2023-01-04, 19:13
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Han skrev att han tagit med cider till första träffen där han erbjöd 500 kr för en avsugning.

Sen skulle hon på måndagen få 1000 kr och cider, han frågade henne hur många hon ville ha.
Hon var osäker hur många som behövs för att bli full. Han svarade 10-15 burkar!!

Antingen ville han alkoholförgifta henne eller så ville han få henne präktigt medvetslös!!
Kom ihåg att han svarar en liten 13-årig flicka här som inte brukat alkohol.

Jag reagerade också på det. Vad väger en 13-årig flicka? 15 burkar starkcider och han hade kunnat göra vad han velat med tjockis-mig också som exempel.

Sjukt, mycket sjukt, att försöka lura i "tjejen" detta.
Citera
2023-01-04, 19:14
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du kan inte ha en bostadsrättsförening utan bostadsrätter.
Gå in och läs på vad det är för något.

Det är nog du som får ta och läsa på, detta är något jag räknar som allmänbildning. Vi har haft en bildad bostadsrättsförening i alla hyresfastigheter jag bott i. Bara gå in och kolla på lägenhetsbyte.se så ser du att de i flesta hyresfastigheter i t ex Stockholms innerstad har man bildat bostadsrättsföreningar sen många år. Så länge inget övertagande har skett av fastigheten är föreningen vilande.
Citera
2023-01-04, 19:15
Medlem
Macro456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om du vill fråga frågor så får du också svara på frågor först.

Jag frågade dig om du tycker att vi i modern sjukvård ska använda oss av kunskaper som kommer från Mengeles forskning för att rädda liv. Ja eller nej?

Innan jag svarar på det vill jag att du ger mig en källa på vilka av deras procedurer har lett till någon sjukdoms förbättringspotential.
Citera
2023-01-04, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Macro456
Innan jag svarar på det vill jag att du ger mig en källa på vilka av deras procedurer har lett till någon sjukdoms förbättringspotential.
Det orkar jag inte leta upp, och huruvida det är sant eller inte är faktiskt inte dödsviktigt i diskussionen då hela grundfrågan var hypotetisk. Om det är ett krav för att du ska svara så får du väl låta bli då.
Citera
2023-01-04, 19:18
Medlem
Macro456s avatar
Citat:
Det orkar jag inte leta upp, och huruvida det är sant eller inte är faktiskt inte dödsviktigt i diskussionen då hela grundfrågan var hypotetisk. Om det är ett krav för att du ska svara så får du väl låta bli då.

Jaha, det var alltså för svårt. *gäsp*
Citera
2023-01-04, 19:19
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ja du kan göra det innan.
Precis som man före tillträde på nybyggen bildar innan köpet är klart.
Men du kan inte ha en bostadsrättsförening i en massa år utan bostadsrätter om utifall att man kanske någon gång får köpa ut hyresrätten.
Den aktuella föreningen bildades 1988

En brf är mer eller mindre bara en ekonomisk förening. Den kan man ha mer eller mindre aktiv länge. Man får bilda föreningar lite som man vill i Sverige.
Om denna brf äger någon fastighet eller inte vet jag dock inte. Men bara köpa årsredovisning eller nåt o kolla
Citera
2023-01-04, 19:22
Avslutad
Citat:
Vi kan ta ett helt annat exempel då.

Någon blir mördad. Offrets organ går att använda för att rädda livet på en annan människa. Bör det göras?

(Jag utgår från att du inte behöver en källa på att organdonation sker vid dödsfall)
Citera
2023-01-04, 19:26
Medlem
Hussefars avatar
Citat:

Nu blir det på snudd till meta.

Googla Vipeholms-experimenten om du inte redan vet, om du vill se något sjukt.

Hemskt att någon ens fick idén att utföra det på de "sinneslöa" som var i en väldigt utsatt situation.

Men men, om nu något bra ändå ska komma från detta så hade det faktiskt varit synd om kunskaperna om karies hade gått förlorade...
Citera
2023-01-04, 19:27
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
En förening får man väl ha hur länge man vill även om den inte har någon större verksamhet. Visa mig den regel som befäster det du påstår.
Jag har ju redan sagt i mitt förra inlägg att det låter högst sannolikt att man har en förening utan funktion sedan 1988.
Det är inte topic
Och jag tänker inte dividera
Rektorn har nog nöjd sig med en hyresrätt i 16 år.
Folk med stålar brukar ju gör det.

1 § En bostadsrättsförening är en ekonomisk förening som har till ändamål att i föreningens hus upplåta lägenheter med bostadsrätt. En bostadsrättsförening ska vara registrerad.

Lagen (2018:672) om ekonomiska föreningar tillämpas på bostadsrättsföreningar i den utsträckning som anges i denna lag. Lag (2018:715).

En förening utan hus har inga lägenheter att upplåta.
Citera
2023-01-04, 19:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Som vanligt så kan du inte backa upp något du säger.
Du slänger ur dig på en höft och hoppas folk ramlar in din fälla.
När den slår igen som ska dom krama peddar tillsammans med dig.
Höll ju på att glömma förra fällan du så "listigt" gillrade
Citat:
Det jag egentligen mest är ute efter är en nyanserad debatt. Jag förnekar inte att det finns positiva sidor med Dumpen, men det finns många negativa också. Det är absolut inte självklart att det är positivt som helhet.

De här ämnena väcker ju också oerhört starka känslor hos folk, och det brukar inte direkt göra att man tänker objektivt.

En annan sak som är viktig att komma ihåg är att det inte är alla som förgriper sig på barn som är pedofiler, samt att alla pedofiler inte förgriper sig på barn.
Varför är det viktigt?
För vem?

Det blev samma där.
Dom som inte ramlade ner och kramgrät ihop med dig fattade inget eller var dumma i huvudet.
Senast redigerad av silopsilop 2023-01-04 kl. 19:35.
Citera
2023-01-04, 19:33
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
En brf är mer eller mindre bara en ekonomisk förening. Den kan man ha mer eller mindre aktiv länge. Man får bilda föreningar lite som man vill i Sverige.
Om denna brf äger någon fastighet eller inte vet jag dock inte. Men bara köpa årsredovisning eller nåt o kolla
Min erfarenhet är att det är skillnad på kraven i en ekonomisk förening och en bostadsrättsförening.
Just gällande vad som ska förvaltas t ex.
En ekonomisk förening är friare där är hur det förvaltas i fokus.
En bostadsrättsförening där är vad som förvaltas i fokus.
Men skit samma
Det är ju oviktigt för i alla fall.
Rektorn kan bo i slott det gör honom inte till mindre as för det.
Citera
2023-01-04, 19:34
Medlem
Macro456s avatar
Citat:
Vi kan ta ett helt annat exempel då.

Någon blir mördad. Offrets organ går att använda för att rädda livet på en annan människa. Bör det göras?

(Jag utgår från att du inte behöver en källa på att organdonation sker vid dödsfall)

Såklart det ska göras, OM den mördade har skrivit på såna papper innan. Vet man inte vad den döde önskade låter man bli.
Jag har skrivit på både för organdonation och forskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in