2022-12-28, 07:28
Bannlyst
Sprängning i Enskede i natt, den som bodde där hade kopplingar till Dumle enligt SVT nyheter.
Citera
2022-12-28, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blazer92
Gör man sitt jobb rent och snyggt så kommer du aldrig hamna i problem med folk som pangar en. Jag själv gör lite extrapengar utöver mitt kontorsjobb. Det har inget med knark/sprit att göra. Kan bara säga jag jobbar i fastighetsbranschen. Jag har en vän som sköter all kontakt med dom som gynnas av min position, för detta så delar jag och vännen på pengarna 50/50, trots att det är jag som riskerar. Varför gör jag så? Jo för att min vän vet själv att han kanske bara ska ha 20-30% av summan, men när jag ger han 50% så kommer han tycka att jag är en riktig bra kille och kommer aldrig försöka blåsa mig. Hellre jag tjänar 50% utan huvudvärk, än aty ta 75% och vara girig men då riskera att denna vännen pratar med andra så det blir problem för mig. För som sagt, pengar gör folk giriga, får han 30% så kommer han vilja ha mer, men han vet att han inte kan få mer än 50%, det skulle bara vara konstigt om han ska ha mer pengar än vad den som riskerar får.

Låter ju som att pengar har gjort dig girig i detta fall. För du riskerar något vilket får det att låta som att du gör något som är fel och du inte vill bli påkommen med.
Citera
2022-12-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Nån äre ju som mindfuckar polisen för dom vet att sannolikheten att polisen löser kriminellas brott är väldigt lågt. Det är nästan så att polisen kan gå ut med reklam att "begå brott, vi lyckas aldrig gripa er ändå"
..HUR SOM HELST. Bomb placerad vid scars hem. Sammanträffande? Några dagar efter mordet på dumle? https://www.flashback.org/showthread.php?p=82904073&posted=1#p82904073

Den som aäger det är hämnd för einars mord. tyst. Einar köpte backup han hade inga lojala.

Hahaha tyst själv, varför skulle man mindfucka polisen när utredningen står stilla
Citera
2022-12-28, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K0ssaMu
Vet någon nåt om Adel? Är han släppt? Har han haft kontakt med Dumle efter hela Einar grejen? Har för mig att på samma tid och plats Einar goades och sköts kulle även Adel skjutits...

Han hade ingen mer kontakt med dumle efter mordet på Einár och adel blev beskjuten samtidigt
Citera
2022-12-28, 09:02
Avstängd
Summer24s avatar
Anstiftare i Einar-mordet som tänker no loose ends?
Citera
2022-12-28, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Planen
Hahaha tyst själv, varför skulle man mindfucka polisen när utredningen står stilla

Den står inte stilla. Polisen har hittat hemliga trappuppgångar som kan ha använts av gärningsmännen.
Citera
2022-12-28, 09:22
Medlem
Något som kan bekräfta att prislappen för mordet låg på 3 mille som denne youtuber påstår? https://m.youtube.com/watch?v=o61pRQMmRjE
Citera
2022-12-28, 09:24
Medlem
Pimironmutter88s avatar
Läste på nyheterna nu att sprängningen i dalen, var på en fastighet där den huvudmisstänkta för mordet på Einár bor. Tänker då givetvis Scar. Vad tänker ni, jag hade själv väldigt lite tilltro på teorin om att detta ska vara någon hämnd för Einár, men med dumle liggandes stel på ett bårhus, och scars port bortsprängd känns det ibte jättelångsökt längre.
Citera
2022-12-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så Dumle och Humle blev av med miljoner i cash och guld. Fan va gött
Du tror han bryr sig snubben är död
Citera
2022-12-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimironmutter88
Läste på nyheterna nu att sprängningen i dalen, var på en fastighet där den huvudmisstänkta för mordet på Einár bor. Tänker då givetvis Scar. Vad tänker ni, jag hade själv väldigt lite tilltro på teorin om att detta ska vara någon hämnd för Einár, men med dumle liggandes stel på ett bårhus, och scars port bortsprängd känns det ibte jättelångsökt längre.

Troligare att det handlar om makt, rykte, och pengar än hämnd för Einár
Man vill återställa maktbalansen på gatan
Citera
2022-12-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimironmutter88
Då dom umgicks med varandra och har 100 fiender kan dom ju ha blåst fel person och då scar flytt landet så var second best att spränga hans port medans dumlekumle var lite enklare och klippa. Högst osannolikt att detta skulle ha med lille Einar att göra.
Citera
2022-12-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Då dom umgicks med varandra och har 100 fiender kan dom ju ha blåst fel person och då scar flytt landet så var second best att spränga hans port medans dumlekumle var lite enklare och klippa. Högst osannolikt att detta skulle ha med lille Einar att göra.

"kan dom ju ha blåst"
Du har ju ingen aning, du gissar bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in