2023-01-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Fantastisk är överord. Men ni psykopater och sängvätare som hyllar det korrupta skithålet ukraina bör nog inte underskatta ryssen.
Jag ser inte att byte av lakan som ett problem, hade jag gjort det hade jag nog hoppats på ryska framgångar.

Istället njuter jag av att den synnerligen dysfunktionella fasciststaten Ryssland gång på gång får byxorna nerdragna av de ukrainska militära styrkorna.
Det kan man som psykopat glädjas åt, det har du rätt i.

Vi som under många år har vistats i Sovjetunionen/Ryssland blir på något sätt psykopater per automatik.
Citera
2023-01-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Goda nyheter
MOSCOW, January 3. /TASS/. The Russian Aerospace Forces delivered a strike on the deployment site of the Ukrainian army’s foreign legion in the Donetsk People’s Republic, eliminating over 130 mercenaries in the past day during the special military operation in Ukraine, Defense Ministry Spokesman Lieutenant-General Igor Konashenkov reported on Tuesday.

"Precision strikes by the Russian Aerospace Forces against the temporary deployment sites of foreign legion units in areas near the settlement of Maslyakovka and the city of Kramatorsk in the Donetsk People’s Republic eliminated over 130 foreign mercenaries," the spokesman said.

Du försöker och försöker men du inser inte att alla skrattar då allt från Rysslands källor är lögn. Det vet alla redan.
Citera
2023-01-03, 20:21
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du "arbetar"? Förlåt? Sorry — come again? Vet du vad jag tror, eller börjar tro? Att det här är en psyop, och att du är ryss. Alternativt att det är en psyop, och att du är kinkig för att Putin vägrar krypa upp i knät på POTUS. Det tåget har i och för sig gått. Du är sur för att ryssarna tror att de är något, för att det är inbilskhet och för att de inte kan backa upp det. Du känner dig kanske sviken?

Du läser inte längre Pusjkin, det var länge sen du mötte en rysk kvinna och du träffar aldrig längre några ryska akademiker. All about you.

Och "få det gjort": snart kommer du kanske till punkten där du måste välja om du tycker att den enda skillnaden mellan USA:s och Rysslands agerande ligger i hur elegant raketerna träffar sina mål.

Du är så välkommen att tro. Själv låter jag bli sådant eftersom att jag, som sagt, föredrager snyggt skötta operationer. Med stygn också ja!

Jag läser inte Pusjkin nej, ej heller Tolstoj....längre.

Nej, min senaste kvinna var svensk, men hon är död nu så det vore ju lite synd att sitta här och tala om henne som om att hon vore en ryska jag saknade för inget, visst?

Vad det gäller att välja, så gör jag det när jag, som i mig, måste och annars håller jag mig till det som gör att jag slipper välja. Som till exempel i denna konflikten nu. Där behövs inget val där, eftersom att det helt och hållet är Rysslands nesa och ansvar att bära. Val och ansvar sparar vi på tills det behövs på riktigt. Kanske det behövs snart också....om nu inte ryssen förstår sin position i dagern kommen. Eller vad tror du? Behöver han/hon lite shakeabouts to grab the inhalation of the obvious?

Angående Iskander, Kainzhal och andra träffsäkra tennisbollar kostandes allt för mycket så är vi oense. Måhända att jag har annan insyn i dessa fluktrationer än dig, men elegant skulle det aldrig bli, även med vår hjälp. Såklart USA's robotar är eleganta i sin bana såsom träff. Det behöver väl inte jag förklara för dig eller annan? Det har du ju sett bevis på de senaste 36 åren och kan än avnjuta idag. Den biten behövs ju varken jämföras eller funderas över. Ett mål är ett mål...Om annat har du VAR som gör att det verkligen är det om man undrar om den senaste attacken var lyckad.
Citera
2023-01-03, 20:26
Medlem
Citat:
Haha
För mig såg det väldigt mörkt ut.
Sen en gammal stillbild som hjälper inte saken.
Mörkt, mörkt och mörkt..nån har ändå lyckats köpa ett elaggregat på svarta marknaden. Därför ljus i nåt fönster.
Du ser säkert också att vattnet rinner i vattenledingarna.
Man ser ju det man vill se.
Alla, et ju vid det här laget att strömmen är tillbaka i hela Kiev!

Varför fortsätter du med dina uppenbara lögner?
Citera
2023-01-03, 20:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Du är så välkommen att tro. Själv låter jag bli sådant eftersom att jag, som sagt, föredrager snyggt skötta operationer. Med stygn också ja!

Jag läser inte Pusjkin nej, ej heller Tolstoj....längre.

Nej, min senaste kvinna var svensk, men hon är död nu så det vore ju lite synd att sitta här och tala om henne som om att hon vore en ryska jag saknade för inget, visst?

Vad det gäller att välja, så gör jag det när jag, som i mig, måste och annars håller jag mig till det som gör att jag slipper välja. Som till exempel i denna konflikten nu. Där behövs inget val där, eftersom att det helt och hållet är Rysslands nesa och ansvar att bära. Val och ansvar sparar vi på tills det behövs på riktigt. Kanske det behövs snart också....om nu inte ryssen förstår sin position i dagern kommen. Eller vad tror du? Behöver han/hon lite shakeabouts to grab the inhalation of the obvious?

Angående Iskander, Kainzhal och andra träffsäkra tennisbollar kostandes allt för mycket så är vi oense. Måhända att jag har annan insyn i dessa fluktrationer än dig, men elegant skulle det aldrig bli, även med vår hjälp. Såklart USA's robotar är eleganta i sin bana såsom träff. Det behöver väl inte jag förklara för dig eller annan? Det har du ju sett bevis på de senaste 36 åren och kan än avnjuta idag. Den biten behövs ju varken jämföras eller funderas över. Ett mål är ett mål...Om annat har du VAR som gör att det verkligen är det om man undrar om den senaste attacken var lyckad.
Kanske var jag lite för hård i tonen mot dig. Bra att du håller dig i skinnet — du brukar kunna brusa upp rätt hastigt ibland. Du punktmarkerar användare du inte gillar. Det stör mig lite, men tackar för ett överraskande trevligt svar. Vet inte vad jag ska tro och tänka om dig.

Du missförstod mig på slutet, kanske avsiktligt: jag menade att de amerikanska robotarna må vara mer effektiva än många av de ryska, men att syftet med attackerna kan vara detsamma. Vapnen är lika dödliga vid träff. Du är stolt över den nästan kirurgiska precisionen vid amerikanska robotanfall — det är så man tappar andan-tjusigt. OK.

Ja du, Moment42. Vad ska vi/ni egentligen göra med alla dessa krigiska länder som ställer till det?
Citera
2023-01-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Varför pratas det om "special military operation"? Putin har ju sagt att det är krig. Eller är det bara diktatorn som får säga krig tro?
Ja då hänvisar till nåt uttalande där man nämner SMO vet man att det är lögn och rysk propaganda
Citera
2023-01-03, 20:41
Medlem
leachs avatar
Russian medics flee from occupied Melitopol

Russian medics are following in the wake of the collaborators and fleeing from the occupied city of Melitopol in Zaporizhzhia Oblast.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/3/7383468/
Citera
2023-01-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det går verkligen inte bra för Poopins pojkar nu och de blir slaktade överallt i Ukraina. När tror ni den ryska krigsmaskinen brakar ihop helt? Jag ger det högst ett halvår och Poopin själv gör nog bäst i att gömma sig någonstans långt bort. Tycker att stackars ryssar har lidit nog och ska inte behöva offra sig för en liten maktgalen sopa i Kreml.

1. Putin har redan levererat en film där han berättar var han befinner sig.

2. Dessutom verkar det gå bra för Ryssland, de verkar tom. ha videobevis för sina missilframgångar i direktsändning på "Fransk tv". https://southfront.org/breaking-ukrainian-military-suffered-heavy-losses-in-russian-strike-in-druzhkovka-dpr/ För resultat tv (~1 kompani till halvbataljon griljerade - välutrustade verkar det som förövrigt): https://s3.cdnstatic.space/wp-content/uploads/2023/01/Druzhkovka-1.mp4?_=3

3. https://southfront.org/in-video-heavy-battle-for-maryinka-ongoing-on-ruins/ https://southfront.org/in-video-ukrainian-positions-burning-near-bakhmut/

4. Eller med andra ord det är lite för mycket snack och för lite verkstad på er.

5. Bye-bye
Citera
2023-01-03, 20:50
Medlem
Citat:
Eftersom här på tråden finns mänskor som inte vet Ukrainas nationalhjälte Stepan Bandera höll på med så kollade jag nu vad svenska wikipedia upptar om den gode Bandera.

"De ukrainska folkmorden i Volynien och Galizien

Bandera och hans anhängare har anklagats för flera brott under andra världskriget, bland annat för folkmord och massiva etniska rensningar och att de inför upprättandet av en ukrainsk stat ville att alla icke-ukrainare (främst polacker och judar) i Volynien och Galizien skulle försvinna"

Försvinna! Och det var inte för att bjuda dom på en busstur nånstans utanför Ukraina.
Men förneka kan man ju alltid.
Det finns massor av mänskor, smånassar som här på FB, som förnekar förintelsen.
Inte konstigt att Israel protesterar den ukrainska seden att hylla Bandera.
Ett nassesvin.
Nassarna här i tråden håller ju på Putin!

Hur förklarar du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Redan innan kriget var demonstrationer i ryssland olagliga, det var inte ens tillåtet att stå ensam med en skylt.
Svarar för att visa upp din monumentala okunnighet och hur obildad du är.
Stackare.
Jasså, några länkar då:

2022 anti-war protests in Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_anti-war_protests_in_Russia

2020–2021 Khabarovsk Krai protests
https://en.wikipedia.org/wiki/2020%E2%80%932021_Khabarovsk_Krai_protests

2017–2018 Russian protests
https://en.wikipedia.org/wiki/2017%E2%80%932018_Russian_protests

etc.

Sen att Ryssland förbjudit många NGO:s att verka i landet förbättrar situationen då ingen betalar demonstrationerna.

Men är det krig eller konflikt så är det klart att lagar skärps och så kommer det att bli i vårt land också om skiten träffar fläkten. Det är mycket värre i Ukraina där media nu kontrolleras hårt tillsammans med människor på gatan för att inte tala om de senare attackerna mot den ortodoxa kyrkan.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Goda nyheter

MOSCOW, January 3. /TASS/. The Russian Aerospace Forces delivered a strike on the deployment site of the Ukrainian army’s foreign legion in the Donetsk People’s Republic, eliminating over 130 mercenaries in the past day during the special military operation in Ukraine, Defense Ministry Spokesman Lieutenant-General Igor Konashenkov reported on Tuesday.

"Precision strikes by the Russian Aerospace Forces against the temporary deployment sites of foreign legion units in areas near the settlement of Maslyakovka and the city of Kramatorsk in the Donetsk People’s Republic eliminated over 130 foreign mercenaries," the spokesman said.

Mytomanen Igor Konashenkov igen.

Då vet man att allt det där du beskrev aldrig har inträffat utan är helt/till stor del uppdiktat.
Citera
2023-01-03, 20:51
Medlem
%s avatar
Känns det inte som ryssen börjar gå på knäna nu? De pratar mycket om förhandlingar, artilleriet skjuter mycket mindre, missilangreppen har avtagit och bytts ut mot Iranska moppedrönare, det kommer fler och fler rapporter om ryska soldater som vägrar strida och uteblivna soldatlöner även från ryska källor. Jag tror dessutom att ryssen (och Ukraina) har grava problem med att få ekonomin att gå ihop. Vi får desperata bulvan mail till jobbet där de försöker köpa saker. etc..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in