Citat:
Ursprungligen postat av
Spritsson
Saxat från företagets värdegrund: ”Samtliga anställda skall enbart värderas utifrån från kompetens och prestation oavsett kön, etnisk tillhörighet eller sexuell läggning”.
Att tända på barn och att blåsa upp plastobjekt blir underordnat kompetens och prestation.
Jag hittar inget nedsättande om företaget eller kränkande på gäddans sociala medier.
Han borde väl kunna få ett stort skadestånd om han avskedas på grund av sin sexuella läggning?
Har han gjort något olagligt? Omoraliskt? Ja.
Vi får se hur drevet går.
Han flyger med huvet före. Man borde som klarvaken människa vara rätt övertygad om att företaget med "sexuell läggning" inte syftar på pedofili. Sen finns det alltid en klausul i anställningskontrakten om att avskedan kan ske av personliga skäl och med omedelbar verkan. Det kan dock ta en vecka att verkställa men självklart kan det skada företaget på alla upptänkliga sätt att ha anställda som kontaktar barn i sexuellt syfte och ligger och runkar i ett bollhav på donken, vilket han lika gärna kunde ha gjort som i sin egen säng omgiven av badleksaker.
https://www.verksamt.se/driva/anstalla/uppsagning/uppsagning-av-personliga-skal
Vi kan konstatera att:
1. Njurarna kommer börja må allt sämre av det utökade personliga apoteket som blir konsekvensen av den ångest han nu ådrar sig, och som resten av byn kan njuta av att han sitter med.
2. Hans skärmtid kommer att öka med ungefär 8 timmar om dagen eftersom han inte kommer ha mycket annat att göra framöver än att vältra sig i badbollsporr.
3. Det utökade stillasittandet kommer utöver försämrade cystnjurar att ge honom en kronisk förstoppning med allt större tarmfickor och blödande hemorrojder.
Vi drar slutsatsen att:
Han förlorar i och med detta ungefär 10 års livstid med tidigare cancerdebut och aggressivare metastaser som främsta orsak till det förkortade lidandet. Mange Badboll har snart knullat sin sista badanka och med den insikten önskar jag eder, tillsammans med min väldoftande Stiltonbit, en utsökt nyårsafton.