vagn som helst som du får fram om du googlar ex. vis. Shoppingvagn.
Citera
2023-01-06, 12:06
Medlem
6stringlevins avatar
Jag var ung och frisk och macho. Men köpte ofta lådor med tex böcker på auktion. Så jag köpte en dramaten som jag tog med på vagnen.
Inget som jag tog till ica eller så.

Men livet måste fungera. Behöver jag en sådan för att få livet att fungera så skulle jag inte tveka.
Citera
2023-01-06, 12:11
Medlem
Isnatts avatar
Det blev aldrig nån dramaten för mig
Flyttade ut på landet och handlar bara när jag har bil så då kör jag ju kundvagnen ända fram till bilen. Har med mig en egen kundkorg och rejäl påse när jag handlar.

Men en dag flyttar jag väl tillbaka till city, och då jävlar..!
Citera
2023-01-06, 12:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om man saknar bil & går till fots & shoppar mat så verkar det efterblivet att inte ha en dramaten.

Där jag växte upp kallades det "Kärringavagn".
Citera
2023-01-06, 15:01
Medlem
Sonny00s avatar
Jag ska köpa en när jag blir pensionär om ett par år. Sedan ska jag tillbringa dagarna med att kolla upp extrapriser och därefter åka runt bland stadens butiker och bara handla sådant som det är extrapris på.

Jag antar att det är smidigast att köra självskanning om man har en ”Dramaten”? Alltså att man skannar varorna i den takt man plockar på sig dem.
Citera
2023-01-08, 18:20
Medlem
nån som har tips på en bra dramaten ? gärna länk
var i dag ock tittade på Lidls dramaten hm tunna plasthjul annars såg den fin ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in