2023-01-05, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ryska förstärkningar på väg in - BTR80

https://twitter.com/AarianNewsX/status/1611002726263185414

Oj! verkar vara ca 100 st!
Citera
2023-01-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Då hade kriget nog aldrig brutit ut.

Jag tror Putin planerat detta sedan länge kanske 10 år och jag tror inte det spelat någon roll vem som
blivit vald i USA tärningen var redan kastad.
Citera
2023-01-05, 18:29
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är klart Putin ses som sansad. Zelensky har skrikigt om WW3 i över ett halvår nu. Han vill definitivt inte ha fred.

Okej, fram med källor för detta skrikandet i ett halvår.
Jag tycker mig ha följt denna invasion hyfsat men har inte sett att någon VILL ha ww3.
Citera
2023-01-05, 18:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Trampade jag på en öm tå?

Nazisterna i Ukraina ska förintas till varje pris inklusive dom som strider för dom.
Nazisterna idag representeras av ryssarna som använder samma tillvägagångssätt och terror som Putins idol Hitler gjorde under 1940-talet.

Men nazisterna ansågs iaf ha haft stil, även om de var onda. Er orcher föraktar alla däremot.
Citera
2023-01-05, 18:32
Medlem
Citat:
Det är klart Putin ses som sansad. Zelensky har skrikigt om WW3 i över ett halvår nu. Han vill definitivt inte ha fred.

Absolut INGEN ser Putin som sansad. Han är en folkmördare och krigsbrottsling. Sådana anses sällan "sansade". Tillfällig fred och vapenvila kan det först bli när Ryssland lämnat allt ukrainskt territorium. Stabil fred kan det först bli när Ryssland gjort upp med sitt sjuka storhetsvansinne och slutar sukta efter att återetablera ett "Storryssland" med våld. Alla andra uppehåll i nuläget är trixande av Putin för att vinna tid eller andra fördelar i hans vidriga aggressionskrig.
Citera
2023-01-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Nästan så man tycker synd om ryssen i så fall. F.ö. har Ukraina redan slagit ut minst en Armata (bildbevis finns).
Är du säker att det inte var en av de nya IFV terminator som slogs ut ? Inte sett någon armata bli utslagen än.
Citera
2023-01-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, har bara insett att man ska sänka nivån om man ska vara med i den här tråden.

Nej som vanligt är fakta tvärtom till det du skriver. Nivån på tråden är oftast både bra och många kunniga här bidrar.
Men:
Du, just du, måste höja nivån.

Du upprepar samma lögner och snurr gång på gång på gång..fast du gång på gång lätt överbevisas med länkar och argument som kan kollas.
Senast redigerad av Antistalk 2023-01-05 kl. 18:37.
Citera
2023-01-05, 18:35
Medlem
Citat:

Stämmer inte. Han leder och försvarar ett land som invaderats av ryzzland.
Citera
2023-01-05, 18:35
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Nytt från Cornucopia:

Fortsatt skyhöga Ryska förluster, 8000 man på 3 dagar.

Läkare: Putin har 1-2 veckor kvar att leva

Ryssland slut på missiler.

HIMARS slog ut 42 T-90, 23 Su-25s, 15 ammodepåer och 17 bränsledepåer.

En HIMARS lyckades tack vare sin stealth-reparationsfunktion ansluta kärnkraftverket ZPP till Ukrainas elproduktion igen. Man använde HIMARS utan att Ryssland märkte det för att dra kablar från kärnkraftverket till en annan HIMARS som använde sin transformatorfunktion och på så viss nyttjar man nu ZPP igen

Lol!

Trodde faktiskt det var autentiska citat från Corny-Utopia tills jag kom till slutet...
Ibland är satir det bästa sättet att peka på Kievklackens galenskaper.
Citera
2023-01-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Jag tror Putin planerat detta sedan länge kanske 10 år och jag tror inte det spelat någon roll vem som
blivit vald i USA tärningen var redan kastad.

Njaa..hade janukovitsh inte blivit störtad hade inte kriget blivit av.
Citera
2023-01-05, 18:36
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Skulle inte vara roligt att jobba på det fartyget, de är självmordskandidater om de avfyrar...

Tyskarna hade planer på att utrusta ubåtar med V1 raketer och avfyra dessa mot New York. Ett antal ubåtar som närmade sig amerikanska kusten blev därför extremt jagade. De flesta förstördes men om de kapitulerade blev besättningen svårt misshandlad.

Källa Mark Felton.

Ryssen gör bäst i att inte försöka med sådana provokationer. Väldigt känsligt i USA.
Citera
2023-01-05, 18:37
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Shit vad ni nätorcher är korkade.
Du missade den där lilla detaljen att det är Ryssland som attackerat Ukraina.
Det är Ryssland som terrorbombar Ukraina och försöker sno deras land.

Putins "fred" är att det tjuvaktiga Ryssland ska få behålla vad de har snott.
Zelenskys fred är rättvisa, d v s att slänga ut mördarpacket ur sitt land och ställa mördarna inför rätta.
Man kan inte stövla in någons hem och land, dräpa någon i familjen och säga att man önskar fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in