2023-01-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Det vet jag, inte på nivån som Ken dock. Det jag syftade till var mer åldern då jag tror att hon är för ung för tävlingskörning enl. reglementen för Pikes Peak International Hill Climb och klassen Unlimited där jag antar att hoonipigasus klassar in på. Körkort är bland annat ett krav och Lia är inte mer än 15(?)

Lia kommer säkerligen inte köra Hoonipig där då den är ett djävla monster och även om Lia kört mycket bil saknar nödvändig erfarenhet - framförallt på det sjukt tekniska pikes peak.

Jag hade gärna sett Randy Pobst bakom ratten, men det kanske blir han trista franska snubben som körde den senaste Porschen Hoonigan var med och utvecklade till pikes peak.
Citera
2023-01-04, 10:40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Lia kommer säkerligen inte köra Hoonipig där då den är ett djävla monster och även om Lia kört mycket bil saknar nödvändig erfarenhet - framförallt på det sjukt tekniska pikes peak.

Jag hade gärna sett Randy Pobst bakom ratten, men det kanske blir han trista franska snubben som körde den senaste Porschen Hoonigan var med och utvecklade till pikes peak.
https://www.youtube.com/watch?v=DszfdKACw7o&t=730s
För lite erfarenhet kom igen!
Lia tävlar i motorsport redan och hon sade inte nej att att axla Ken:s mantel i Hoonigan bilen ens, Så säga hon inte har erfarenhet det kan du lägga ned!
Den bilen kommer ingen annan mer än Lia sätta sig i och köra om hon själv vill, Hon tillhör Hoonigan stallet och dem ser det som en ära att hon kör bilen Ken skulle gjort!
Senast redigerad av DjPutte 2023-01-04 kl. 10:42.
Citera
2023-01-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=DszfdKACw7o&t=730s
För lite erfarenhet kom igen!
Lia tävlar i motorsport redan och hon sade inte nej att att axla Ken:s mantel i Hoonigan bilen ens, Så säga hon inte har erfarenhet det kan du lägga ned!

Jag har följt hennes "karriär" och vet mycket väl att både änkan och dottern kör rally. Nu är både bilen och berget av en liten annan kaliber så jag står fast vid min teori att vi inte får se henne i stolen på hoonipig där i Juni i år...
Citera
2023-01-04, 10:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Det vet jag, inte på nivån som Ken dock. Det jag syftade till var mer åldern då jag tror att hon är för ung för tävlingskörning enl. reglementen för Pikes Peak International Hill Climb och klassen Unlimited där jag antar att hoonipigasus klassar in på. Körkort är bland annat ett krav och Lia är inte mer än 15(?)
Hon har körkort redan Lia och hon har den licens som krävs tror du inte sett då Ken tränade upp henne, Kolla den episoden och kom tillbaka sedan efter du gjort för han har förberett henne för axla hans mantel!
Citera
2023-01-04, 11:20
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
RoC är väl den tävlingsform där elitutövare från olika delar av motorsporten kan mötas på någorlunda lika villkor. Om jag skulle rangordna svårigheten så tror jag att de rallycrossliknande RoC tävlingarna är betydligt enklare för en utomstående att lära sig bemästra än rally. Racing och formelbilsracing i synnerhet tror jag är svårast inom bilsporten. Men det jag menar är att en icke bilsportsutövare kan ha det lättare att anpassa sig till framförallt rallycross än en icke motocrossförare till mx. Pastrana var riktigt lovande inom mx men valde tyvärr freestyle istället.
Jaja...det tror jag också, MX kräver så mycket mer. Tycker det var synd att TP inte fortsatte med MX, han var snabb men kunde kanske se in i framtiden att han skulle tjäna mer på vad han gjort och gör än att kanske bli MX-världsmästare, säkert samma med Block.
Citera
2023-01-04, 13:34
Bannlyst
En av de största folkkära kändisarna i modern tid.

Rest in peace.
Citera
2023-01-04, 15:02
Medlem
Crabbofixs avatar
Ju mer man åker skoter ju större risk för olyckor.

Åk inte skoter.
Citera
2023-01-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Ju mer man åker skoter ju större risk för olyckor.

Åk inte skoter.

Ha, skoter är hur säkert som helst jämfört med motocross!
Citera
2023-01-04, 17:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbs2022
Vetetusan om jag skulle använda ordet stabilt fordon om en skoter!

Jag har kört skoter i 30 år så jag har lite bakgrund. Men visst kan man vurpa men jag skulle säga att en skoter är betydligt säkrare än en mc
Citera
2023-01-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio

🙃 Om du med motocross menar det som körs på bana så finns det visst risker, dock är man fullt utrustad vad gäller skydd och de som kör har oftast vana. Få dödsolyckor på bana. En crosshoj som körs utanför bana, i skogen, och särskilt med en ovan förare däremot.. Då ökar nog risken med det dubbla minst. En skoter är annars betydligt tyngre. Är nog inget vågat påstående att bägge är potentiellt livsfarliga om olyckan är framme, då man sitter precis lika oskyddad på en skoter som på en mx-hoj.
Senast redigerad av Tedrom 2023-01-04 kl. 17:19.
Citera
2023-01-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
🙃 Om du med motocross menar det som körs på bana så finns det visst risker, dock är man fullt utrustad vad gäller skydd och de som kör har oftast vana. Få dödsolyckor på bana. En crosshoj som körs utanför bana, i skogen, och särskilt med en ovan förare däremot.. Då ökar nog risken med det dubbla minst. En skoter är annars betydligt tyngre. Är nog inget vågat påstående att bägge är potentiellt livsfarliga om olyckan är framme, då man sitter precis lika oskyddad på en skoter som på en mx-hoj.

Ännu färre dödsrisker med skoter. Väldigt många som blir paralyserande i motocross.
Citera
2023-01-04, 18:05
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio

Åk inte motorcross.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in