2022-12-30, 21:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Jag tror att det är ca 12 procent av Ukraina som ryssarna lagt beslag på....och mer blir det.

Nej. Det blir mindre och mindre.

Landområdena som kontrolleras av ryssarna krymper och krymper. Ryssarna förlorar alltmer landområden.

https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/
Citera
2022-12-30, 21:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag tror att det är ca 12 procent av Ukraina som ryssarna lagt beslag på....och mer blir det. Snart är Bakhmut i ryssarnas händer och sen.....
Ukraina har själv sagt att BAKHMUT får inte kapitulera....där dör många ukrainska soldater varje dag nu.
Synd på unga pojkar som skal dö i ett krig som redan är förlorat.
Hur mycket av Ukraina hade Ryssland efter 1 månads krig?

När faller Bakhmut?

2 frågor. Kan du svara på båda?
Citera
2022-12-30, 21:20
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Artikel i Forbes om hur ryska arméns förband för elektronisk krigföring lyckats slå ut 90% av Ukrainas drönare:

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/12/24/russia-electronic-warfare-troops-knocked-out-90-percent-of-ukraines-drones/

Och ändå backar smutsryssen sakta ut Ukraina, varför?
Citera
2022-12-30, 21:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ja herre djävlar vad det går bra för pissryssen
Citat:
"A harrowing video circulating on social media purports to show a 'human wave' of Russian soldiers, many of them believed to be mercenaries from the infamous Wagner group, being blown to pieces as they flee through the countryside near Bakhmut in scenes reminiscent of the First World War."

"The troops, captured by the camera of a Ukrainian drone, were seen charging across a field pock-marked with shell holes and strewn with the corpses of their own comrades."

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11578861/Putins-troops-cut-continued-WW1-style-fighting-town-Bakhmut.html

Ja. Ryssarna dör som flugor i Bakhmut.
Citera
2022-12-30, 21:24
Medlem
Citat:
Äntligen en vettig replik,
Jag TROR att ifall Ukraina hade överlåtit i somras de östra delarna hade kriget slutat där men nu..nu blir det kanske som du skriver: Ryssland tar allt.

Ha, Ryssland ville ta allt, men misslyckades. Sedan invasionen har Ryssarna bara förlorat områden. Hur ska Ryssland "ta allt" när allt pekar åt fel håll?
Citera
2022-12-30, 21:28
Medlem
Längtar till NATO har boots on the grounds då Jävlar får ni riktig panik.
Citera
2022-12-30, 21:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag tror att det är ca 12 procent av Ukraina som ryssarna lagt beslag på....och mer blir det.

Ryssland har tappat 55 procent av den landyta som de tog i våras.

Citat:
"Ukraina har hittills återtagit 55 procent det territorium som Ryssland initialt ockuperade, skriver New York Times."

https://www.expressen.se/nyheter/rustar-for-blixtskiftet-nu-borjar-vinterkriget/
https://www.nytimes.com/2022/11/22/world/europe/ukraine-russia-state-of-war.html

Och deras soldater dör som flugor just nu. Är det inte dags för Ryssland att ge upp nu?
Citera
2022-12-30, 21:35
Avstängd
Den bistra verkligenheten är att kriget kommer att krossa NATO och EU. Orsaken till det stavas USA och Ryssland. Båda försvagar EU och NATO för att det gynnar dem båda.
Det kallas för conquest and conquer.
Det vet dem i EU- parlamentet.
Det kommer att leda till nya Unioner.
Där Scandinanvien är en egen union.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Sådana här uppgifter går jag igång på och blev därför mycket intresserad av vilken befolkning du vill hänvisa oss till. Är det den ryska befolkningen som ledsnat på det västliga stödet för Ukraina- eller har det varit en undersökning om stödet för Ukraina här i Sverige? Kan det vara så att ukrainarna själva ledsnat på allt djävla stöd?

Jag hoppas så himla mycket på att bli upplyst, fräls mig.

Befolkningen i Väst, Tyvärr inte i Sverige.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ha, Ryssland ville ta allt, men misslyckades. Sedan invasionen har Ryssarna bara förlorat områden. Hur ska Ryssland "ta allt" när allt pekar åt fel håll?

Det är inte slut än. Ni russofober har så djävla bråttom jämt. Det är inte slut förrän det sista vapnet har lämnats över till pajasen.
Citera
2022-12-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssland har tappat 55 procent av den landyta som de tog i våras.

Och deras soldater dör som flugor just nu. Är det inte dags för Ryssland att ge upp nu?

Båda sidors soldater dör. Det är så det är i krig.
Citera
2022-12-30, 21:36
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Om du nu bestämt det tycker jag du ska ringa Putin och säga det.

Så vi äntligen får ett slut på det.
Tro mig, jag har försökt.

Så vad menar du är den enda utgången av kriget då? Att Ukraina ger upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in