2023-01-05, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
16 män var inom minuten i Schweiz. 11 av dem spelade 0-0 i oberstdorf. Novak och hyvvärinen tappade en minut, jouve två minuter medan nyenget och Niskanen bröt.
Ja, vad som hände på intervallen dag ett saknade nästan helt betydelse i slutändan. Något man borde kunnat förutse. Men helt annorlunda för tjejerna.
Citera
2023-01-05, 10:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Huff, så trist med Kalvå.

Lite förvånande att Ida bryter touren. Hade inte klassiska masstarten passat henne väldigt bra?
Citera
2023-01-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Lite förvånande att Ida bryter touren. Hade inte klassiska masstarten passat henne väldigt bra?
Ida har inte åkt så bra de senaste loppen, måste ha med det att göra. Kanske fruktar förkylning/Covid?
Citera
2023-01-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Nja, hon är för långt efter de bästa när det kommer till att diagonala (även på masstart) även om hon säkert kunnat avancera. Tror heller inte att banan är möjlig att staka hela vägen och känner jag FIS rätt så kommer det heller inte att vara tillåtet (läs tekniska zoner). Eftersom hon känner sig sliten är det väl bäst för henne att åka vidare till Sexten (via Val di Fiemme?) och ladda för nästa helgs båda långlopp som är hennes prio. Dock tråkigt att hon inte kan fullfölja.
Citera
2023-01-05, 10:28
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
16 män var inom minuten i Schweiz. 11 av dem spelade 0-0 i oberstdorf. Novak och hyvvärinen tappade en minut, jouve två minuter medan nyenget och Niskanen bröt.

Blev oerhört skevt bland herrarna iom jaktstarten. De 28 fick en fribiljett medans 29+ var rökta oavsett. Novak en av de värst drabbade med sin allsidighet. Den mediokra intervallen var avgörande inte bara med den etappen utan oxå i den följande jaktstarten. Skära guld med täljkniv har dock Novak tidigare gjort under säsongen iom poängsystemet. Så det jämnade ut sig på det viset. Orimlig fördel för åkare som var halvdåliga på intervallen (15-30).

Var en del som klagade på kommentatorerna (Forsberg) i hans totalställningsräknande. Jag reagerade även jag, fast får ändå försvara honom. Oerhört förvirrande att räkna ut. 1.Man ska ha koll på hur långt åkaren startade efter vid starten 2.Alternativt, ha koll på ställningen för två etapper sedan.

Nu har både Tiril och Frida vunnit en vc-tävling i denna tour med fyra deltagare i.

Synd med Kalvå. Hur mår Tönseth?
Citera
2023-01-05, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
https://www.vg.no/sport/i/abvRa4/anne-kjersti-kalvaa-bryter-tour-de-ski-etter-positiv-coronatest
Kalvå trekker seg fra TdS etter positiv corona test
Kalvå har testat positivt för Covid 19 och får således inte tävla vidare pga smittorisken. Det går dock alldeles utmärkt att resa hem tillsammans med allmänheten. Är detta bara smittsamt och dödligt bland idrottare och ej bland allmänna resenärer?

Hyckleri på hög nivå och jag tycker synd om idrottarna som fullt friska inte får tävla.
Citera
2023-01-05, 10:39
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Nu har både Tiril och Frida vunnit en vc-tävling i denna tour med fyra deltagare i.

Vad menas?
Citera
2023-01-05, 10:40
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag saknar den där långa jaktstarten på 30 km mellan två orter de hade förr i tiden. Hade man kunnat göra den 50mkm hade det varit ännu bättre.
Citera
2023-01-05, 10:45
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad menas?

Fyra som gör upp om segern. Övriga rökta innan start.
Citera
2023-01-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag saknar den där långa jaktstarten på 30 km mellan två orter de hade förr i tiden. Hade man kunnat göra den 50mkm hade det varit ännu bättre.
Håller med! Den etappen och jaktstarten uppför skidbacken var tourens höjdpunkter.
Citera
2023-01-05, 10:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Fyra som gör upp om segern. Övriga rökta innan start.

Det är möjligt, fyra deltagare med chans på totalsegern är väl i så fall ett bättre uttryck.
Citera
2023-01-05, 11:00
Medlem
Tråkigt att coviden förstör för Kalvå (igen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in