Citat:
Ursprungligen postat av
guuben
Senaste rapport om sanktionernas verkan . RT
Ryssarnas vardag har inte förändrats sedan skärpningarna av sanktionerna i väst
De sanktioner som drabbar Ryssland verkar inte uppmuntra befolkningen att utmana makten. Åtminstone för stunden. Ryssarnas vardag har inte förändrats sedan skärpningarna av sanktionerna i väst.
De västerländska märkena som lämnat landet har till största delen ersatts, vare sig det gäller kosmetika, mode eller mat.
Ryska, turkiska eller kinesiska märken har skyndat sig att återvinna de platser som lämnats tomma i köpcentra.
Ryska, turkiska eller kinesiska märken har skyndat sig att återvinna de platser som lämnats tomma i köpcentra. Så visst finns vissa produkter inte längre tillgängliga, speciellt lyxprodukter. Men det handlar om en liten del av den rika klassen som ändå har råd att resa till Europa.
En viktig åtskillnad måste dock göras för industrin, där bristen på exempelvis elektroniska komponenter märks och det får återverkningar på sysselsättningen. Men tills den ryska ekonomin är på knäna, som vissa västerländska tjänstemän förutspådde i mars, kommer det att ta flera månader till, om inte år.
Haha och ett stort LOL 😆😅🤣
😢😭😖😣😞 kan inte låta bli att vältra bland smileys när alla ni stackare har riktigt gjort bort er, och det grundligt.
Tydligen har tryckfelanisse varit i farten i min kommentar och utelämnat två bokstäver i källan;
BF. (Inte bara RT)
RTBF är en belgisk kanal som jag läser ibland, men den är fransk så här behövs translate...jobbigt.
Men till sak:
Istället bevisades nu, istället för ett allmänt antagande, att Pro-Urinea FB- Bolibompaklubben kan acceptera bara vad som står i MSM och allt annat är ljug o lögn. Ni dårar.
Så alla ni som tyckte det var bara vanlig rysk propaganda kan nu läsa ovanstående rapport eftersom den kom från den belgiska statliga nyhetskanalen RTBF...det säger allt om er. Ni är ännu enklare i huvvet än jag kunde tänka mig.
Enkelspårighetens kungar hittas på FB.- ett som är säkert