2022-12-12, 15:22
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Skaplig soppa det här https://da.se/2022/12/har-festar-olga-med-ryska-spionparet/
Citera
2022-12-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Skaplig soppa det här https://da.se/2022/12/har-festar-olga-med-ryska-spionparet/

Ja verkligen.

”Dagens Arbete kan nu avslöja att Olga, tillsammans med sin nuvarande man, som även han har rysk bakgrund, umgåtts flitigt med det utpekade spionparet som greps i en villaförort till Stockholm härom veckan.”

Avslöjandet/bilder fanns här i tråden på Flashback för veckor sen. Och maken är förresten ukrainare va?
Citera
2022-12-13, 15:37
Medlem
Dagens Arbete snodde från Flashback häromdan och nu har Expressen hoppat på Olga-tåget med artikel på förstasidan baserad på DA’s artikel. Och samma dag skriver Karin Olsson i ”krönika” att Flashback är kasst.

”Det är tidningen Dagens Arbete som berättar att den i dag medelålders kvinnan umgåtts flitigt med det par som misstänks ha koppling till den ryska militära underrättelsetjänsten, GRU. Artikeln illustreras bland annat med en bild där kvinnan festar med paret.”

https://www.expressen.se/nyheter/festbild-visar-kvinnan-kopplas-till-ryska-paret/

Här var ju ”vi” först:

(FB) 2022-11-22: Gift par gripet för olovlig underrättelseverksamhet, Nacka

(Och redan någon dag innan låg kluringen ute med hotellet m.m som ledtråd)

Här ogillar Karin Flashback:

https://www.expressen.se/nyheter/skvallret-om-poliserna-har-pagatt-lange-nog/

Och vi var före med kopplingen till Krönmark, att Papie kallar översten för ”Sexy” och att Anna R*hn skrivit uppsats på KTH om FOI och massa annat.
Senast redigerad av Avel 2022-12-13 kl. 15:44.
Citera
2022-12-13, 20:45
Medlem
Är denna adress förknippad med något annat än vardags-ryssar?
SOYUZNYI PROSPEKT 15(2) Moscow 111396
(SOYUZNYY el SOYUZNY)
Citera
2022-12-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
Självklart käptes datorerna via en mellanhand, men det har fortfarande inget med antitrust-lagar. De lagarna rör konkurrens mellan olika företag, och är för att motverka monopol. Ett par exempel på vad lagen är avsedd att förhindra:
  • Oljebolagen går ihop och sätter priset på bensin tillsammans, istället för att konkurrera.
  • Ett taxibolag köper upp alla andra åkerier i en stad, så de får monopol på verksamheten och kan sätta vilka priser de vill
Inget av det här har med det aktuella fallet att göra. Du har fortfarande inte kommit med något argument som har med antitrust-lagar att göra.

Oj, vad tuff du är som kan skriva (felstavad) engelsk.
Det stavas "You're" och "liberal".
Dessutom skrivs "woke" och "liberal" inte med versal.

Inse att du bara gör bort dig. Du vet inte vad du pratar om.

Kära Texas Swede! Jag skall försöka leta upp det här, om det bara var enl Hörsägen när det begav sig eller om det skrivits om det , kanske i "IndustriSpionage" av Charlie Nordblom..kan ju ha varit som så att det blev en missuppfattning eller att det bröts på ett "bakvänt" sätt. Från Tillverkare och Dealership/Exportfirman.
Tänkte att plussa på Dig lite med stor Bokstav i Epiteten!
Citera
2022-12-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RundaArkivet
Är denna adress förknippad med något annat än vardags-ryssar?
SOYUZNYI PROSPEKT 15(2) Moscow 111396
(SOYUZNYY el SOYUZNY)

Du menar den här fastigheten?

https://yandex.ru/maps/213/moscow/house/soyuzny_prospekt_15k2/Z04YfgZiQEEAQFtvfXt0cXhrYA==/

https://flatinfo.ru/h_info1.asp?hid=36781
Citera
2022-12-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
För egen del känns det som att det är skitsamma. För något år sedan framkom det att NATO, via Danmark, spionerat på SAAB. Finland valde sedan att köpa de amerikanska planen och Sverige gick miste om en miljardaffär och nu ska vi gå med i NATO (och bli lydhund åt USA). (Jag kan i förbifarten säga att de miljarder vi gick miste om vid en eventuell försäljning av JAS till Finland är en bråkdel av de miljarder vi årligen, och frivilligt, väljer att ge bort till utlandet i så kallat bistånd)

Att Ryssland avancerar i Sverige känns rätt så menlöst i det multietniska Sverige när vi vet att vi inom några årtionden kommer bli en minoritet i vårt egna land. Vi har haft två terrordåd i Stockholm, otaliga våldtäkter, förnedringsrån, misshandelsfall och mord samtidigt som vi utmanövreras på arbets- och bostadsmarknaden i många fall.

Det är ju inte Ryssland som primärt hotar det svenska folket och det har ju våra politiker sett till helt på egen hand att göra. Det är inte inte Igor och Oleg vi är rädda för när vi går ut på kvällen utan det är Mohammed och Ahmed och jag tror väl fler är som mig när det kommer till spioneri och sk yttre hot mot rikets säkerhet; luttrade.

Personligen vill jag inte försvara det multietniska Sverige med turkar, albaner, kurder, somalier, afghaner, iranier, irakier, eritreaner och allt där emellan men hade Sverige varit ett svenskt land så hade jag reagerat med ilska mot utländska spioner som vill vårt folk illa.

Så ja, avtrubbningen är nog ett faktum för många svenskar.
-

I Eskilstuna finns en kvinna som jag bara kände ytligt, genom bekanta.
Fick veta av en nära vän att hon arbetade som spion, åt vilket land vet jag inte.
Jag tyckte hon var mycket obehaglig, långt innan jag fick höra det.

Det finns många undercover.
Citera
2022-12-21, 23:09
Medlem
Är man lite intresserad av hur Ryssland tacklar sanktionerna kan man kolla t.ex produktnyheter hos företaget Prosoft som även GRU-översten visat intresse för.

https://www.prosoft.ru/news/product/

Styrelseproffset S*cherlund har för övrigt avsagt sig sitt uppdrag i spionparets företag här i dagarna. Men han verkar ha många ben att stå på så han klarar sig säkert utan dem.
Senast redigerad av Avel 2022-12-21 kl. 23:40.
Citera
2022-12-23, 07:33
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om frihetsberövad så har nu sonen Ivan ersatt Sergey i styrelsen för AMK AB.
Och Annas CV är borta från nätet. Men det finns sparat för eftervärlden så det behöver vi inte oroa oss för att det är borta för alltid.

Var finns det CV:t då och vem är garant för dess sanningshalt?
Senast redigerad av GhostofDemocracy 2022-12-23 kl. 07:35.
Citera
2022-12-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Var finns det CV:t då och vem är garant för dess sanningshalt?

Jag har det. Det låg på Docplayer tidigare.
Ja sanningshalten får väl resp universitet och arbetsgivare stödja då med intyg.
Citera
2023-01-04, 12:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Idag skriver Expressen om ryssen Stanislav Aleshchenko som köpt en fastighet på Muskö med utsikt över marinens örlogsbas.
Ryske affärsmannen äger tomt vid Musköbasen

Finns det någon koppling till de två misstänkta företagarna?
Citera
2023-01-04, 12:58
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Idag skriver Expressen om ryssen Stanislav Aleshchenko som köpt en fastighet på Muskö med utsikt över marinens örlogsbas.
Ryske affärsmannen äger tomt vid Musköbasen

Finns det någon koppling till de två misstänkta företagarna?
Inte en aning, däremot har det här på forumet börjat att spekuleras i om Terjes försvinnande kan ha någon koppling. (FB) Försvunnen norrman, bil hittad på Muskö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in