Citat:
Ursprungligen postat av
Nattjag
Det här visar med stor tydlighet att det inte är utsatta barns väl och ve som är i fokus utan snarare något slags klassbaserad pöbelsadism. Är du stolt över dig själv?
Jag sover gott om natten ja, om det är det du undrar.
Sen förstår jag inte att folk har problem med att Dumpen får swishpengar och samtidigt bryr sig om barn. Det ena utesluter inte det andra. Även om man drivs av ideal och gör något för den goda sakens skull så kostar sådan verksamhet pengar. Och alla måste leva. Man kan såklart tycka att de ska finansiera allt med pengar de tjänat på annat jobb men då finns inte tiden att lägga och således blir det heller ingen Dumpen-verksamhet.
Det hade varit en annan sak om de fick bidrag från fonder fyllda med skattepengar. Men nu skänker människor frivilligt sina skattade pengar till Dumpen för de tycker Dumpen gör något bra. Hur det kan vara fel för någon annan har jag svårt att förstå. Hur påverkar det person X att person Y skänker sina surt förvärvade slantar till Dumpen?
Det vore som om en katthatande granne skulle komma över och hyvla av en för han fått reda på att man skänkt pengar till ett hem för upphittade katter.