Jag tror att det är ca 12 procent av Ukraina som ryssarna lagt beslag på....och mer blir det. Snart är Bakhmut i ryssarnas händer och sen.....
Ukraina har själv sagt att BAKHMUT får inte kapitulera....där dör många ukrainska soldater varje dag nu.
Synd på unga pojkar som skal dö i ett krig som redan är förlorat.
Hur mycket av Ukraina hade Ryssland efter 1 månads krig?
Russians launch 'human wave' attacks in Ukraine: Putin's troops are cut down in continued WW1-style fighting for the town of Bakhmut as wagner launches new cannon fodder recruitment drive in prisons https://twitter.com/Paul_TheNewf/status/1608914330405470208
Citat:
"A harrowing video circulating on social media purports to show a 'human wave' of Russian soldiers, many of them believed to be mercenaries from the infamous Wagner group, being blown to pieces as they flee through the countryside near Bakhmut in scenes reminiscent of the First World War."
"The troops, captured by the camera of a Ukrainian drone, were seen charging across a field pock-marked with shell holes and strewn with the corpses of their own comrades."
Äntligen en vettig replik,
Jag TROR att ifall Ukraina hade överlåtit i somras de östra delarna hade kriget slutat där men nu..nu blir det kanske som du skriver: Ryssland tar allt.
Ha, Ryssland ville ta allt, men misslyckades. Sedan invasionen har Ryssarna bara förlorat områden. Hur ska Ryssland "ta allt" när allt pekar åt fel håll?
Den bistra verkligenheten är att kriget kommer att krossa NATO och EU. Orsaken till det stavas USA och Ryssland. Båda försvagar EU och NATO för att det gynnar dem båda.
Det kallas för conquest and conquer.
Det vet dem i EU- parlamentet.
Det kommer att leda till nya Unioner.
Där Scandinanvien är en egen union.
Sådana här uppgifter går jag igång på och blev därför mycket intresserad av vilken befolkning du vill hänvisa oss till. Är det den ryska befolkningen som ledsnat på det västliga stödet för Ukraina- eller har det varit en undersökning om stödet för Ukraina här i Sverige? Kan det vara så att ukrainarna själva ledsnat på allt djävla stöd?
Jag hoppas så himla mycket på att bli upplyst, fräls mig.
Ha, Ryssland ville ta allt, men misslyckades. Sedan invasionen har Ryssarna bara förlorat områden. Hur ska Ryssland "ta allt" när allt pekar åt fel håll?
Det är inte slut än. Ni russofober har så djävla bråttom jämt. Det är inte slut förrän det sista vapnet har lämnats över till pajasen.