2023-01-05, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Vad består betalningen i Det skulle möjligtvis vara i att man får döda Pissryssar som befinner sig på fel territorium

Jag gissar att många frivilliga får betalt annars hade de nog inte ställt upp. Vad/hur det får betalt låter jag vara osagt..

Jag ville bara poängtera till tidigare skribent att det är allt annat än bara Ukrainare som slåss på Ukrainas sida.
Citera
2023-01-05, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Vad består betalningen i Det skulle möjligtvis vara i att man får döda Pissryssar som befinner sig på fel territorium

Ryssland använder en annan definition av legosoldater än den juridiska du kan läsa om på Wikipedia.
Konstigt nog är legosoldater inga problem om de slåss på rysk sida.
Citera
2023-01-05, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jag gissar att många frivilliga får betalt annars hade de nog inte ställt upp. Vad/hur det får betalt låter jag vara osagt..

Jag ville bara poängtera till tidigare skribent att det är allt annat än bara Ukrainare som slåss på Ukrainas sida.

Du förstår inte att det finns andra drivkrafter än pengar? Din sida har oerhört svårt att förstå det mesta i den här konflikten.
Det mesta känns orättvist och Ukraina borde ge upp eller hur?
Citera
2023-01-05, 08:03
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Har du levt under en sten ? Finns en uppsjö av "legoknektar"/frivilliga i Ukraina just nu..
Frivilliga är en sak och legosoldater en annan och man kan inte bara dra alla över en kam .

Hur vet du att det finns legosoldater i Ukraina?
Har du rentav träffat några?
Snälla berätta gärna om ert möte i så fall.
Eller har du läst om detta?
Berätta/länka gärna om vilken källa du använt, det är så trist om vi skulle misstänka att du trollar!
Citera
2023-01-05, 08:05
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Norge ställer upp!

Norway hands over 10,000 artillery shells to Ukraine
Norway allocates 1 billion kroner [approximately US$100 million] to restore the infrastructure of Ukraine after the Russian strikes.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/5/7383608/
Her er den originale kilden for nyheten fra Norge:

https://twitter.com/Forsvaret_no/status/1610703031997284363
Citera
2023-01-05, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Hur tror du Bakhmut fortfarande håller ställningarna? Det handlar om tiotusentals trupper från Polen och Rumänien, plus andra legosoldater från väst.
Annars skulle det vara game-over för ukraina för länge sedan.

Så du påstår att det inte finns någon Ukrainare??
Skärp dig
Citera
2023-01-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
För en stund sen var det mängden som var avgörande...snällt sagt är du en kappvändare.

Vad som gör dig lyckligast
Citera
2023-01-05, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Frivilliga är en sak och legosoldater en annan och man kan inte bara dra alla över en kam .

Hur vet du att det finns legosoldater i Ukraina?
Har du rentav träffat några?
Snälla berätta gärna om ert möte i så fall.
Eller har du läst om detta?
Berätta/länka gärna om vilken källa du använt, det är så trist om vi skulle misstänka att du trollar!
Nu har jag inte träffat några men skall man tro media speciellt den Rysska sidan finns det definitivt legoknektar i Ukraina. Framför allt Wagnergruppen skall ju finnas där som enbart består av legosoldater, och som strider på Rysslands sida.
Nu finns det det ju mycket osanning där ute men då det tas fram som en sanning från både Väst media och Rysska dito så har jag uppfattat det hela som det vore sant.
Däremot har jag inte hört om några liknande förband som strider på den Ukrainska sidan.
Däremot vet jag ett antal frivilliga som tagit värvning i den Ukrainska armen men de kan inte defineras som legosoldater.
Citera
2023-01-05, 08:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nu är jag tillbaka.
Mina antaganden byggde på att Ukraina själva sprängde bron som ligger norr om Bakhmut för att sakta ned ryssarnas offensiv norrut när de väl tagit sig igenom Bakhmut.
Nu skickar Ukraina/EU och NATO allt man har till Bakhmut vilket visar att man vill hålla Bakhmut till varje pris. Det är uppenbarligen oerhört viktigt. Ryssarna drar sig tillbaka i samma situation för att återkomma vid senare tillfälle.
Det är mer logiskt. Nu verkar det som att vägarna in till Bakhmut håller på att bli helt avskurna. Det är bara en tidsfråga.

Aha, du löser det med en efterkonstruktion. Vem kunde ha anat.

EU och Nato skickar dock inget till Bakhmut, så där blev det lite fel.
Citera
2023-01-05, 08:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Här har du en Kinzhal-missil som sitter mitt i prick i en ukrainsk ammunitionsdepå (notera höljet som glöder av luftfriktionen):
https://www.bitchute.com/video/6V8bwvzIKR6J/

Skulle vara intressant att se verkan av den på ett amerikanskt hangarfartyg...

.

Undrar varför alla ropar på engelska.
Citera
2023-01-05, 08:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu har jag inte träffat några men skall man tro media speciellt den Rysska sidan finns det definitivt legoknektar i Ukraina. Framför allt Wagnergruppen skall ju finnas där som enbart består av legosoldater, och som strider på Rysslands sida.
Nu finns det det ju mycket osanning där ute men då det tas fram som en sanning från både Väst media och Rysska dito så har jag uppfattat det hela som det vore sant.
Däremot har jag inte hört om några liknande förband som strider på den Ukrainska sidan.
Däremot vet jag ett antal frivilliga som tagit värvning i den Ukrainska armen men de kan inte defineras som legosoldater.

Jag är gammal nog att minnas konflikten i ex Jugoslavien och då fanns det en hel del frivilliga (inkl legoknektar).
Nu är det annan tid, inte bara ett annat krig.
Jag vill helt enkelt veta mer!
Citera
2023-01-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Och problemet med att väst betalar Ukrainas statsbudget är?

Rysstrollen tror fortfarande att det är en fotbollsmatch där det är fusk att ta emot hjälp från andra. Eller också är sjömannen bara bitter för att han har problem med sextanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in