Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Det där handlar säkert bara om att så tvivel mot ”etablissemanget”. När staten säger att vi ska vaccinera oss så passade det bra för Kreml att använda vaccinet för att skapa/spä på ”etablissemangshatet”. Propagandisterna i Kreml är intresserade av inhemska konflikter i Europas länder.
Det här är intressant. Det har jag själv missat. Hojta gärna till när du ser det. Tänker du att Peking sprider prorysk propaganda?
"Det här är intressant. Det har jag själv missat. Hojta gärna till när du ser det. Tänker du att Peking sprider prorysk propaganda?"
För en tid sedan nämnde jag det i ett annat sammanhang här på FB.
Att Ryska trollen inte är ensamma här.
Att en större spelare från Öst är med....
Och därför bör alla förstå att denne spelare inte alls- det minsta- är neutral...
* Redan efter några månader in i kriget RU/UA så larmade bland annat Australien, eller delar av den kinesiska befolkningen där, att Kina hade en MYCKET omfattande påverkanskampanj via "troll" för att folket i Australien skulle sälla sig till Kina/RU.
På så sätt även kunna påverka Australien som helhet.
Jag har hyfsat bra minne för detaljer (ibland) och som jag minns det var påverkanskampanjen delvis riktad mot ett kinesiskt "samfund" i Australien, där medborgarna redan mestadels tagit UA:s sida liksom resterande nationen (Australien).
Det blev en allt mer aggressiv och hård reaktion från ursprungslandet.
Varav folket upplevde en tydlig hotfullhet.
De tystades ner efter "hot" och det ledde till slut till att samfundet valde att tona ner sitt engagemang och sin ståndpunkt.
Det var en ganska stor nyhet just då i inhemsk media. Tidig sommar eller sen vår kanske?
Ska se senare om jag kan hitta en länk.
Lagar faktiskt nyårsmat liksom psykseglaren gör
Kul att man har något gemensamt med (nästan) alla även om det är svårt att tro det :=)