2022-12-30, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det Dumpen inte förstår, är om någon talar om för mig att det står en olåst Ferrari på en parkering så kanske jag går dit, vill ha en men då alla är låsta och larmade så är det inget jag tänker göra. Men att göra den tillgänglig för mig så kanske jag faller i fällan. Det är just därför det inte fungerar juridiskt. Det är lag på att inte lämna nycklarna i av den anledningen. Men om det har tillämpats med straff för att lämna nycklarna i vet jag inte. Kanske är straff nog med försäkringen, men om någon avlider till följd av min försummelse eller bilen använd för brott kan jag straffas. Det är olagligt att göra brott tillgängligt.

Det går inte ha olika rättssystem för olika brott, blir det tillåtet att brottsprovocera så blir det konstigt om det inte införs för alla brott. Kommer inte att ske av den anledningen.
Det du inte heller förstår, förutom de rent juridiska, är att ett barn inte är ett objekt som en bil.
Citera
2022-12-30, 02:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det du skriver ovan är ungefär samma sak som att en människa skulle ligga döende och du går förbi och snor mobil och plånbok - för att tillfället fanns.
Nej, men om ingen plånbok finns kan jag inte sno den och inte dömas, då det inte finns bevis för att jag skulle sno den om den fanns.
Citera
2022-12-30, 02:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det du inte heller förstår, förutom de rent juridiska, är att ett barn inte är ett objekt som en bil.
Nej , bil är bil, men de som eventuellt blir påkörda eller riskerar bli påkörd kan vara barn eller vuxna.
Citera
2022-12-30, 02:26
Medlem
Citat:
Nej , bil är bil, men de som eventuellt blir påkörda eller riskerar bli påkörd kan vara barn eller vuxna.
Du jämförde barnet och bilen din åsna. Tillgreppsbrott av föremål med sexuellt våld mot en individ.
Citera
2022-12-30, 02:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så du tänker att alla barn ska vara inlåsta och utan internet?
Vem tänker du man ska straffa för att de finns synliga i sociala sammanhang? Föräldrarna?
Du vet väl att barn avlider, tar sina liv, som en konsekvens av övergrepp?
Barn bör i princip ha samma friheter som vuxna, dock kan de inte alltid ha det för deras egen säkerhet.

Är väl de som tillhandahåller kommunikationen främst som får ta ansvar och införa begränsningar. Men det konfliktar ofta med yttrandefrihet så det är komplext.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, men om ingen plånbok finns kan jag inte sno den och inte dömas, då det inte finns bevis för att jag skulle sno den om den fanns.
Om inte folk med peddohebbo-tendenser fick vara på internet eller nära barn så skulle vi lösa problemet. Om de får gå fritt och härja på internet så begår de övergrepp, annars inte.
Citera
Medlem
Citat:
Barn bör i princip ha samma friheter som vuxna, dock kan de inte alltid ha det för deras egen säkerhet.

Är väl de som tillhandahåller kommunikationen främst som får ta ansvar och införa begränsningar. Men det konfliktar ofta med yttrandefrihet så det är komplext.
Nu är du ute och cyklar i begreppen Ducky.
Citera
2022-12-30, 02:32
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Du jämförde barnet och bilen din åsna. Tillgreppsbrott av föremål med sexuellt våld mot en individ.
Nej jämför konsekvens med konsekvens. Lämnar jag ytterdörren öppen kan våldtäktsmän våldta barnet, finns inget barn kan han ej våldta. Han döms för ett annat brott, även om han letade efter barn just.
Citera
2022-12-30, 02:47
Medlem
Citat:

Inte ens om du är där och gräver med fingrarna?
Citera
2022-12-30, 02:55
Medlem
Citat:
Nej jämför konsekvens med konsekvens. Lämnar jag ytterdörren öppen kan våldtäktsmän våldta barnet, finns inget barn kan han ej våldta. Han döms för ett annat brott, även om han letade efter barn just.
Ditt resonemang känns oerhört OT vid det här laget.
Citera
2022-12-30, 03:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Inte ens om du är där och gräver med fingrarna?
Jag kanske letar uppgifter om, epilepsi eller något.
Citera
2022-12-30, 03:48
Medlem
Citat:
Jag kanske letar uppgifter om, epilepsi eller något.

Du vill verkligen att vi ska tro på det otroliga. Att vi ska tro på att pedofiler som uttryckligen beskriver hur de vill knulla, våldta, tortera, tömma sig osv. i barn inte egentligen menar det. De liksom bara slank fel på tangentbordet. I flera veckor. Råkade skicka kukbilder. Råkade bestämma träff med ett barn. Råkade skriva att de vill sextortera en treåring.

Nej, jag skulle inte tro att du letar efter epilepsikortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in