2023-01-02, 01:51
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Helt ointresserad av skidåkning, men den här snöflingan verkar inte kunna ta konstruktiv kritik särskilt väl.

Korrekt det är bara lyssna på hur hon uttalar sig när hon får kritik. Helt omogen
Citera
2023-01-02, 04:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Kanske lite off-topic men borde inte Ida Dahl erbjudas en landslagsplats till nästa säsong? Kan tänka mig att ett stort mål för henne är att vinna Vasaloppet, men gör hon det i år så borde en traditionell satsning inte vara långt borta. Hon kommer ju dessutom ha chansen att som traditionell åkare satsa mot Vasan 2024 också eftersom det ändå är ett mästerskapsfritt år.

Ida Dahl visar effekten av riktad träning på en halvbra skidåkare
Citera
2023-01-02, 04:32
Avslutad
Tror Maja har dåligt inflytande på Frida. Det är inte 100% fokus på att vinna längre. Hon är nöjd med en 3:e plats!! bakom en norsk medelmåtta! Fiasko skulle jag säga ist. Snart gör hon nog slut med Porris också då hon inser att hon kan få nåt bättre helt utan moppemustasch och hon börjar dala ännu mer.

Tråkig utveckling på henne. Hon borde umgås mer med Jonna och Ebba. De har nog bättre moral och knullar inte runt på samma vis som Maja Gräddnos
Citera
2023-01-02, 10:12
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Tror Maja har dåligt inflytande på Frida. Det är inte 100% fokus på att vinna längre. Hon är nöjd med en 3:e plats!! bakom en norsk medelmåtta! Fiasko skulle jag säga ist. Snart gör hon nog slut med Porris också då hon inser att hon kan få nåt bättre helt utan moppemustasch och hon börjar dala ännu mer.

Tråkig utveckling på henne. Hon borde umgås mer med Jonna och Ebba. De har nog bättre moral och knullar inte runt på samma vis som Maja Gräddnos
Nje tror nog Frida har egna mål för tävlingarna samt landslagsledningen sätter upp en plan för varje lopp individuellt el lag anpassat, Nu första tävlingen var omöjlig att göra något åt för Frida då banorna inte var utslagsgivande backe upp sedan back ned och dem hinner glida i kapp...
Citera
2023-01-02, 10:23
Medlem
Citat:

Oooooh hårda ord där....
Citera
2023-01-02, 10:28
Avslutad
Citat:

Är beredd att hålla med, Johaug lär ju skratta där hemma när hon ser att den som va tänkt att ta över kronan åker som en förstaårsjunior helt utan tanke och geist.

Och ja, när Maja kom in i hennes värld så har det garanterat blivit mer trams och flams. Den där chins-grejen va garanterat Majas idé. Skulle inte förvåna mig om Maja kommer med ständiga idiotgrejer under deras träningspass.

Maja - Å vilket härligt träd, ska vi klättra upp med skidorna på och se vem som kan flyga längst ifrån toppen? *fniss*

Frida - Aaaaa vässt huhu! *fniss fniss*
Citera
2023-01-02, 10:50
Medlem
FNLSs avatar
C19 på norsk tränare
Citera
2023-01-02, 11:14
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
C19 på norsk tränare

Nu börjas det...
Citera
2023-01-02, 11:41
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:

Även om KFIB-MDFK inte impar på mig så tror jag inte att det är så illa. Klassiska masstarter passar åkare som Frida illa. Även Johuag fick ju stryk på liknande banor.
Citera
2023-01-02, 12:00
Medlem
Citat:

Fokus är vinst. Vinna hela Tour de Ski.

Vinst igår hade inte gett några bonussekunder så i det stora perspektivet hade det varit dumt att bränna ut all kraft på hög höjd i etapp 2 av 7.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Helt ointresserad av skidåkning, men den här snöflingan verkar inte kunna ta konstruktiv kritik särskilt väl.

Det tycker jag nog att hon kan. Hon hade bara ett svar som inte föll dig på läppen.
Hon svarade att hennes sätt att åka har varit vägvinnande för alla vinster därför att när hon har sina bästa dagar så håller hon hela vägen.
Hon säger också att hans förslag kanske hade varit att föredra någon gång men generellt är det högt tempo från start som tar henne till första plats. Inte alla lopp dock, för hon har inte dagen alla tävlingsdagar.

Om Frida skulle lagt sig i rygg så hade loppet gått saktare och gynnat spurtstarka åkare ännu mer än det gjorde nu.
Hade det varit nån redigt brant och lång backe i slingan så hade hon eventuellt avgjort där. I alla fall på en riktigt bra dag.
Citera
Medlem
FNLSs avatar
Eftersom tuw vann spurten får hon välja startnummer först ikväll, det som räddade henne i Davos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in