2023-01-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Tror du verkligen att guuben kommer att förstå det?

Det får vi nog aldrig veta. Har nog välförtjänt fått någon vecka i utvisningsbåset nu.
Citera
2023-01-04, 14:24
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Senaste rapport om sanktionernas verkan . RT

Ryssarnas vardag har inte förändrats sedan skärpningarna av sanktionerna i väst
De sanktioner som drabbar Ryssland verkar inte uppmuntra befolkningen att utmana makten. Åtminstone för stunden. Ryssarnas vardag har inte förändrats sedan skärpningarna av sanktionerna i väst.

De västerländska märkena som lämnat landet har till största delen ersatts, vare sig det gäller kosmetika, mode eller mat.

Ryska, turkiska eller kinesiska märken har skyndat sig att återvinna de platser som lämnats tomma i köpcentra.

Ryska, turkiska eller kinesiska märken har skyndat sig att återvinna de platser som lämnats tomma i köpcentra. Så visst finns vissa produkter inte längre tillgängliga, speciellt lyxprodukter. Men det handlar om en liten del av den rika klassen som ändå har råd att resa till Europa.

En viktig åtskillnad måste dock göras för industrin, där bristen på exempelvis elektroniska komponenter märks och det får återverkningar på sysselsättningen. Men tills den ryska ekonomin är på knäna, som vissa västerländska tjänstemän förutspådde i mars, kommer det att ta flera månader till, om inte år.

Haha och ett stort LOL 😆😅🤣
😢😭😖😣😞 kan inte låta bli att vältra bland smileys när alla ni stackare har riktigt gjort bort er, och det grundligt.

Tydligen har tryckfelanisse varit i farten i min kommentar och utelämnat två bokstäver i källan;
BF. (Inte bara RT)
RTBF är en belgisk kanal som jag läser ibland, men den är fransk så här behövs translate...jobbigt.

Men till sak:
Istället bevisades nu, istället för ett allmänt antagande, att Pro-Urinea FB- Bolibompaklubben kan acceptera bara vad som står i MSM och allt annat är ljug o lögn. Ni dårar.
Så alla ni som tyckte det var bara vanlig rysk propaganda kan nu läsa ovanstående rapport eftersom den kom från den belgiska statliga nyhetskanalen RTBF...det säger allt om er. Ni är ännu enklare i huvvet än jag kunde tänka mig.
Enkelspårighetens kungar hittas på FB.- ett som är säkert
Senast redigerad av guuben 2023-01-04 kl. 14:32.
Citera
2023-01-04, 14:25
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
...
En viktig åtskillnad måste dock göras för industrin, där bristen på exempelvis elektroniska komponenter märks och det får återverkningar på sysselsättningen. Men tills den ryska ekonomin är på knäna, som vissa västerländska tjänstemän förutspådde i mars, kommer det att ta flera månader till, om inte år.
Det är ju då som ekonomer beskrivit; att sanktioner är tänkta att verka över tid, det är sagt att efter de första fem åren har den ryska ekonomin hamnat i kramp- de därpå följande åren strimlar sönder det som eventuellt ännu kan fungera. Den ryska undergången är garanterad- därom finns tydliga tecken och en ganska snar framtid vittna.
Senast redigerad av annica, sthlm 2023-01-04 kl. 14:28.
Citera
2023-01-04, 14:26
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
The Armed Forces of Ukraine hit the "military commandant's office" in the occupied Vasylivka of the Zaporizhzhia region, there are casualties
https://liveuamap.com/en/2023/4-january-the-armed-forces-of-ukraine-hit-the-military-commandants

Citerar mig själv då det nu finns film på skadorna. Känns som Ukraina vill bana väg ner mot Melitopol.

Himars paid a visit to the commandant's office of Russian terrorists in occupied Vasylivka in the Zaporizhzhia region
https://twitter.com/Rinegati/status/1610627471564541954
Citera
2023-01-04, 14:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
😢😭😖😣😞 kan inte låta bli att vältra bland smileys när alla ni stackare har riktigt gjort bort er, och det grundligt.

Tydligen har tryckfelanisse varit i farten i min kommentar och utelämnat två bokstäver i källan;
BF. (Inte bara RT)
RTBF är en belgisk kanal som jag läser ibland, men den är fransk så här behövs translate...jobbigt.

Men till sak:
Istället bevisades nu, istället för ett allmänt antagande, att Pro-Urinea FB- Bolibompaklubben kan acceptera bara vad som står i MSM och allt annat är ljug o lögn. Ni dårar.
Så alla ni som tyckte det var bara vanlig rysk propaganda kan nu ovanstående läsa nyhet eftersom den kom från den belgiska statliga nyhetskanalen RTBF...det säger allt om er. Ni är ännu enklare i huvvet än jag kunde tänka mig.

Samtidigt tappar Ryssland mer och mer av sitt illegalt ockuperade territorium.

Vet ni redan nu hur ni ska förringa Krim den dagen det är förlorat för Ryssland? Surt sa räven...
Citera
2023-01-04, 14:31
Medlem
Ryska arbetslösheten märks inte någon ökning av eftersom 100 000 förlorade jobb vägs upp av 100 000 arbetare som mystiskt försvunnit från arbetsmarknaden
Citera
2023-01-04, 14:31
Medlem
Citat:

BF. (Inte bara RT)

Men till sak:
Så alla ni som tyckte det var bara vanlig rysk propaganda kan nu ovanstående läsa nyhet eftersom den kom från den belgiska statliga nyhetskanalen RTBF...det säger allt om er. Ni är ännu enklare i huvvet än jag kunde tänka mig.

Ooops, bara kort paus.
Uppdatering nu från officiella ryzzland.
Har du missat det? Voine voine.

Ryssland höjer dödstal efter robotanfall
Av TT
4 januari 2023, 13:55 CET
Ryssland skyller sin största förlust på "användning av telefoner"

https://f7td5.app.goo.gl/umahvk

Skickat via @updaySE
Citera
2023-01-04, 14:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Nej. Det är du som gjort bort dig.

1. För det första så ska man alltid länka till källan om man publicerar ett citat. Så att man själv kan kontrollera texten vid källan och se om något väsentligt utelämnats.

2. För det andra så skrev du RT och angav ingen länk. Då är det som gäller. Du angav alltså RT som källa.
Citera
2023-01-04, 14:34
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

BF. (Inte bara RT)

Men till sak:
Det är väl du som gjort bort dig. Vet inte själv vad du länkar till och därmed sprider du missinformation.
Oavsett, visar artikeln som du hänvisar till att Ryssland får det tungt framöver. Det måste hur som helst, vara så att du använde den för att visa hur du ansåg verkligheten är.
Citera
2023-01-04, 14:35
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Samtidigt tappar Ryssland mer och mer av sitt illegalt ockuperade territorium.

Vet ni redan nu hur ni ska förringa Krim den dagen det är förlorat för Ryssland? Surt sa räven...
Vad hade det att göra med en belgiska rapporten.?
Fortsätt med ditt svamlande, precis som förut.
Citera
2023-01-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Det kan ju också vara ett genidrag från ryzzens sida eftersom de nyligen tvångsrekryterade förmodligen gjorde sin värnplikt på dessa en gång i tiden - man behöver inte lära upp dem på nya system!

Fast det bör ju placera rekryterna i åldersspannet 70-80 år så det kan bli svårt att häva sig in och ut ur T-54rna. Sen är frågan var man ska fästa rullatorerna...
Hur kan man sätta genidrag och ryssland i samma mening
Citera
2023-01-04, 14:40
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är väl du som gjort bort dig. Vet inte själv vad du länkar till och därmed sprider du missinformation.
Oavsett, visar artikeln som du hänvisar till att Ryssland får det tungt framöver. Det måste hur som helst, vara så att du använde den för att visa hur du ansåg verkligheten är.
Tänk om jag gjorde det på flit som ett test 😂
Bolibompaklubbens IQ ligger i snitt rätt lågt så det var inte särskilt svårt om jag ........?
🙈🙉🙊
Men i alla fall, det kändes bra att kunna bevisa er utpräglade motvilja att anamma andra nyheter än de som MAIN STREAM MEDIA matar till er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in