2023-01-01, 20:01
Medlem
Lite synd att det inte är svinkallt. Skulle ta udden av ryssarna utan riktig uniform för vädret
Citera
2023-01-01, 20:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Jag ljuger inte när jag säger att all vapenexport till Ukraina går via Nato-landet Polen.

Du nämner att även Australien, som har den brittiska flaggan som sin egen, skickat vapen, men det har man gjort med britternas godkännande.

Personligen tycker jag att arvingarna till den tidigare straffkolonin borde återvända hem till Storbritannien.

Olala nu flyttas det målstolpar och plockas körsbär.

Så här är det: många icke natoanslutna länder - på samtliga kontinenter - har bistått Ukraina med vapen sedan februari förra året.

Att påstå något annat är att ljuga. Vilket du verkar fortsätta att göra. Som någon rådde dig, linda in dina propagandalögner i några halvsanningar, så kommer det kanske gå bättre för dig.
Citera
2023-01-01, 20:03
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Problemet är bara att NATO inte vågar gå in med sina egna arméer och låta dem sköta kriget, det bleve både tio gånger dyrare och långt mer politiskt känsligt. Hemmaopinionen i USA, UK, Tyskland m fl ska inte behöva besväras med att deras egna unga män dör långt borta i ett utdraget krig i det kalla och leriga Ukraina, i stället är det Ukrainas egna som får agera kanonmat på NATO:s milda bud.

Varför skulle NATO till varje pris vilja kriga med Ryssland?
NATO har ju investerat otroligt mycket i Ryssland genom att handla med dem.
Man har byggt all nödvändig infrastruktur så att de kan exportera sina naturresurser och ja tom gjort sig beroende av rysk gas. NATO hade tjänat på att Ryssland höll sig i skinnet på hemmaplan.
Citera
Medlem
Citat:
Det håller vi tummarna för, och jag sätter en champagne på kylning för när Ryssland förnedrar Kiev genom att ta detta strategiskt viktiga landmärke.
Kommunister och fascister förbereder en gemensam skål? Det såg vi inte komma.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Igår under Putains tal så bombade UAF en stor byggnad öster om Donetsk stad. Undrar vad i helsike de använde här för förstörelsen är ju enorm??

https://twitter.com/Tendar/status/1609623574620557313

Denna smällen ska det vara haha. Här snackar vi bra tryck i nyårsraketerna!!

https://twitter.com/Tendar/status/1609626359936024576
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-01-01 kl. 20:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Lite synd att det inte är svinkallt. Skulle ta udden av ryssarna utan riktig uniform för vädret

Kylan kommer om en vecka ca.
Senast redigerad av schroooms 2023-01-01 kl. 20:06.
Citera
2023-01-01, 20:05
Medlem
Citat:
Det håller vi tummarna för, och jag sätter en champagne på kylning för när Ryssland förnedrar Kiev genom att ta detta strategiskt viktiga landmärke.

Ryssarna har haft framgångar söder om Bakhmut. Får Ryssarna kontroll söder om Bakhmut, kommer troligen staden falla snart. Ukraina kommer tvingas retirera och ta upp försvarställningar i skogen utanför.
Senast redigerad av schroooms 2023-01-01 kl. 20:10.
Citera
2023-01-01, 20:05
Medlem
Men du kan väl för helsike inte mena att ryska trupper är hälften så välutbildade som amerikanska?? Det är direkt efterblivet att tro.
Citera
2023-01-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Jag ljuger inte när jag säger att all vapenexport till Ukraina går via Nato-landet Polen.

Möjligt men det gör det inte till varken NATO eller Polska prylar. Men du anser säkert också att allt som lämnas in på postnord blir deras egendom med?

När man tror att det inte kan bli lägre nivå blir man tyvärr besviken omgående.
Citera
2023-01-01, 20:14
Medlem
Tydligen har ukraina slagit till mot en fscistbas med flera hundra ryzka facister, I Makiivka. Får se om det dyker upp något mer kring det här! Vore ju riktigt jävla underbart om det stämmer.
Citera
2023-01-01, 20:17
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Tydligen har ukraina slagit till mot en fscistbas med flera hundra ryzka facister, I Makiivka. Får se om det dyker upp något mer kring det här! Vore ju riktigt jävla underbart om det stämmer.

Footage from a family in Makiivka when the Russian base got wiped out. The impact sounds very similar to what I have been hearing on impact videos of GMLRS (HIMARS).
Multiple Telegram channels claim that hundreds of mobilized Russians got killed. #Ukraine #Makiivka
https://twitter.com/Tendar/status/1609626359936024576
Citera
2023-01-01, 20:17
Medlem
Det mest oroväckande med det här kriget är att Ukraina kan inte vinna, och Ryssland kan inte heller vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in