Citat:
Ursprungligen postat av
BRASKAMINSKI
För egen del känns det som att det är skitsamma. För något år sedan framkom det att NATO, via Danmark, spionerat på SAAB. Finland valde sedan att köpa de amerikanska planen och Sverige gick miste om en miljardaffär och nu ska vi gå med i NATO (och bli lydhund åt USA). (Jag kan i förbifarten säga att de miljarder vi gick miste om vid en eventuell försäljning av JAS till Finland är en bråkdel av de miljarder vi årligen, och frivilligt, väljer att ge bort till utlandet i så kallat bistånd)
Att Ryssland avancerar i Sverige känns rätt så menlöst i det multietniska Sverige när vi vet att vi inom några årtionden kommer bli en minoritet i vårt egna land. Vi har haft två terrordåd i Stockholm, otaliga våldtäkter, förnedringsrån, misshandelsfall och mord samtidigt som vi utmanövreras på arbets- och bostadsmarknaden i många fall.
Det är ju inte Ryssland som primärt hotar det svenska folket och det har ju våra politiker sett till helt på egen hand att göra. Det är inte inte Igor och Oleg vi är rädda för när vi går ut på kvällen utan det är Mohammed och Ahmed och jag tror väl fler är som mig när det kommer till spioneri och sk yttre hot mot rikets säkerhet; luttrade.
Personligen vill jag inte försvara det multietniska Sverige med turkar, albaner, kurder, somalier, afghaner, iranier, irakier, eritreaner och allt där emellan men hade Sverige varit ett svenskt land så hade jag reagerat med ilska mot utländska spioner som vill vårt folk illa.
Så ja, avtrubbningen är nog ett faktum för många svenskar.
-
I Eskilstuna finns en kvinna som jag bara kände ytligt, genom bekanta.
Fick veta av en nära vän att hon arbetade som spion, åt vilket land vet jag inte.
Jag tyckte hon var mycket obehaglig, långt innan jag fick höra det.
Det finns många undercover.