2022-12-30, 05:11
Medlem
[quote=Dylan|82926787]Badleksakspeddots nuvarande arbetsgivare E***** M**** AB i Skurup kontaktad. Massa floskler om värdegrund och policys (kvalitét, jämställdhet, sociala medier...) på deras hemsida, så jag tror inte undermänniskan blir långvarig. VD är dessutom kvinna.

Saxat från företagets värdegrund: ”Samtliga anställda skall enbart värderas utifrån från kompetens och prestation oavsett kön, etnisk tillhörighet eller sexuell läggning”.

Att tända på barn och att blåsa upp plastobjekt blir underordnat kompetens och prestation.

Jag hittar inget nedsättande om företaget eller kränkande på gäddans sociala medier.

Han borde väl kunna få ett stort skadestånd om han avskedas på grund av sin sexuella läggning?

Har han gjort något olagligt? Omoraliskt? Ja.

Vi får se hur drevet går.
Senast redigerad av Spritsson 2022-12-30 kl. 05:18.
Citera
2022-12-30, 05:59
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Saxat från företagets värdegrund: ”Samtliga anställda skall enbart värderas utifrån från kompetens och prestation oavsett kön, etnisk tillhörighet eller sexuell läggning”.

Att tända på barn och att blåsa upp plastobjekt blir underordnat kompetens och prestation.

Jag hittar inget nedsättande om företaget eller kränkande på gäddans sociala medier.

Han borde väl kunna få ett stort skadestånd om han avskedas på grund av sin sexuella läggning?

Har han gjort något olagligt? Omoraliskt? Ja.

Vi får se hur drevet går.
Han flyger med huvet före. Man borde som klarvaken människa vara rätt övertygad om att företaget med "sexuell läggning" inte syftar på pedofili. Sen finns det alltid en klausul i anställningskontrakten om att avskedan kan ske av personliga skäl och med omedelbar verkan. Det kan dock ta en vecka att verkställa men självklart kan det skada företaget på alla upptänkliga sätt att ha anställda som kontaktar barn i sexuellt syfte och ligger och runkar i ett bollhav på donken, vilket han lika gärna kunde ha gjort som i sin egen säng omgiven av badleksaker.

https://www.verksamt.se/driva/anstalla/uppsagning/uppsagning-av-personliga-skal

Vi kan konstatera att:

1. Njurarna kommer börja må allt sämre av det utökade personliga apoteket som blir konsekvensen av den ångest han nu ådrar sig, och som resten av byn kan njuta av att han sitter med.

2. Hans skärmtid kommer att öka med ungefär 8 timmar om dagen eftersom han inte kommer ha mycket annat att göra framöver än att vältra sig i badbollsporr.

3. Det utökade stillasittandet kommer utöver försämrade cystnjurar att ge honom en kronisk förstoppning med allt större tarmfickor och blödande hemorrojder.

Vi drar slutsatsen att:

Han förlorar i och med detta ungefär 10 års livstid med tidigare cancerdebut och aggressivare metastaser som främsta orsak till det förkortade lidandet. Mange Badboll har snart knullat sin sista badanka och med den insikten önskar jag eder, tillsammans med min väldoftande Stiltonbit, en utsökt nyårsafton.

Citera
2022-12-30, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Han flyger med huvet före. Man borde som klarvaken människa vara rätt övertygad om att företaget med "sexuell läggning" inte syftar på pedofili. Sen finns det alltid en klausul i anställningskontrakten om att avskedan kan ske av personliga skäl och med omedelbar verkan. Det kan dock ta en vecka att verkställa men självklart kan det skada företaget på alla upptänkliga sätt att ha anställda som kontaktar barn i sexuellt syfte och ligger och runkar i ett bollhav på donken, vilket han lika gärna kunde ha gjort som i sin egen säng omgiven av badleksaker.

Vi kan konstatera att:

1. Njurarna kommer börja må allt sämre av det utökade personliga apoteket som blir konsekvensen av den ångest han nu ådrar sig, och som resten av byn kan njuta av att han sitter med.

2. Hans skärmtid kommer att öka med ungefär 8 timmar om dagen eftersom han inte kommer ha mycket annat att göra framöver än att vältra sig i badbollsporr.

3. Det utökade stillasittandet kommer utöver försämrade cystnjurar att ge honom en kronisk förstoppning med allt större tarmfickor och blödande hemorrojder.

Vi drar slutsatsen att:

Han förlorar i och med detta ungefär 10 års livstid med tidigare cancerdebut och aggressivare metastaser som främsta orsak till det förkortade lidandet. Mange Badboll har snart knullat sin sista badanka och med den insikten önskar jag eder, tillsammans med min väldoftande Stiltonbit, en utsökt nyårsafton.

Jag ifrågasätter aldrig nestor Lysturken! Du har som vanligt och klarsynt en mer genomarbetat analys.

Jag var mer inne på en fundering över det juridiska gränsdragandet strikt till företagets sexuella policy. Senaste gäddan var tydlig i att han precis hade avbrutit den abstrakta träffen och avsåg skicka hem det tänkbara barnet när Sara och Patrik dök upp😂
Citera
2022-12-30, 08:31
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken

Vi kan konstatera att:

Vi drar slutsatsen att:

Fel.
Det här kan aldrig vara tal om avsked.
Inte ens ett kortare fängelsestraff är i de flesta fall skäl för avsked.

UPPSÄGNING däremot. I detta fall uppsägning av personliga skäl.
Här krävs dock först olika insatser som rehab etc.

Troligen köper man helt enkelt ut honom för en årslön eller så.
Citera
2022-12-30, 08:39
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Får familj/anhöriga det tro...

Förstår inte. Oftast får nog familj o anhöriga en riktigt trist nyhet men bra information om en farlig man i deras närhet. Trist men riktigt viktig information att få
Citera
2022-12-30, 08:45
Medlem
N0IItoleranss avatar
Alltså jag upphör inte att fascineras över badanksrunkarens hem. Badleksaker överallt!! Men utöver det stökigt och äckligt. Sängkläder som för tankarna till ett vitryskt motell.

Helt sinnes
https://imgur.com/gallery/w3dNir1
Citera
2022-12-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Förstår inte. Oftast får nog familj o anhöriga en riktigt trist nyhet men bra information om en farlig man i deras närhet. Trist men riktigt viktig information att få
Menar att telefonnr läggs ut
Citera
2022-12-30, 10:14
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Menar att telefonnr läggs ut

Ja iom att de blurrade sen var det nog inte något uppsåt. Det var dock hans nummer. Att någon ringer o ifrågasätter varför han jagar andras barn online känns rätt rimligt åas.
Citera
2022-12-30, 12:16
Avslutad
Citat:
Alltså jag upphör inte att fascineras över badanksrunkarens hem. Badleksaker överallt!! Men utöver det stökigt och äckligt. Sängkläder som för tankarna till ett vitryskt motell.

Helt sinnes
https://imgur.com/gallery/w3dNir1
Citat:
Oops! We couldn't find that page
står det bara, ser ingen bild.
Citera
2022-12-30, 12:29
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
står det bara, ser ingen bild.

Nu så
Citera
2022-12-30, 12:35
Avslutad
Citat:
Nu så
Tack!
Oh, vilket party! Birdie Num Num...

(filmreferens från -68)
Citera
2022-12-30, 12:58
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Nu så
Rätt originella fantasier. En massa uppblåsta badleksaker överallt i rummet så att man knappt kan röra sig. För honom är det tydligen stämningsfullt och upphetsande. Undrar vilken relation han hade till gummiankor som barn? Eller så har det inget med saken att göra. Dock går det inte helt ihop med att han i detta fall stämt träff med en tonåring då hans leksaker är avsedda för yngre barn. Känns mest som han vill knulla en simskoleklass med dagisbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in