Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Att EU fattat beslut om inreserestriktioner är ju inte precis några vanföreställningar. Sen att du tycker det är fel gör ju inte andra till hypokondriker. Har du säkerhetsbälte på dig när du kör bil?
Nej, men det har ju heller inget med något farligt virus att göra utan är 100% politiskt/finansiellt maktspel där man utnyttjar människors omotiverade rädsla för att göra dem mottagliga för att välkomna "önskvärda förändringar".
Jag har säkerhetsbälte när jag kör bil, hurså? fast sedan när jag stiger ur bilen tar jag av mig bältet igen och släpar inte med mig det på jobbet och på stan.
Om du ska försöka dra någon hjärndöd metafor mellan bilbälten/cykelhjälmar till virus/vaccin så förutsätter jag att du opererat fast ditt bilbälte permanent på överkroppen först för att kunna göra en rimlig jämförelse, varför inte skruva fast cykelhjälmen med titanskruvar i skallbenet också?

ifall nästa fråga var om jag använder sådan när jag cyklar, vilket jag gör om det är en längre sträcka eller trafikerad väg.
Borstar du tänderna tre gånger per dag eller litar du på att två gör jobbet? nya rön från WHO visar att tandkräm och borsta 2x inte är tillräckligt. Man rekommenderar att vi bör införa obligatoriska tandhälsopass samt testa befolkningen på kontinuerlig basis om fluoridhalten i saliven är tillräckligt hög för att motivera att individen ska få röra sig fritt i samhället och ta del av offentliga måltider.
Kommer EU agera tillräckligt hårt i denna fråga eller ska personer med orena munhålor få riskera folkhälsan även i framtiden genom att röra sig fritt?
Världen håller andan!
Seriöst...