2023-01-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
10 000 granater. Oj, jag förstår att du känner dig stolt. Det innebär hela tre dagars förbrukning för Ukraina. En droppe i havet, och en signal om att Norge är ett lydrike under USA. Duktig vovve, sitt vackert!
Gråt på bara 😂😂😂🇺🇦🇺🇦🇺🇦

Du kanske inte har förstått att det är fler länder som levererar granater?

Dessutom är det säkert smartare granater typ Excalibur och Bonus. Inget skrot som ryssarna kör med.
Citera
2023-01-05, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Åh, verkligen? Jag hörde att alla legoknektar/frivilliga på den Ukrainska sidan sket på sig och åkte hem till mamma. Från samma källor. Hur går det ihop?

"Jag hörde.." vilken källa!

Var, när av vem och trovärdig länk ingår inte i din Arsenal?? Är du alldeles ryzk?
Citera
2023-01-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
10 000 granater. Oj, jag förstår att du känner dig stolt. Det innebär hela tre dagars förbrukning för Ukraina. En droppe i havet, och en signal om att Norge är ett lydrike under USA. Duktig vovve, sitt vackert!
På vilket sätt gör de 10.000 granaterna att Norge blir ett lydrike under USA? Båda länderna är iofs medlemmar av Nato, om det är någon sådan koppling du tänker?
Citera
2023-01-05, 09:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Beror tydligen på att filmen visar ett amerikanskt vapentest och inte en rysk missil som träffar en ukrainsk vapendepå.

Som vanligt använder rysstrollen filmer från helt annat än de själva påstår.

De har inget att visa upp och måste sno och förfalska framgångar för ryssen.

Ja. För mig är det obegripligt att de är så bekväma med att använda lögnen son argument. Man borde ju tänka att om jag behöver ljuga för att styrka min åsikt, så är den nog felaktig.
Citera
2023-01-05, 09:56
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Har du levt under en sten ? Finns en uppsjö av "legoknektar"/frivilliga i Ukraina just nu..
Frivilliga är en helt annan sak, han påstod att det fanns polska trupper i Ukraina.
Citera
2023-01-05, 09:57
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Hur tror du Bakhmut fortfarande håller ställningarna? Det handlar om tiotusentals trupper från Polen och Rumänien, plus andra legosoldater från väst.
Annars skulle det vara game-over för ukraina för länge sedan.

Ren lögn, finns inga rumänska, polska eller andra trupper från något annat land. Vad får ut av att sitta och ljuga som en borstbindare?
Citera
2023-01-05, 09:58
Medlem
Jeff.Becks avatar
En signal om att stödet för Putin börjar minska i Ryssland är att USA och Frankrike börjar närma sig att skicka tyngre vapen för att de på ett effektivare sätt ska kunna genomföra offensiva operationer. Stridsfordon med TOW går sannolikt jämt upp med T-72 och blir ett bra tillskott till Ukraina. Får bara Tyskland och övriga Leopard 2 användare tummen ur och skickar 200 till Ukraina så kan det bli bra det här.

https://www.washingtonpost.com/national-security/2023/01/04/ukraine-bradley-fighting-vehicle/
Citera
2023-01-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Och problemet med att väst betalar Ukrainas statsbudget är?
Hehe, inga som helst problem. Vi kan väl kalla det att investera inför framtiden.Vi vet ju Ukrainas enorma potential som ett av Europas största och folkrikaste statsbildningar. Givetvis vet tyvärr även lille despoten Putin det, därför försöker han nu att i bästa Stalin-anda kväsa Ukraina genom folkmord, deportation och förödelse av landet.
Citera
2023-01-05, 10:08
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Stämmer mycket riktigt att Ukraina varken har pengar eller resurser, men anledningen till att väst betalar och skickar alla vapen är för att sänka ryssen. Putin har haft nästan 1 år på sig att ”ångra” sitt misstag. Den dagen väst tillkännagav sanktionerna och att man skulle hjälpa Ukraina, den dagen var kriget förlorat för rysk del. Förstår fortfarande inte varför ryssen plågar sig själv, och skickat tiotusentals män in i döden på något de aldrig kommer kunna vinna. Finns det överhuvudtaget någon som helst syfte att försöka klamra sig ”fast” inom ett lands territorium som inte vill ha dem där? Där de sakta men säkert också blir sönderspränga på daglig basis..

Jag har funderat i precis samma banor, vad är det för ett kommunistiskt svin som skickar en hel generation pojkar i döden. Och vad ska Putin ha östra Ukraina till? Det är söndersprängt och har inga naturresurser. En galen kommunist som inte kan erkänna att han kommer förlora.
Citera
2023-01-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Jag har funderat i precis samma banor, vad är det för ett kommunistiskt svin som skickar en hel generation pojkar i döden. Och vad ska Putin ha östra Ukraina till? Det är söndersprängt och har inga naturresurser. En galen kommunist som inte kan erkänna att han kommer förlora.

Viktig reflektion.
Inte någon av de olika lögner och ålningar som ryzzarna har ännu visat sig hålla. Inte ens den egna befolkningen tror på lögnerna.

Vore ryzzarna hotade på riktigt hade naturligtvis inte över 1 miljon ryssar flytt halsöverhuvud och resten måste tvångsrekryterade.
Skulle Sverige hotas på riktigt skulle de flesta svenskar frivilligt ställa sig i kö för att försvara landet.
Kommer nog fram så småningom.
Utesluter inte naturresurser.
Citera
2023-01-05, 10:26
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Här har du en Kinzhal-missil som sitter mitt i prick i en ukrainsk ammunitionsdepå (notera höljet som glöder av luftfriktionen):
https://www.bitchute.com/video/6V8bwvzIKR6J/

Skulle vara intressant att se verkan av den på ett amerikanskt hangarfartyg...

.

Du måste väl fatta att ett försök att attackera ett amerikanskt hangarfartyg kommer att leda till likvidering av utedasslandet Z?
Citera
2023-01-05, 10:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere

Är inte en av orsakerna att det just finns naturresurser där? T.o.m. rikligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in