2023-01-05, 19:08
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
18% av ukrainas befolkning är ryssar.

Ukrainska medborgare.
Kan tala ryska, vilket många kan.
Och du säger ryssar. Illegala invandrare?
Citera
2023-01-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Armatan är väl inte ens färdig utan finns bara som några paradvagnar?
Exakt dom är inte tagna i bruk och ryssland tillverkar 8 om året. Så det är ett av fantasi vapnen som inte finns.
Citera
2023-01-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Tror du ryssarna flydde från "den evigt ryska staden" Cherson som råttor med svansen mellan benen för att man ville det?

Att hålla en stad och en liten landremsa ovanför en stor flod med våtmarker i ryggen är omöjligt mot en relativ modern armé som Ukrainas ändå är med HIMARS, västliga satellitbilder, intel och allt.

Det var en bra grej Ryssland gjorde i kriget och du hånar även det hehe.
Citera
2023-01-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad är det för fel på ånglok? Låter som en mycket bra lösning, om det är problem med elförsörjningen.

Det visar på styrkeförhållandena.
Ukraina har bombats flera år bakåt i tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det blir inte sant bara för att du skriver det. Men helt i enlighet med tråden att diskutera mig istället för något annat.

Nej det stämmer "det blir inte sant bara för att du skriver det"

Det är därför jag bemödar mig att lämna
kontrollerbara länkar till det jag skriver om.

Du gör ju tvärtom. Skriver, tycker och tror en massa utan att lämna kontrollerbara länkar.
Blandar och ger oftast till historiska händelser som är helt irrelevanta till det tråden handlar om, nämligen ryzzlands invasion av Ukraina.
Och har någon synpunkter på dina "insatser" spelar du offer. Du är utsatt.
Och då har du flera gånger föreslagit att tråden bör stängas. 🤨
För låg nivå..😳skriver du då..

Ryck upp dig! Eller är du alldeles ryzk??
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Alla länder påverkas av Kina. Har du inte "made in China" saker i ditt hem? Kina och Ryssland är konkurrenter, och har alltid varit det. Ryssland underkastar sig inte Kina. Vi uppnår inget annat än elände genom att kapitulere for Ryssland med motiveringen att de sedan samarbetar med en annan diktatur – Kina. Strecket i sanden måste dras och det blir hårt och inte gratis, men så är verkligheten.

Du missförstår mig.
Ett svagt Ryssland, kan helt eller delvis bli ”Kinesiskt”.
Det vill vi nog inte veta av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Vad jag menar är att vill ryssen landar 200 Iskander på Kiev imorgon.
Man har inte 200 iskander kvar. Och man har inte platformar att använda så många på så kort tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
För det första herr efterbliven så spelar kvantiteten ingen roll, det är hur precisionen är för det första.
Ryssland matar på och missar allt och alla, Ukraina skjuter mindre men träffar så mycket mera och bättre. Du verkar ju fan inte fatta något, har du ens gått ut grundskolan eller?

Rysk grundskola... Då begriper man inte bättre!
Citera
2023-01-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Lol!

Trodde faktiskt det var autentiska citat från Corny-Utopia tills jag kom till slutet...
Ibland är satir det bästa sättet att peka på Kievklackens galenskaper.
Jag förstår att ni har det tungt nu med tanke på hur ryssen får bögstryk på slagfältet och avlivas i tusental varje vecka.

Så om ni mår lite bättre av att fantisera om Wilderäng, så kör på bara!
Citera
2023-01-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
För det första herr efterbliven så spelar kvantiteten ingen roll, det är hur precisionen är för det första.
Ryssland matar på och missar allt och alla, Ukraina skjuter mindre men träffar så mycket mera och bättre. Du verkar ju fan inte fatta något, har du ens gått ut grundskolan eller?

Och du arbetar på Brittisk underrättelsetjänst eller ?

Vad har du för källor på att Ukrainas icke-guidade artilleri är mer "pricksäkert"? Vanligt artilleri d.v.s icke-guidat är INTE pricksäkert utan där går man på volym för att göra så mycket skada som möjligt.
Båda sidor matar på med vanligt artilleri och jämnar ställen och grupperingar med marken.

Vår media och flashback rapporterar bara om Ukrainas framgångar och Rysslands motgångar.
Om du inte läser in allt Ryssarna lyckas med så får du ju ingen bild av hur det går

Om du menar HIMARS så är det så kallad GLMRS , guided MLRS. Det har Ryssland också, Tornado-S. Dock har Ryssland haft problem med sin Tornado-S eftersom den används i krig för första gången.

Istället har Ryssland använt dyra kryssningsrobotar för precision, men det är inte ekonomiskt hållbart i längden. Så just nu jobbar Ryssland för att få mer billig precision via guidade bomber från plan och Tornado-S fixar.
Citera
2023-01-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Ren lögn, finns inga rumänska, polska eller andra trupper från något annat land. Vad får ut av att sitta och ljuga som en borstbindare?

Det finns gott om information om det.
Citera
2023-01-05, 19:13
Medlem
leachs avatar
Skrivs även här om det jag rapporterade tidigare idag om ryssens repriser

Ukrainian soldiers shoot down Russian aircraft and helicopter on Thursday
he General Staff has also reported that Ukrainian aircraft carried out 15 strikes on clusters of Russian military manpower and three attacks on the positions of anti-aircraft missile systems over the course of 5 January.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/5/7383712/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in