2022-12-29, 23:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
De ber inte om porr.
Om det erbjuds så är det olagligt ta emot. Tror inte det skickas om de säger nej.
Citera
2022-12-30, 00:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumric
Fast du missar ju poängen? Poängen är att det är lika olagligt att Johan 19 år gammal ha sexuellt umgänge med Lisa 14 år gammal som att Bengt 57 år gammal hade haft det. Det är lika olagligt i båda fallen och tro mig det kryllar av 19 åringar som raggar på fjortisar.

Det jag försöker säga är att jag tror att dumpen skiter i dessa personer även om det är exakt lika olagligt. De vill dra in pengar och förstöra livet för de äldre men enbart på grund av att de stör sig på det.
Nej du missar poängen.
Det är ni äckelgubbar som söker barn på nätet.
Inte ungdomarna.
Dom kan inte hänga ut något som inte har fastnat på kroken.
Citera
2022-12-30, 00:11
Medlem
Vaginalketchups avatar
Det som stör mig mest är att Kalle Anka gäddan verkar ha gått under radarn
Ingen som identifierat honom
Citera
2022-12-30, 00:18
Medlem
Citat:
Jag skiter absolut inte i några offer om det är så att någon är ett faktiskt offer.Jag ogillar dumpen för att de förstör för anhöriga och att de verkar ignorera faktumet att unga killar skriver till fjortisar. Jag bara undrar varför inga19 åriga kille har åkt dit.
Det förstnämnda är felaktigt då Dumpen inte förstör för anhöriga, gäddorna är de som utfört handlingarna, anhöriga är ofta tacksamma i förlängningen, vem vill bo med ett äckel liksom? Dessutom så varnas fler för det jag beskrev ovan, än vad det kostar dem som blir utsatta pga sin anhöriges handlingar.

Det sista är bara din egen uppfattning, du har ingen aning om hur Sara och Patrik resonerar eller prioriterar. Fråga dem istället om där så bekymrad, eller som jag sa, rapportera till dem var du ser brotten begås. Om du verkligen bryr dig om offren alltså.
Citera
2022-12-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om det erbjuds så är det olagligt ta emot. Tror inte det skickas om de säger nej.
Du får läsa chattarna igen Ankan.
Citera
2022-12-30, 00:26
Medlem
Citat:
Jag skiter absolut inte i några offer om det är så att någon är ett faktiskt offer.Jag ogillar dumpen för att de förstör för anhöriga och att de verkar ignorera faktumet att unga killar skriver till fjortisar. Jag bara undrar varför inga19 åriga kille har åkt dit.
Hur förstör Dumpen för anhöriga?
Genom att inte hjälpa till att hålla hemligt att familjen har en medlem med en sjuk böjelse att förstöra barn?
Man kan lugnt säga att predatorn förstör barn, förstör för sina egna anhöriga OCH förstör för barnets anhöriga.
Skjut inte budbäraren.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-12-30 kl. 00:29.
Citera
2022-12-30, 00:28
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Det som stör mig mest är att Kalle Anka gäddan verkar ha gått under radarn
Ingen som identifierat honom
Inte här men han är identifierad.
Bolaget han arbetade för har gått ut med att han inte arbetar där längre.
Citera
2022-12-30, 01:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Det Dumpen inte förstår, är om någon talar om för mig att det står en olåst Ferrari på en parkering så kanske jag går dit, vill ha en men då alla är låsta och larmade så är det inget jag tänker göra. Men att göra den tillgänglig för mig så kanske jag faller i fällan. Det är just därför det inte fungerar juridiskt. Det är lag på att inte lämna nycklarna i av den anledningen. Men om det har tillämpats med straff för att lämna nycklarna i vet jag inte. Kanske är straff nog med försäkringen, men om någon avlider till följd av min försummelse eller bilen använd för brott kan jag straffas. Det är olagligt att göra brott tillgängligt.

Det går inte ha olika rättssystem för olika brott, blir det tillåtet att brottsprovocera så blir det konstigt om det inte införs för alla brott. Kommer inte att ske av den anledningen.
Citera
2022-12-30, 01:30
Medlem
Citat:
Det Dumpen inte förstår, är om någon talar om för mig att det står en olåst Ferrari på en parkering så kanske jag går dit, vill ha en men då alla är låsta och larmade så är det inget jag tänker göra. Men att göra den tillgänglig för mig så kanske jag faller i fällan. Det är just därför det inte fungerar juridiskt. Det är lag på att inte lämna nycklarna i av den anledningen. Men om det har tillämpats med straff för att lämna nycklarna i vet jag inte. Kanske är straff nog med försäkringen, men om någon avlider till följd av min försummelse eller bilen använd för brott kan jag straffas. Det är olagligt att göra brott tillgängligt.

Det går inte ha olika rättssystem för olika brott, blir det tillåtet att brottsprovocera så blir det konstigt om det inte införs för alla brott. Kommer inte att ske av den anledningen.

Det du skriver ovan är ungefär samma sak som att en människa skulle ligga döende och du går förbi och snor mobil och plånbok - för att tillfället fanns.
Citera
2022-12-30, 01:54
Medlem
Citat:

Så du tänker att alla barn ska vara inlåsta och utan internet?
Vem tänker du man ska straffa för att de finns synliga i sociala sammanhang? Föräldrarna?
Du vet väl att barn avlider, tar sina liv, som en konsekvens av övergrepp?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-12-30 kl. 01:58.
Citera
2022-12-30, 01:56
Medlem
Eittols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenJz
Tycker det låter som han säger cystnjurar

Aha. Tack!
Citera
2022-12-30, 01:59
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Nej skälet till att man kan få böter är att t ex ett barn kan kliva in i bilen och orsaka skada på sig själv eller andra.
Det har ingenting att göra med ditt hittepå om att "göra brott tillgängligt"
Det regleras dessutom i trafikförordningen och inte i Brottsbalken.
Det står inte heller något om att nycklarna måste tas med.

50 § När ett fordon stannats eller parkerats, skall föraren vidta åtgärder för att hindra att fordonet kommer i rörelse av sig självt.
Föraren av ett motordrivet fordon skall även vidta lämpliga åtgärder för att förhindra att fordonet obehörigen brukas av någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in