2023-01-05, 11:31
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Problemet är bara att det du skriver inte är sant.
Du kan inte skilja på relativ och absolut risk och begriper inte att vaccinationstäckningen över åldersgrupper inte är normalfördelad. Du kan inte jämföra ovaccinerade 10 åringar med vaccinerade 100 åringar, men det gör du när du säger att korrelationen är negativ, dvs att det skulle vara farligt att ta vaccin.

Det begriper jag mycket väl att gamlingar är mer besprutade än barn, tack och lov så har man inte lyckats lura i unga människor tillräckligt många i bästa fall helt onödiga och i värsta fall dödliga doser även om det kanske räcker mer än väl med de över hundra tusen inrapporterade skadorna. Men när nu över 90% av avlidna och IVA-patienter är besprutade med skiten, vilket är MER än den högsta vaccinationsgraden i någon åldersgrupp, 100-åringar inkluderade, behöver du knappt kunna tänka för att lista ut att folk som fortfarande stödjer detta massiva bedrägeri är grundlurade och att nyttan är negativ. De länder med högst vaccinationstäckning har även störst problem med viruset, de som skippat skiten har klarat sig bäst, superbra produkt alltså! lätt värt alla miljarder i skattepengar...

Tyvärr är det som synes några tomtar som fortfarande försvarar läkemedelsbolagens senaste super-scam även om fler och fler varje dag tack och lov vaknar upp och inser vad som pågår. Sen att det är en mänsklig försvarsmekanism att aldrig vilja inse att man blivit lurad även när sanningen stirrar en rätt i ansiktet är en annan sak som tyvärr utnyttjas grovt av psykopater. Finns även mer meningsfulla saker att göra med sitt liv än att argumentera med fundamentalister så kommer nog inte längre här med så vitt skilda världsbilder.

Önskar dig lycka till i framtiden om du fortsätter lita blint på mänsklighetens största förbrytare och deras ständiga lögner, ni mediatroende kommer behöva det. Snart snurrar de väl igång ett varv till med propagandamegafonen och alla nyttiga idioter skriker om att "pandemin är inte över!"

Vi har inte ens haft någon pandemi från första början här, en sådan definierades helt korrekt innan 2009 med att det behövdes en signifikant överdödlighet för att klassa något som en "pandemi". Annars skulle vi haft "pandemier" i princip varje år när säsongsinfluensan och förkylningarna kommer som de alltid gör. Vilket väl är planen framåt för att ta ifrån oss medborgare våra kvarvarande rättigheter och friheter och bara tillåta lydiga får med god social score som i Kina. WHO jobbar iaf stenhårt på att det ska bli verklighet, bara vänta och se vad som sker om vi spelar med i teatern...
Citera
2023-01-05, 12:20
Medlem
CockWitchs avatar
Nu visar de på Expressen en film om att de bränner lik på gatorna för att de inte har plats någon annanstans. Detta är märkligt. Eftersom viruset startade i Kina, vad de påstår, (nej det läckte eller spreds i USA) så borde ju detta hänt redan för 2 år sen. Men det är alltså först nu som folk dör som flugor i Kina.

Har de inte vaccinerat folket i Kina? I så fall, ja då vet vi att du kan ta hur många vaccinationer som helst. Du kommer ändå inte undan. Hade vi inte haft dessa låtsas vaccin så hade heller inte viruset muterat sig i så många olika former så snabbt. Vi skulle inte tagit någon spruta alls. Så hade detta varit över på max 1 år.
Citera
2023-01-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Nu visar de på Expressen en film om att de bränner lik på gatorna för att de inte har plats någon annanstans. Detta är märkligt. Eftersom viruset startade i Kina, vad de påstår, (nej det läckte eller spreds i USA) så borde ju detta hänt redan för 2 år sen. Men det är alltså först nu som folk dör som flugor i Kina.

Har de inte vaccinerat folket i Kina? I så fall, ja då vet vi att du kan ta hur många vaccinationer som helst. Du kommer ändå inte undan. Hade vi inte haft dessa låtsas vaccin så hade heller inte viruset muterat sig i så många olika former så snabbt. Vi skulle inte tagit någon spruta alls. Så hade detta varit över på max 1 år.

De har vaccinerat i Kina men av någon anledning så ser vaccinationskurvan ut tvärt emot hur den ser ut i resten av världen. Hög vaccinationstäckning för de yngre och lägre för de äldre.

Kina har via extrema lockdowns lyckats stoppa smittan men nu kommer allt på samma gång. Om den totala dödssiffran blir lägre eller högre går väl att diskutera men risken när det sker för snabbt är att sjukvården och samhället i stort kollapsar och vi ser hur de tvingas bränna lik på gatorna.

Kinas kommer mörka så mycket det går då det vore ett extremt misslyckande om all data kom fram och visade att allt bara blev värre genom 3 års extrema lockdowns och sedan blir det ändå så här.
Citera
2023-01-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch

Kinas vaccin de hade i början var ju lite lodis och hjälpte knappt, men billigt så en del länder köpte det. Däremot om de har uppgraderat sitt vaccin sedan dess vet jag inte
Citera
2023-01-05, 14:00
Medlem
Citat:
Vissa av mina meningsmotståndare här i tråden säger att jag "alltid har fel", men känner att det inte riktigt stämmer. Tycker jag har rätt i 9 fall av 10 i vart fall. Inte minst vad gäller att förutspå utvecklingen. Det jag känner att jag haft fel i var nog just vaccinets varaktighet och den immunitet man får från tidigare infektion. Jag var lite för optimistisk helt enkelt.

Ja, dina "motståndare" skulle väl säga att du är för pessimistisk, men att vara skeptisk/pessimistisk när det gäller en okänd smitta tycker jag är realistiskt. Du har ju källor, själv kan jag förvånas över att det är tillåtet på Flashback att skriva inlägg av typen "alla vet sedan länge" utan källor. Hur långt kan man sträcka sådant innan det blir trams?

I Nature 14 december kom en studie som visar hur viruset spridit sig i rekordfart i hela kroppen hos ovaccinerade som avlidit 2020-2021. En del dog efter bara 4-5 dagar, andra led länge och dog i samband med lungtransplantation och liknande. Ett par av fallen blev inte särskilt sjuka av Covid utan dog med Covid, men i ett av dessa var ett barn, och författarna menar att det antyder att barn kan infekteras i hela kroppen utan att det visar sig i inflammation.

https://www.nature.com/articles/s41586-022-05542-y#MOESM4

Börskungen kan läsa en sammanfattning i en ekonomitidning:

The SARS-CoV-2 virus spreads throughout the body, including the brain, and lingers for almost eight months, shows an analysis of tissue samples from the autopsies of people who died due to Covid-19.

En poäng är att viruset inte bara angriper luftvägarna utan hela kroppen:

Prior to this study, "the thinking in the field was that SARS-CoV-2 was predominantly a respiratory virus," senior study author Daniel Chertow from NIH added.

https://economictimes.indiatimes.com/magazines/panache/covid-virus-lingers-in-brain-other-body-parts-for-8-months-after-patients-die-due-to-coronavirus-sho ws-study/articleshow/96730127.cms?from=mdr
Citera
2023-01-05, 15:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, dina "motståndare" skulle väl säga att du är för pessimistisk, men att vara skeptisk/pessimistisk när det gäller en okänd smitta tycker jag är realistiskt. Du har ju källor, själv kan jag förvånas över att det är tillåtet på Flashback att skriva inlägg av typen "alla vet sedan länge" utan källor. Hur långt kan man sträcka sådant innan det blir trams?

I Nature 14 december kom en studie som visar hur viruset spridit sig i rekordfart i hela kroppen hos ovaccinerade som avlidit 2020-2021. En del dog efter bara 4-5 dagar, andra led länge och dog i samband med lungtransplantation och liknande. Ett par av fallen blev inte särskilt sjuka av Covid utan dog med Covid, men i ett av dessa var ett barn, och författarna menar att det antyder att barn kan infekteras i hela kroppen utan att det visar sig i inflammation.

The SARS-CoV-2 virus spreads throughout the body, including the brain, and lingers for almost eight months, shows an analysis of tissue samples from the autopsies of people who died due to Covid-19.

Prior to this study, "the thinking in the field was that SARS-CoV-2 was predominantly a respiratory virus," senior study author Daniel Chertow from NIH added.

https://economictimes.indiatimes.com/magazines/panache/covid-virus-lingers-in-brain-other-body-parts-for-8-months-after-patients-die-due-to-coronavirus-sho ws-study/articleshow/96730127.cms?from=mdr

Ja, det är just det som är så himla läskigt med det här viruset och som skiljer ut det från många andra luftburna smittor som ger samma initiala symtom som halsont, snuva, hosta osv. Men covid är ingen förkylning, eller influensa utan något helt annat. Men just det verkar många ha problem med att ta in. Det är just det som gör det hela så obehagligt. Vissa här menar att myndigheterna överreagerar, men jag skulle säga att det är snarare tvärtom. Man försöker lugna massorna för att de inte ska gripas av panik, eller ändra sitt basala levnadssätt. Man är rädd för vad det skulle leda till om en massa människor skulle sluta arbeta, sluta konsumera, och istället göra allt för att ducka viruset. Det är som en trojansk häst det här.
Citera
2023-01-05, 15:11
Medlem
LeeVans avatar
Uppdatering Regionalt.

Region Västra Götaland har under den gångna veckan haft näst intill lika många personer inneliggande på sjukhus med Covid-19 som under toppen första säsongen 2020.

Dock är det väldigt få på IVA. Sannolikt beroende på att omikron inte ger samma problem med andningen?
Citera
2023-01-05, 15:37
Medlem
Återinför en del restriktioner annars blir vintern ingen rolig historia.
Citera
2023-01-05, 16:16
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
De har vaccinerat i Kina men av någon anledning så ser vaccinationskurvan ut tvärt emot hur den ser ut i resten av världen. Hög vaccinationstäckning för de yngre och lägre för de äldre.

Kina har via extrema lockdowns lyckats stoppa smittan men nu kommer allt på samma gång. Om den totala dödssiffran blir lägre eller högre går väl att diskutera men risken när det sker för snabbt är att sjukvården och samhället i stort kollapsar och vi ser hur de tvingas bränna lik på gatorna.

Kinas kommer mörka så mycket det går då det vore ett extremt misslyckande om all data kom fram och visade att allt bara blev värre genom 3 års extrema lockdowns och sedan blir det ändå så här.

De lyckades inte med ett jävla skit, med facit i hand. Och trots att folk dör. Så nästan skrattar jag åt dom. Väldigt korkat.
Citera
2023-01-05, 19:22
Medlem
Citat:
Haha, "pandemin är inte över" säger socialministern idag, i likhet med resten av världen, så de enda som tror det är väl Dajmen här på Fb och hans kompis Mållgan?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEMoXr/regering-haller-presstraff-om-covid-19

Snarare är det typ bara socialministern, du och DUMBILDEN som tror att "pandemin inte är över". Resten av världen lever som vanligt.

Tips: Lär dig skilja på pandemi och influensasäsong så kanske tillvaron blir lite mer begriplig för dig.

Såg förresten att Kina nu går ut och fördömer testkraven för resande kineser och kallar det hela för "ovetenskapligt".

Vad vet Kina som inte vi vet kan man ju fråga sig Att viruset inte är så farligt som somliga här inne vill göra gällande? Det verkar heller inte vara några nya mutationer i Kina som töntarna härinne hyperventilierar över, utan samma som här i Europa med skillnaden att vi i Europa har bättre immunitet. Kinas sinnessjuka lockdowns straffar sig naturligtvis, vilket vi som är lite klokare än hysterikerna har sagt hela tiden att det kommer göra, medan ni hela året starkt propagerat för att införa samma kineslockdowns här.

En jävla tur att ingen lyssnade på er.
Citera
2023-01-05, 21:30
Medlem
Citat:
Japp. Så är det ju. Fast jag har märkt att folk även från politiskt håll ofta pratar om pandemin i dåtid. Så fort det sker sänks garden och smittan kommer tillbaks med full kraft.

Hemarbetet är formellt avskaffat. Det är fullt på bussar och t-banor, plexiglasen är nedplockade på ICA och handspriten är inte påfylld.

Men precis som du säger. Pandemin är inte slut och har heller aldrig varit det. Givetvis blir man trött på det och förstår att andra också blir det. Själv trodde jag nog inte att den skulle hålla på så länge, när den slog till i feb/mars år 2020. När man sedan i april/maj samma år förstod att vi skulle få vaccin, trodde jag faktiskt att pandemin skulle gå att vaccinera bort inom ett år eller så. I början såg det ju faktiskt också ut att lyckas. Sommaren och hösten år 2021 var ju relativt lugna och många trodde nog att det var över redan då. Sedan muterade skiten och kom tillbaka. Vaccinskyddet, liksom skyddet från tidigare infektioner visade sig vara relativt kortvarigt. Bara några månader. Lite bittert är det ju.

Vissa av mina meningsmotståndare här i tråden säger att jag "alltid har fel", men känner att det inte riktigt stämmer. Tycker jag har rätt i 9 fall av 10 i vart fall. Inte minst vad gäller att förutspå utvecklingen. Det jag känner att jag haft fel i var nog just vaccinets varaktighet och den immunitet man får från tidigare infektion. Jag var lite för optimistisk helt enkelt.
Haha vilket skämt! Fantastiskt roligt att du utvärderar dig själv, och tycker att du har haft rätt i 9 fall av 10... . Ingen i tråden håller dock med dig. Ev. att någon av dina mållgankompisar i klubben för smällfeta hypokondriker håller med dig, men ingen annan. Om du läser igenom dina, sinnessjuka, snart 20 000 inlägg i denna tråd, fyllda av dynga, lögner och hjärndöda gissningar borde till och med du förstå att du i princip alltid har haft fel.

Minns med ett leende när du tog initiativ att anordna en egen vadslagning med Fhm om när omikronförkylningen skulle peaka förra våren, du fick helt fel och fick storstryk Tegnell

Men tillbaka till ämnet, för i princip alla i Sverige är pandemin över. Alla likställer c19 men en rejäl förkylning eller influensa. Du är nog ganska ensam om att ha trott att det skulle gå att vaccinera bort ett förkylningsvirus. Hur kunde du tro det? 🙂
Senast redigerad av jerka11 2023-01-05 kl. 22:04.
Citera
2023-01-06, 00:58
Avstängd
Citat:

För de allra flesta ger viruset en lätt förkylning eller inga symptom alls.

En liten andel av de smittade får svåra symptom. Dessa bör skydda sig med D-vitamin, C-vitamin, zink, Ivermectin etc.
Senast redigerad av borskungen 2023-01-06 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in