2023-01-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Så urblåst korkat!
När nekades han att söka en utbildning? Vem tvingade han att våldta, misshandla, kränka, mörda?
Blir så trött på vänsteraktivister som skyller allt på samhället, så här är det: DUMLE VAR EN DEL AV SAMHÄLLET, HAN VAR EN VUXEN KARL PÅ 27 ÅR MED MASSOR MED SMARTA VAL ATT TA ANSVAR FÖR.
GJORDE HAN DET? NEJ.
VAD ÄR IDIOTEN NU? JO, HAN ÄR DÖD
Han var resultatet av en totalt misslyckad invandrarpolitik.
Skärp dig !
Samhället har ett stort ansvar för att ge befolkningen goda förutsättningar för uppväxt. Just i det här fallet är först och främst samhället som har misslyckats.
Citera
2023-01-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
ALLA har eget ansvar, det finns många många som bor i orten men som INTE blir kriminella, Dumle och alla andra har ett val, dom väljer själva vad dom gör och dom får stå för sina handlingar, Dumles handlingar hann ikapp honom, det är inte samhällets fel utan det är hans eget fel.

Det är så många av dessa kriminella som i tidig ålder inte vill ha ett Svenssonliv, dom vill ha all flash som dom ser andra kriminella ha, dom vill ha det flashiga liv som dom ser i gangsterrap videos, dom vill ha respekten som en hårt kriminell 100 gubbe har, dom vill vara bossen över små soldater som jagar stålar åt ledarna.

Dom väljer själva att jaga efter denna dröm som så många kriminella har, så att Dumle strök med var hans eget fel baserat på hans egna val och samhället lider ingen förlust av hans bortgång, det är snarare tvärt om, många människor kommer ev slippa lida p.g.a Dumle.
Ska inte socialtjänsten omhänderta ungdomar som hamnar i kriminalitet?
Har de gjort det i det här specifika fallet? I så fall när och hur?
De har ju all makt och resurser på sin sida exempelvis LVU lagen.
Citera
2023-01-01, 15:19
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad ska individen göra när staten tar bort arbetsförmedlingen, polisstationen, socialtjänsten, Skatteverket tom buss stationen. Senast jag var i byn och skulle köpa frukt, det såg ut som en ödelagt by mitt i öknen.
Vad finns det för förutsättningar att växa upp i det området förutom en karriär som kriminell?

De har ju större chanser än en svenne som vill starta en egen butik iaf.
De kan ju börja sälja frukt t ex.
Citera
2023-01-01, 16:30
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ska inte socialtjänsten omhänderta ungdomar som hamnar i kriminalitet?
Har de gjort det i det här specifika fallet? I så fall när och hur?
De har ju all makt och resurser på sin sida exempelvis LVU lagen.

inga instanser har haft dumle under kontroll
Någonsin
Citera
2023-01-01, 21:30
Medlem
Har han ngn instagram?
Citera
2023-01-01, 22:52
Medlem
Citat:
Han var resultatet av en totalt misslyckad invandrarpolitik.
Skärp dig !
Samhället har ett stort ansvar för att ge befolkningen goda förutsättningar för uppväxt. Just i det här fallet är först och främst samhället som har misslyckats.

Ööö näää .. allt börjar hemifrån .. föräldraansvar fostran osv . Inte allas ansvar!! hans föräldrars ansvar att lära sina barn respektera regler och lagar ställa krav osv .. inte fan springer mina barn på stan med puffar och våldtar..
Citera
2023-01-02, 12:47
Medlem
Citat:
Vad ska individen göra när staten tar bort arbetsförmedlingen, polisstationen, socialtjänsten, Skatteverket tom buss stationen. Senast jag var i byn och skulle köpa frukt, det såg ut som en ödelagt by mitt i öknen.
Vad finns det för förutsättningar att växa upp i det området förutom en karriär som kriminell?

Fråga landsbygden. Fostras ganska få våldtäktsgangsters trots att posten kommer var tredje dag, polisen är två timmar bort och skatteverket definitivt inte har något kontor där. Orten har hundra gånger bättre tillgång till statlig service än den som bor i Jokkmokk eller Arjeplog. Ändå är det inte många yrkeskriminella där.
Citera
2023-01-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
inga instanser har haft dumle under kontroll
Någonsin
Då är det synnerligen socialtjänsten som inte gett familjen och ungdomen rätt stöd.
Till att börja med ska man ifrågasätta socialtjänstensroll.
Citera
2023-01-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Fråga landsbygden. Fostras ganska få våldtäktsgangsters trots att posten kommer var tredje dag, polisen är två timmar bort och skatteverket definitivt inte har något kontor där. Orten har hundra gånger bättre tillgång till statlig service än den som bor i Jokkmokk eller Arjeplog. Ändå är det inte många yrkeskriminella där.
Det är ändå ingen av er som vill flytta till Rinkeby med familjen och bosätta sig där. Då ligger det visst nånting i det jag säger.
Citera
2023-01-04, 00:13
Medlem
Citat:
Det är ändå ingen av er som vill flytta till Rinkeby med familjen och bosätta sig där. Då ligger det visst nånting i det jag säger.

Det ligger noll i vad du säger. Vi vill inte flytta till Arjeplog och bli bonnkaniner heller din jävla vänsterflummare! Du kan flytta till Rinkeby och tugga kat...
Citera
2023-01-04, 05:01
Medlem
Citat:
Då är det synnerligen socialtjänsten som inte gett familjen och ungdomen rätt stöd.
Till att börja med ska man ifrågasätta socialtjänstensroll.
De tar väl kostnaden för en enkel kista om familjen inte har råd? Det räcker bra. Det är mer än de flesta svenskar får från socialtjänsten.
Citera
2023-01-05, 18:55
Medlem
Som jag trodde inget av detta hade med Einar att göra. Polisen har till och med sagt det. Humles död är shottaz vs dp. Sprängningarna är Farsta tjafset där Dalen, Älvsjö, Skarpnäck, Bagarmossen, samt Rågsved är involverade. Och att folk ens spekulera Vällingby med saken att göra är bara galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in