2023-01-05, 08:50
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Jo men så är det. Håller med dig.

Det märkliga är att det är tack vare Erdogan som vi har insett kurdernas behov av skydd, eller åtminstone jag har insett behovet. För trots allt bor det miljoner tysta kurder i Turkiet. Det är inte så att jag vill ha hit dem, men så fort en kurd öppnar käften så kommer Erdogan och hans följe. Detsamma gäller även turkar i opposition. Att ha med Erdogan att göra är ovärdigt en demokrati, och vi kanske skall överväga att sluta kyssa hans röv.

Jag fattar varför Billström använder vaga uttalanden. Det är en taktik som kanske kan funka, men vad händer den dagen då Erdogan vill se resultat?
Citera
2023-01-05, 08:54
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Det märkliga är att det är tack vare Erdogan som vi har insett kurdernas behov av skydd, eller åtminstone jag har insett behovet. För trots allt bor det miljoner tysta kurder i Turkiet. Det är inte så att jag vill ha hit dem, men så fort en kurd öppnar käften så kommer Erdogan och hans följe. Detsamma gäller även turkar i opposition. Att ha med Erdogan att göra är ovärdigt en demokrati, och vi kanske skall överväga att sluta kyssa hans röv.

Jag fattar varför Billström använder vaga uttalanden. Det är en taktik som kanske kan funka, men vad händer den dagen då Erdogan vill se resultat?
Jo men Turkiet är viktigt, Ryssland hade älskat turkiet om dom bytt sida och skippat väst.
Citera
2023-01-05, 08:59
Medlem
Mao, ett erkännande gällande att "yttrandefrihet" endast ska gälla de som tycker rätt.
Globalisterna förnekar sig som vanligt inte.
Citera
2023-01-05, 09:09
Medlem
Dubbelpost radera
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Enklast är att vänta ut valet i sommar! Förhoppningsvis är Gollum borta då och då blir det lättare att prata med Turkarna!

Turkarna kommer aldrig att bli nöjda och det är bara för Kristersson/Billström att inse detta! Annars slutar det med att varje svensk förstefödda måste avrättas för att blidka Gollum!
Citera
Medlem
Citat:
Så du anser att Israel som stat inte borde existera?
Men on topic, kurderna är många dom behöver en stat ett hem tycker iaf jag.

Hur du kunde göra den tolkningen? är lite intressant.

Ontopic: Många som anser sig vara berättigad ett "hem". Dom har iofs redan ett hem och bara för att du är en minoritetsgrupp inom ett visst geografiskt område så betyder inte det att du de facto har rätten till den.

Hur skulle det se ut om samerna krävde självständighet och tar halva lappland?
Citera
2023-01-05, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
bodde redan Palestinier m.fl. i detta området.

Det vet jag, men det var inte Palestinerna som ägde området och därav hade dom tyvärr inget att säga till om.

Tänker inte ge mig in i en diskussion huruvida området bör vara Palestiniskt kontra judiskt då detta är offtopic och inte så intressant för mig att diskutera utan tog det som ett exempel på att Turkiet aldrig kommer ge någon mark som kan ses som hemma.

Men den liknelsen verkar ha gått swoooosh över huvudet på flertalet skribenter.
Citera
2023-01-05, 09:18
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Hur du kunde göra den tolkningen? är lite intressant.

Ontopic: Många som anser sig vara berättigad ett "hem". Dom har iofs redan ett hem och bara för att du är en minoritetsgrupp inom ett visst geografiskt område så betyder inte det att du de facto har rätten till den.

Hur skulle det se ut om samerna krävde självständighet och tar halva lappland?
Alla får tycka som dom själva vill, jag enbart frågade om staten Israel var dig i smaken.
Citera
2023-01-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Skönt att se den nya regeringen ta allvar på att man vill komma överens med Turkiet. Jag vill verkligen att vi kommer med i NATO.

Jag vill och mina känslor…….

Riktig ryggkrökar-mentalitet. Brukar tillhöra brun-näsor utan gränser för vilka de säljer ut för egna intressen. Helt utan heder och ryggrad. Med lite tålamod ska det nog gå att få till ett medlemskap i Nato utan att gå tyrrani till mötes.
Citera
2023-01-05, 09:28
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Nazisymboler är ju redan förbjudna i Sverige, varför inte utöka det till terroristorganisationer.
Citera
2023-01-05, 09:29
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7567x/videon-visar-har-lovar-utrikesminister-tobias-billstrom-nya-flagglagar

Turkiska nyhetsbyrån AA uppgav att utrikesminister Tobias Billström sagt att man ville förbjuda viftandet av PKK-flaggor i Sverige – vilket senare förnekades av ministerns pressavdelning.

Aftonbladet har nu tagit del av den exklusiva intervjun, där utrikesministern lovar både grundlagsändringar och ny lagstiftning – däribland förbud mot viftande av vissa flaggor.

– Vi förbättrar vår förmåga att bekämpa terrorism, och det gör vi hand i hand med Turkiet, säger Billström till den statskontrollerade nyhetsbyrån AA.

Det här är så jävla fel, kurderna hjälpte väst mot ISIS och detta är tacken.
Erdogan styr vår utrikes politik.

Helt rätt, det ska varken viftas med PKK-, HBTQ-, eller IOGT flaggor i detta land. Endast svensk flagg gäller inom Svea Rike.
Citera
2023-01-05, 09:31
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7567x/videon-visar-har-lovar-utrikesminister-tobias-billstrom-nya-flagglagar

Turkiska nyhetsbyrån AA uppgav att utrikesminister Tobias Billström sagt att man ville förbjuda viftandet av PKK-flaggor i Sverige – vilket senare förnekades av ministerns pressavdelning.

Aftonbladet har nu tagit del av den exklusiva intervjun, där utrikesministern lovar både grundlagsändringar och ny lagstiftning – däribland förbud mot viftande av vissa flaggor.

– Vi förbättrar vår förmåga att bekämpa terrorism, och det gör vi hand i hand med Turkiet, säger Billström till den statskontrollerade nyhetsbyrån AA.

Det här är så jävla fel, kurderna hjälpte väst mot ISIS och detta är tacken.
Erdogan styr vår utrikes politik.
Aftonbladet är kanske inte i första hand kända för sin sanningsenliga rapportering

Sedan detta med kurderna. Jag hörde någon insatt person säga att kurder till och med är vassare än judar på att skamlöst utnyttja andra folks godtrogenhet för sin egen vinnings skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in