2023-01-05, 19:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Inte du men resten av folket här.
Pekade inte ut just dig. Säger bara att båda sidor hävdar konstanta avancemang, det är inte bara Wagner i Bakhmut som mytar om avancemang.

Tja jag ansvarar inte för vad någon annan har sagt. Men jag har inte sett någon som hävdar att Ukraina gjort några större avancemang på flera veckor.
Citera
2023-01-05, 20:00
Medlem
Tvonds avatar
Gällande den den så kallade vapenvilan som Ryssland vill tvinga på Ukraina över "Julhelgen" .

Citat:
Tell Putin that our HIMARS celebrated Christmas from December 24 to 25, and therefore January 6 and 7 are working days”
Citera
2023-01-05, 20:00
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ja för när liberala SvD papegojjar falsariet, då blir det genast sant

"De kan knappt konstruera något som kan flyga"

#Zirkon hypersonic cruise missile

https://odysee.com/@FreedomHonor666:6/zirkon-hypersonic-cruise-missile:f

#klownsvärje
Det ser festligt ut när man skriver så korkade one-liners inlägg fullt med en massa smileys och dessutom inte lyckas komma med ett motargument.

Ja, efter sanktionerna har ryssarna svårt att konstruera fordon som färdas på hjul så att få dem att flyga utan västerländska komponenter verkar vara svårt för ryssen.

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/exclusive-russia-starts-stripping-jetliners-parts-sanctions-bite-2022-08-08/
Citera
2023-01-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Återigen. Nato är ingen del av denna konflikt, mer än att länder anslutna till Nato bidrar till Ukraina. Men det är betydligt fler länder än så som gör det.

Och väst bidrar öht inte med stridande trupp i Ukraina.

För min del skulle de gärna få göra det, men så är tyvärr inte fallet.

Indirekt gör de det.
Man håller ensamt Ukrainas ekonomi flytande, för pengarna de får köper Ukraina NATO legosoldater.
Det blir som att "tvätta" soldaterna.

Snälla läs vad jag skriver.

När det gäller stridbidrag så är det såklart inte fullt bidrag men stöder är på alla plan och enormt, förutom de mest avancerade vapensystemen som Ukraina skulle kunna anfalla Ryssland med, mer än drönarna de kör nu
Citera
Avslutad
Här är en bra dokumentär om den ryska vagnen T90M

https://www.youtube.com/watch?v=60VQvV6Pgak
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tyder på att Prigozin tänker ta en ny "fängelse-turne" snart, som jag ser det.

Säkerligen!
Hur de än vrider på det ljuger dem. Antingen så använde de fångar tidigare än det uttalades om eller så har inga fångar ännu deltagit i kriget 6 månader. Lögnerna fortsätter.
Citera
2023-01-05, 20:06
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Undrar varför alla ropar på engelska.

Filmat av en amerikansk PMC/frivillig/legoknekt whatever. Klippet är autentiskt, svampmolnet härrör givetvis inte från själva missilen utan från sekundärdetonationen av tusentals ton ammunition (torde ha motsvarat en mindre kärnladdning i styrka). Ryssen skulle inte ha slösat bort en svindyr Kinzhal-missil om det inte rörde sig om ett stort vapenlager, vilket det uppenbarligen gjorde.
Citera
2023-01-05, 20:07
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ja. Jag är Svensk och mitt land och dess riktning ägs och styrs av USA oavsett politiskt resultat vid valdagen.
Varför flyttar du inte till Ryssland eller Nordkorea då?
Citera
2023-01-05, 20:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Indirekt gör de det.
Man håller ensamt Ukrainas ekonomi flytande, för pengarna de får köper Ukraina NATO legosoldater.
Det blir som att "tvätta" soldaterna.

Snälla läs vad jag skriver.

När det gäller stridbidrag så är det såklart inte fullt bidrag men stöder är på alla plan och enormt, förutom de mest avancerade vapensystemen som Ukraina skulle kunna anfalla Ryssland med, mer än drönarna de kör nu

Nej. Inte heller indirekt finns det stridande trupp från något annat land än Ukraina.

Men ja, i övrigt ett enormt bidrag - vilket ju gärna fick bli större.
Citera
2023-01-05, 20:09
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns gott om information om det.

Då tycker jag du kan länka till en icke Telegram sida där det framgår hur, var, när dessa polska eller rumänska trupper befinner sig, eller så framstår du som en osedvanligt korkad kommunist.
Citera
2023-01-05, 20:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Filmat av en amerikansk PMC/frivillig/legoknekt whatever. Klippet är autentiskt, svampmolnet härrör givetvis inte från själva missilen utan från sekundärdetonationen av tusentals ton ammunition (torde ha motsvarat en mindre kärnladdning i styrka). Ryssen skulle inte ha slösat bort en svindyr Kinzhal-missil om det inte rörde sig om ett stort vapenlager, vilket det uppenbarligen gjorde.

Ööh klippet är väl debunkat för flera månader sen. Fattar inte vitsen med att ljuga hela tiden.
Citera
2023-01-05, 20:10
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Gällande den den så kallade vapenvilan som Ryssland vill tvinga på Ukraina över "Julhelgen" .

Ja, skrattretande. "Nu vill va ta en paus då våra kära mördare, tjuvar och våldtäktsmän som inkräktar på ukrainskt territorium ska kunna fira rysk jul i lugn och ro."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in