2022-12-31, 13:01
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Letar lite i media och hittar inget om detta, man kan ju tycka att detta borde väcka blodhundarna i media.

Men han har väl tur att de sprängt och skjutit mycket och fokus riktas dit.

Som sagt om media tar upp detta lär fler offer trilla in.

Han har garanterat mer på sitt samvete, när de gått så långt som att betala och boka upp regelbundna möten så är han gammal i gamet.

Jag hoppas SDs nya lagförslag går igenom, då får polisen använda lockfåglar och då hade den här rektorn suttit inlåst under helgen istället.

Dumpen letar fram smutsen men det är nu det går fel, stor fallhöjd ja men han får inget rättsligt efterspel.
Han kan ta sina pengar och ta det lugnt några år.

Man vill ju se en sån här självgod jävel sitta inne ett tag, inte få åka iväg efter konfrontationen.

Men lagförslaget ligger på remiss/utredning nu.

Tror ni dumpen lägger ner när polisen får lagstöd att jobba med brottsprovokation?

Det är ointressant om Dumpen lägger ner. Dumpen kanske lägger ner därför att målet med förändrad lagstiftning är uppnått. Men redan efter en vecka fortsätter någon annan verksamheten under ett annat namn.
Citera
2022-12-31, 13:05
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Inte alls fel. Tror antingen något åt det hållet eller självmord.

Då får vi hålla tummarna på självmord så att ingen någonsin kommer till skada eller blir mer skadad.. han har förmodligen klippkort på Hvb hem där han är och förlustar sig på trasiga unga tjejer..
Citera
2022-12-31, 13:06
Medlem
BeachBobs avatar
Under ett år har man nu sett alla gäddor som Dumpen publicerat och varje gång blir man lika förundrad. Har varit helt omöjligt att se ett mönster vilken samhällsgrupp dom tillhör då det visat sig att dom finns överallt. Men en sak har jag funnit som är lite besynnerlig. När man läser alla chattloggar slås man av hur dumma och naiva alla dessa grisar är. Dom saknar helt sunt förnuft och logiskt tänkande när dom pratar med ett barn. Dom tror på fullaste alvar att ett barn på 9 till 13 år vill pussas, kramas och bli slickad i rumpan av en gubbe kring 60 år och kommer att njuta av det. Är det enbart reptilhjärnan som fungerar eller är det den skadan i hjärnan som forskare menar pedofiler har.
Citera
2022-12-31, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Vad snackar du om? Fiskaren skrev att hon fyller 14 år i Februari. Hur gammal var hon då?

Din replik har ingenting att göra med min kommentar. Läs och begrunda...
Citera
2022-12-31, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Karriär inom skolan innebär nog en mängd offer. Man kan undra hur vanligt det är egentligen.

Det är av sådana skäl man skulle riva toaletter och skötrum på förskolorna så att det saknas väggar högre än att en vuxen kan se in till annan personal som är med barnen i sådana lokaler. Och ha kameraövervakning i korridorerna.
Vad hjälper det när relationer etableras och övergrepp sker på annan plats?
Citera
2022-12-31, 13:19
Medlem
Blarggs avatar
Ang rektorn så verkar ni tro att dom tjänar multum.
Tänk om och tänk rätt.

De är vanliga anställda under en skolchef. Han kommer mest troligt få sparken så det visslar om det, och det finns inga fallskärmar, ingenting för rektorer för de som verkar tro det.

Sitter han i Pattaya nästa vecka är det väl hans sparpengar som ryker, om han nu sparat dvs. Men åter igen, rektorer tjänar kanske mer än genomsnittet men långt ifrån "mycket pengar".
Citera
2022-12-31, 13:20
Medlem
Det blir spännande att följa skolans krishantering.

Följer man sociala medier får man hintar om att det kan finnas mer i det fördolda.

Tror ni gäddan firar nyår på psyk?
Citera
2022-12-31, 13:22
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det blir spännande att följa skolans krishantering.

Följer man sociala medier får man hintar om att det kan finnas mer i det fördolda.

Tror ni gäddan firar nyår på psyk?
Vad är det för hintar och sociala medier man ser dessa på?

Några länkar att dela med dig av?
Citera
2022-12-31, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr13c
Då får vi hålla tummarna på självmord så att ingen någonsin kommer till skada eller blir mer skadad.. han har förmodligen klippkort på Hvb hem där han är och förlustar sig på trasiga unga tjejer..
Håller på att du gör världen en tjänst
Citera
2022-12-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Letar lite i media och hittar inget om detta, man kan ju tycka att detta borde väcka blodhundarna i media.

Men han har väl tur att de sprängt och skjutit mycket och fokus riktas dit.

Som sagt om media tar upp detta lär fler offer trilla in.

Han har garanterat mer på sitt samvete, när de gått så långt som att betala och boka upp regelbundna möten så är han gammal i gamet.

Jag hoppas SDs nya lagförslag går igenom, då får polisen använda lockfåglar och då hade den här rektorn suttit inlåst under helgen istället.

Dumpen letar fram smutsen men det är nu det går fel, stor fallhöjd ja men han får inget rättsligt efterspel.
Han kan ta sina pengar och ta det lugnt några år.

Man vill ju se en sån här självgod jävel sitta inne ett tag, inte få åka iväg efter konfrontationen.

Men lagförslaget ligger på remiss/utredning nu.

Tror ni dumpen lägger ner när polisen får lagstöd att jobba med brottsprovokation?
Både Aftonbladet och Expressen är informerade om senaste gäddan, de bevakar även här.
Visst borde det väcka ”blodhundarna”, men de kanske inte är intresserade att ge credit till Dumpen, offrar hellre barn till förövarnas förmån?

Tror inte Dumpen lägger ner, snarare samarbetar i sin kamp mot sexuella övergrepp på barn.
Det finns ju fler aspekter i detta. Dels att lagföra förgripare men också att stödja brottsoffer på flera plan både juridiskt och hälsomässigt.
Citera
2022-12-31, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ja. Sen är det exponerade uppdrag. Åker ju på minsta lilla paket tuggummi. Hade aldrig tagit något sånt utan en jävla fallskärm.

Det kan ju inte undvikas, att man (jag) då och då funderar över, vad som döljer sig under ytan av "minsta Toblerone"...
Citera
2022-12-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vad hjälper det när relationer etableras och övergrepp sker på annan plats?
Förskolepersonalen ska inte ta med sig barnen ifrån förskolan.

Det handlar om att täppa till risksituationer.
Personalen kan knappast veta om en är en förbrytare och det är normalt att känna tillit till människor.
Rektorn vet vi inte om han varit inom skolan och begått övergrepp. Kan mycket väl ha skett.

Skillnaden är att de ser deras arbetsplatser som ställen där de etablerar kontakt och hittar offer

Jag fick aldrig barn själv men jag har sagt sedan tonåren att jag aldrig sätter ett barn på en förskola innan den kan prata. Och jag har absolut inte motbevisas med alla historier som kommit fram.

Har du jobbat på dagis/förskolor eller haft praktikplatser? Det första du får göra första dagen är att börja ta blöjbyten eftersom de vill slippa sådant. Sedan kan du lämnas med avdelningar ensam.

Finns inte på världskartan av alla varningsflaggor kring hur de arbetar eller skumma beteenden på olika förskolor, att jag skulle lämna omvårdnad i timmar utan garantier på förebyggande arbeten.

Saknas skäl till att inte höja säkerheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in