2022-12-31, 13:56
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Flyglarm över hela Ukraina nu. Kanske den "stora" nyårsattacken med ryskt och iranskt skrot.
https://www.imagebam.com/view/MEHSJYY

10 st i alla fall. Ytterst få kommer att nå sitt mål.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1609153213952925697?s=20&t=xxno9jV1KOsR6Yt08gEvGw
Citera
2022-12-31, 13:56
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Missilattacker mot civila på nyårsafton. Vidriga äckliga ryZZar bekräftar igen att 140 millioner Z-orcher är helt överflödiga på denna planet. Hoppas att UAF skickar några drönare i moZkva riktning.
Sen när råder det vapenvila i URINEA?
Egentligen skulle det kanske vara bra att URINEA skickade ett par drönare mot Moskva så att Kreml fick en orsak att sopa rent på banan i Urinea.
Citera
2022-12-31, 13:58
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Det kan finnas fast hundra länkar men inte ett enda av dom presenterar ett bevis på en 6 mil lång konvoj.
Är du helt blåst i skallen.
En upprepad lögn blir inte en sanning, men hos många msm idioter nog, tyvärr.
Om inte oberoende satelitbilder är bevis så ska man ist tro på en felknullad ryZz som dig 😄
Citera
Medlem
Citat:
Ja, att det var klokt att Ryssland retirerade från Kherson.

Så då är du bara ett okunnigt och efterblivet troll?

Citat:
Det skulle varit omöjligt att försvara en linje på "fel sida" om Dniepr.
Så lät det inte för 2 månader sedan

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Citat:
Och i Kherson har Ryssland byggt upp ett hårt försvar...en dåre skulle försöka bryta sig över Dniepr.
Tvärtom, jag tror att Ryssland behåller sina positioner i Kherson city.

Är det för att du är efterbliven och okunnig, eller för att du utgår ifrån fria fantasier från fjortisar på telegram som egentligen bara försöker "luras" med skogsbajsande uralmongoler, men du såattsäga är på en lite lägre nivå en den tilltänkte motagaren?

Citat:
Nu gjorde Ukraina "misstaget" att släpa dit en massa civilbefolkning att agera som mänskosköldar, så jävla fegt av Belinski.

naaaw, är du snett på det som vanligt, eller som alltid, är det inte bättre du lär av dina långt mer kompetenta och pålästa övermän i tråden istället för att envisas med dina känsloutbrott och rysstrollningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Aha. Tack.

Ja, det blir intressant att se. Har dålig koll på rysk lagstiftning/författning generellt. Så mäktar inte riktigt med att sätta mig i dessa nya lagar. Men som du skriver så lär det snart visa sig vad/om dom innebär för förändring

Utan att ha någon större insikt i Rysk lagstiftning känns det ändå ganska enkelt att gissa att
det rör sig om ytterligare steg mot total diktatur.
Men Kreml har ju alltid gillat att förtrycka sitt eget folk så vad kan man vänta sig.
Inte undra på att Ukrainarna är så beslutsamma i sin frihetskamp.
Citera
2022-12-31, 13:59
Medlem
Jag är på jakt efter dödsiffrorna hittills i krigets Ukraina.

Hur många ukrainska civila har dött?

Hur många ukrainska soldater ?

(både uppskattat och bekräftade siffror är av intresse)

Tycker det är tunt med tillförlitlig information när jag söker/googlar .
Citera
2022-12-31, 14:00
Medlem
https://mobile.twitter.com/wartranslated/status/1609155705583321089

Helt färsk videouppdatering från Bachmut.
Citera
2022-12-31, 14:00
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Kom igen med dina bevis då?

Bilder är inte nödvändigt, det går bra med analyser från satellitbolag typ MAXAR eller andra analytiker.
Nu kommer jag faktiskt inte ihåg att ursprunsgskällan Maxar har skrivit att det var en 6 mil lång konvoj.
Länken tack....jag kan ju ha fel men det händer ytterst sällan.
Citera
2022-12-31, 14:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Med din logik så KAN det vara sant att flög ufos över Sverige igår för jag har inget som motbevisar det.
Att jag aldrig lär mig; "Gå inte in i en debatt med en idiot, du förlorar alltid"
Grow up.
Det finns ingen debatt. Du påstår bara saker och svarar inte på frågor.
Vet man inte får man fråga sig hur sannolikt det är, eller hur. Eller hur gör du. Vad baserar du ditt påstående på egentligen?
Det kan ha flugit UFO:s över Sverige i går. Jag finner det som ytterst osannolikt. Men jag kan faktiskt inte säga att det inte är sant, för jag vet inte. Det man inte kan bevisa, kan man inte säga att det är sant. Men det betyder inte att det är lögn. Det går helt enkelt inte att säga. Det enda man kan utgå från då är sannolikhet. För UFO:n anser jag den är 0. För konvojens längd ser jag det som möjligt, men vet inte.

Du förstår inte bevisföring. Att någon blir friad i en domstol, betyder inte att han är oskyldig, bara att man inte kan bevisa att han är skyldig.

Nu handlade min fråga om ryssarnas lögner och om du ser på dem på samma sätt, som du gör på det du påstår är lögner från MSM. Men du glider undan frågan hela tiden och koncentrerar dig bara på din konvoj.

Det är förstås lättare att kalla folk för idioter än att svara. Den obildades argumentation.
Citera
2022-12-31, 14:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ja, att det var klokt att Ryssland retirerade från Kherson.
Det skulle varit omöjligt att försvara en linje på "fel sida" om Dniepr.
Nu gjorde Ukraina "misstaget" att släpa dit en massa civilbefolkning att agera som mänskosköldar, så jävla fegt av Belinski.
Zelensky sade redan i början att de civila inte bör återvända förrän situationen lugnat ned sig, men folk återvände ändå.
Inte så mycket att göra åt.. Man kan ju inte förbjuda folket från att återvända till sina hem.
Senast redigerad av Trolltestet 2022-12-31 kl. 14:04.
Citera
2022-12-31, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Tror säkert de har samma mål, för finns inte ryssland så är ju ukraina fria för alltid, fint att putin, zelenski och västvärlden kan enas i det.

fniss.

det är fler som är för att skicka soldater än det är som är "less".. här.

din äckliga äckliga vatnik.

https://www.statista.com/statistics/1293898/sweden-opinion-support-ukraine-type/

du hittar ingen fråga som har lika stark och brett stöd. möjligen att du inte ska få några julklappar av tomten.

Stödet för Kiev-regimen minskar stadigt. I Sverige där media bestämmer vad folket ska tänkavoch tycka går det dock trögt måste jag erkänna men man kan inte stoppa tidvattnet, inte ens Bonnier klarar av det. När Ryssland intar Bakhmut så kommer det gå upp för dom allra flesta att Ukraina och NATO kommer förlora kriget.
Citera
2022-12-31, 14:03
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Jag är på jakt efter dödsiffrorna hittills i krigets Ukraina.

Hur många ukrainska civila har dött?

Hur många ukrainska soldater ?

(både uppskattat och bekräftade siffror är av intresse)

Tycker det är tunt med tillförlitlig information när jag söker/googlar .

Merkel (?) uppgav nån siffra hundratusentals döda ukrainska soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in