2022-12-30, 16:02
Medlem
Undrar om inte detta är slutet för Ryssland. Nyutvecklad superdrönare som kommer få ryska soldater att lämna sina positioner.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/zysyxj/ukrainian_scientists_are_developing_a_drone_to/
Citera
2022-12-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Och det vet du redan nu??
Är du synsk eller bara korkad i största allmänhet?

Hur många tror du behövs för att täcka hela Ukraina? Hur många tror du Väst kommer skicka?

Zelensky-fansen har ända sen kriget började pratat om en massa nya vapen som kommer bli en game-changer när väl Väst skickar dom. Inget vapen har hittills visat sig så bra som man snackat om.
Citera
2022-12-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
USA hade en annan politik den gången. Jag vet inte varför det har blivit så här. Kanske någon slags girighet?
Det kalla kriget var ju över, och Moskva och USA hade 1990-91 bättre relationer än någonsin under tiden efter 1949. Att Ryssland övertog Sovjets stol i Säkerhetsrådet tedde sig helt naturligt och dessutom som det bästa för stabiliteten. Vad jag minns var det inga seriösa politiker i västvärlden som ifrågasatte detta den gången.

Ukrainas försök att köra ut Ryssland ur SäkR är förstås utsiktslöst, Kina kommer att blocka det om inte annat. Det är ännu ett av alla dessa politiska PR-stunts som Kiev har för sig för att dölja sin politiska och militära skranglighet.
Citera
2022-12-30, 16:11
Medlem
det är ju underbart att Ryssland inte kan etablera luftherravälde. och också intressant.

De använder helikopter som artilleri - där man lobbar raketer i en fiktiv regnbågsbana - med samma noggrannhet som stalinorgel.
Citera
2022-12-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
EU fungerar !
Dagens skämt. Läser du inte ekonominyheter överhuvudtaget?
Jag förstår att Ankeborgsnytt är din huvudkälla 😂

Läs o lär :
Swentr.site
För den som anser att det är klokt att inte bara förlita sig på MSM som nyhetskälla (Aftonbladet,DN,CNN, WP etc etc)
https://iz.ru/feed en annan, använd Google translate.
Skulle jag läsa bara vad MSM skriver så hade jag inbillat mig, vecka efter vecka sen mars månad, att Ryssland är utan ammo, utan bränsle till sina arme', utan mat, Ryssland kollapsar, sanktionerna biter på Ryssland, Putin har cancer och minnesförlust och svårt att gå, ligger på dödsbädden,
Ryska civilbefolkningen har samma mat, samma enrgitillgångar, samma arbetsplatser som före kriget. Dessutom går ryska ekonomin bra o ryska rubeln har nått rekordstark kurs.
I Ryssland funkar allt som före februari 2022 men Ukraina är ett fullständigt kollapsat land, men det kan vi inte läsa i MSM bara hur bra man kämpar på i Ukraina, Skit i om det går dåligt för den Ukrainska befolkningen bara inte dom ger efter. Enkelt att stå och titta på när andra slåss...som ett slagsmål på skolgården.

Vem har vunnit på energikrisen? : Ryssland och USA samt Kina och Indien. Vem har förlorat?: Europeiska Unionen, biggest looser tack vare Ursula von der Leyen ET company...en typisk adlig societetshora och krigshetsare... arvet från tyska rasrena överklassen.
Ursula håller hårt kvar på sin adliga noblesstitel....som hon inte har ärvt utan gift sig till. Det räcker inte med Ursula Leyen i de fina salongerna med adelssköldarna hängande på väggarna, näpp, Ursula VON DER Leyen.
Ursula blev EU,s undergång.

Jag behöver inte läsa propagandalänkar.
Och oavsett vad du påstår att Ivan äger och har så är jag säker på att han skulle byta med mig osett om han bara fick chansen...
Jag lever i välfärd, det gör inte tjuvfolket i Ryssland.
Citera
2022-12-30, 16:12
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nej . Det var Ryssland som förändrades Putins första presidentperiod var bra och han gjorde ett hästjobb med att städa upp efter fyllbulten Jeltsin och den värsta rovkapitalismen . Det är nu under Putins andra presidentperiod saker urartat ( frågan är vad som drivit honom till detta . Åldersrelaterade sjukdomar galenskap övermod girighet )

Man frestas ju till att se det som någon slags dialektisk rörelse, där det egentligen inte är någons fel, men de konstituerar och påverkar varandras motiv. Som ett dysfunktionellt äktenskap, bägge blir dåliga människor av varandra. Sett i backspegeln gick det väl utför sedan Putins berömda tal till NATO 2007 (och kanske tysta försök före att dämpa motsättningarna).
Citera
2022-12-30, 16:15
Medlem
Javelins och HIMARS och olika luftvärnsvapen skulle jag säga helt har förändrat kriget. Syns tydligast på hur lite motoriserad stridsfordon ryssen använder i sina anfall de senaste månaderna. Sen att ryssen behövde mobilisera och även rekrytera fångar förtydligade det.
Citera
Medlem
En kollega påstår att det är oroligheter i Moskva .Stora folkmassor ute.Förstörda affärer Plundring.Säker bara lungt.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Hur många tror du behövs för att täcka hela Ukraina? Hur många tror du Väst kommer skicka?

Zelensky-fansen har ända sen kriget började pratat om en massa nya vapen som kommer bli en game-changer när väl Väst skickar dom. Inget vapen har hittills visat sig så bra som man snackat om.
Halmgubbe ..
Självklart har det blivit en gamechanger,
få trodde Ukraina skulle kunna stå emot den ryska armén men de har dom gjort, mycket tack vare vapenleveranser.
Tji fick ni facsister!
Citera
2022-12-30, 16:20
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Med fem HIMARS tvingar vi Ryssen på knä" ...eller nej
Det är så att den billigaste och största kvantiteten av krigsmateriel Ryssland förfogar över är soldater.
Så har det alltid varit, nu öser de in kanonmat till ingen nytta. Ukraina kommer slakta dem en efter en…..
Citera
2022-12-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Halmgubbe ..
Självklart har det blivit en gamechanger,
få trodde Ukraina skulle kunna stå emot den ryska armén men de har dom gjort, mycket tack vare vapenleveranser.
Tji fick ni facsister!

Tycker mest att det pratats om hur otroligt dåliga ryssarna är och att dom förlorat så mycket soldater, att ammunitionen är snart slut, Putin är döende, att Ryssland kommer gå under pga sanktionerna mm. Inget av det har hänt och Ryssland bara pumpar på.
Citera
2022-12-30, 16:22
Medlem
man trodde ju att Rysarn skulle åtminstone kunna hosta upp ett enda mekaniserat förband - det klarar de inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in