2022-12-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, det håller jag med om. Som jag skrivit är det ingenting som kommer hända. Synnerligen osannolikt.

Ok, då hänger jag med.

Finns så många i den här tråden som upprepar att " NATO när som helst kan anfalla Ryssland,Ryssland känner sig hotade". När man sen frågar hur det skulle gå till får man aldrig svar...
Citera
2022-12-30, 20:24
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hur jämför du Sveriges landsbygd med rysk landsbygd då?

Frågan var ju den att Ukrainsk landsbygd - som jag skrev tidigare - liknar 1600 talets (Sverige). Om ens det.
Men intressant att kunna flytta sig århundraden tillbaka i tiden - bra att kolla in (på sommaren) så att man förstår hur bra vi har det...än så länge men det håller på att ta slut det med.
Alla här på FB, som anser vi skall mata Ukraina med mer vapen och inte ge åt ryssarna någon markvinning, borde ta in i sina hem Ukrainska familjer så att ni skulle göra nåt och inte bara sympatisera typ likes.
Kriget tar slut när Ukraina gör som Finland i andra VK...överlät stora delar till Ryssland för att få slut på kriget. PRAGMATISM.
Annars skulle Finland småningom förlorat allt.
Man kämpade tappert men man visste när man skulle gå till förhandlingsbordet.
Men mänskorna kan inget om historia och ser på hollywood filmer om krig och tror det är på riktigt.
Citera
2022-12-30, 20:27
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Du har nog missat krigets realiteter.

Vilken realitet?
Att Ryzzen blir rånbögmördad på slagfältet
Ideliga reträtter och sjuka förluster

Eller ryzzlands ekonomi som är i fritt fall?
Citera
2022-12-30, 20:31
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Som sagt, du har missat vad krig innebär.
De som jag tycker speciellt synd om är barnen i HELA Ukraina.
Om Du verkligen gjorde det hade Du knappast hejat på puttes invasionskrig, som ju dödar alla barnen...
Citera
2022-12-30, 20:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Kriget tar slut när Ukraina gör som Finland i andra VK...överlät stora delar till Ryssland för att få slut på kriget. PRAGMATISM.
Men mänskorna kan inget om historia och ser på hollywood filmer om krig och tror det är på riktigt.

Finns en stor skillnad. Ukraina har fått betydligt mer vapen (i relation till sin arme), gentemot vad Finland fick i vinterkriget. Inte kom det varje månad försändningar med vapen ifrån USA/Europa. Därför kan Ukraina kämpa vidare/trycka tillbaka. Inte blev det några ekonomiska sanktioner (vad jag vet ?) mot Sovjet heller under vinterkriget.

Har jag rätt, "historiskt" ?
Citera
2022-12-30, 20:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Frågan var ju den att Ukrainsk landsbygd - som jag skrev tidigare - liknar 1600 talets (Sverige). Om ens det.
Men intressant att kunna flytta sig århundraden tillbaka i tiden - bra att kolla in (på sommaren) så att man förstår hur bra vi har det...än så länge men det håller på att ta slut det med.
Alla här på FB, som anser vi skall mata Ukraina med mer vapen och inte ge åt ryssarna någon markvinning, borde ta in i sina hem Ukrainska familjer så att ni skulle göra nåt och inte bara sympatisera typ likes.
Jo, det liknar finska vinterkriget på det sättet att Ryssland förlorar en helvetes massa manskap.

Olikheten är dock att Ukraina har mycket mer soldater och avancerad utrustning än vad Finland hade.
Citera
2022-12-30, 20:47
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, du är serb?

Det var inga bombmattor utan precisionsbomber. Sånt har Ryssland nog aldrig hört talas om.

Ryssland har ingen kapacitet för att utföra ett luftkrig som NATO gör. De har inte förmågan alls. En jävla fyllenation där fetton flyger flygplan är det enda de är.
Konstigt I så fall att Ryssarna vinner kriget.
Inte ens de mest infantila och MSM-trogna tror innerst inne på en Ukrainsk seger.
Men man kan ju leva i hoppet ;-)
Citera
2022-12-30, 20:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Finland fick ett fredsavtal med att avvinna sina egna landområden i östra Finland samt mitt ishavet.
Finland fick sen även en stor krigsskuld att betala till Ryssland men som lyckligtvis byggde upp bl.a. den finska varvsindustrin.

Inte kommer Ukraina att vinna det här kriget - inte en chans.
Usa är däremot jättenöjda så länge dom kan kriga mot Rysslan - utan att amerikanske soldater stupar.
USA är ett krigstokigt land.
Du kan kolla på Wikipedia hur många länder som USA har varit med sina vapen eller militär sen andra VK. En lååång lista.

Du verkar ha lite svårt att ta in det jag skrev : Det är en "viss skillnad" i vad Finland fick under vinterkriget, och Ukraina idag. Det har även haft en betydlig skillnad på slagfältet idag, vilket man kan se. Notera även varje gång Ryssland har försökt höja insatsen, så säger väst "check". Ukraina vet om att de inte står ensamma, det är avgörande för slagfältet och moralen. Vilket är avgörande.

-Hur står det till med den ryska viljan att strida, med tanke på att man måste tömma fängelserna ?
-Hur står det till med material, varm mat, logistik, etc ?
Citera
2022-12-30, 20:49
Medlem
Citat:
Genom att slå ut infrastruktur slår man även ut militärens slagkraft.
Inget nytt under solen.

Har aldrig hänt. Och har aldrig funkat.

Det är därför det är så tydligt att Putin står med brallorna vid fotknölarna, oförmögen att slå mot Ukraina militärt.
Citera
2022-12-30, 20:50
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Tidigare roade ryska flyget sig kungligt med att lägga ut sina bombmattor över Syrien.
Så är det!
Ryssar gillar bombmattor och förstörelse i allmänhet, att döda är bra, överallt. Ryssland kommer dock dö, tyvärr föds inget ur det, som lyckas bli bättre...
Citera
Avstängd
Citat:
Hiroshima o Nagasika ännu bättre läxa?

du är så söt i dina whatbboutismer.

man får endå ge dig att du gick ut hårt och okunnigt dag 1, och sen jobbat stenhårt på att framställa dig som en uralmongol som bajsar i skogen.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Citat:
Och i Kherson kommer det att sluta riktigt illa för Ukraina, jag gissar att det blir sista spiken på Ukrainas kista.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Citat:
Och i Kherson har Ryssland byggt upp ett hårt försvar...en dåre skulle försöka bryta sig över Dniepr.
Tvärtom, jag tror att Ryssland behåller sina positioner i Kherson city.

Du kan säkert sitta vid barnbordet med de andra trollen, men i tråden finns det vuxna kompetenta västerlänningar, och du är på egen merit inte en av dem...
Senast redigerad av slö 2022-12-30 kl. 20:52.
Citera
Medlem
raskenss avatar
På slagfältet hör ingen dig skrika. Ryssar ligger utspridda lite här och där de flesta döda. En som mest väntar på en drönargranat som ska sätta punkt för hans värdelösa ryska liv. Fin inzoomning där man verkligen kan se skräcken i ryssens ögon

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1608844566748356608?t=AFT640S6TEb1gFto4tySNQ&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in