2022-12-28, 01:40
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Nej, tråden är nerlusad av inlägg från dom som inte orkar läsa själva och frågar: är han död?, finns det någon sammanfattning?, har det hän nå't dom senaste 100 inläggen? och så vidare...
Sedan tror jag att råden i första hand handlar om våldtäkter och Einar.

Okej, som jag trodde alltså. Synd att man själv bidrar till detta. Det kommer med stor sannolikhet att göras podcast- och youtube avsnitt om snubben och hans historia. Bland annat Crime Sweden Investigators (CSI) var väldigt snabba ute på youtube.

Jag kan tänka mig att snubben hade många fiender efter sig. Vilka ses som de troliga förövarna då? Shottaz? Några ungdomar som har koppling till dessa? Något annat gäng med koppling till dessa? Svårt att hålla koll på alla gängen i och omkring Järva samt vem de samarbetar med fan, de poppar upp titt som tätt känns det som.
Citera
2022-12-28, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Ok så man försöker nu klippa all som har med Einar mordet att göra, varför? Och vilka är detta? Är det folk som vill hämnas Einar?

Antingen är det väl Einars vänner eller så är det väl anstiftaren i Einar-mordet som inte är bekväm med lösa trådar i ett mord som inte kommer försvinna i mängden?

Att alla tre som länge ansetts vara inblandade i mordet angrips under samma år, var av två med enstaka dagars mellanrum, är knappast en slump.
Citera
2022-12-28, 01:54
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Ok så man försöker nu klippa all som har med Einar mordet att göra, varför? Och vilka är detta? Är det folk som vill hämnas Einar?
Lol. De klipper varandra för att de har absolut noll jävla heder, och bedrar varandra mer än någon annan grupp folk.
Citera
2022-12-28, 02:25
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Okej, som jag trodde alltså. Synd att man själv bidrar till detta. Det kommer med stor sannolikhet att göras podcast- och youtube avsnitt om snubben och hans historia. Bland annat Crime Sweden Investigators (CSI) var väldigt snabba ute på youtube.

Jag kan tänka mig att snubben hade många fiender efter sig. Vilka ses som de troliga förövarna då? Shottaz? Några ungdomar som har koppling till dessa? Något annat gäng med koppling till dessa? Svårt att hålla koll på alla gängen i och omkring Järva samt vem de samarbetar med fan, de poppar upp titt som tätt känns det som.
Ja det är rörigt, tror jag läst vart enda inlägg i den här tråden och den andra, förutom några som hunnit raderas.
Några verkar tvärsäkra på vad som orsakat detta (men har olika förslag) men ju mer man läser desto mer inser man att antalet möjliga orsaker och möjliga förövare kan vara nästan oändligt.
Den eller dom som verkligen vet skriver troligen inte här.
Min känsla är att även om förövaren fälls, så är det inte alls säkert att vi får veta varför...
Citera
2022-12-28, 04:32
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKruse
Stämmer det att Dumle låg bakom mordet på Rozh? Här har ni klippet från Crime Sweden Investigators där Dumle misstänks ha kopplingar till mordet på Rozh!

https://www.youtube.com/watch?v=nKFZ3-Y1Ebo&ab_channel=CrimeSwedenInvestigators

Läser du FP från Rozh fallet så kommer du märka att det är helt oundvikligt att Dumle "goade", alltså gav position och en öppning åt skytten. Med absolut största sannolikhet gjorde han detta vid mordet på Einar också. Han är säkerligen inblandad i fler mord och han har ju tidigare blivit dömd för att bl.a. ha våldtagit en tjej med en pistol. Helt ryggradslös typ.
Citera
2022-12-28, 05:10
Avslutad
Vet någon nåt om Adel? Är han släppt? Har han haft kontakt med Dumle efter hela Einar grejen? Har för mig att på samma tid och plats Einar goades och sköts kulle även Adel skjutits...
Citera
2022-12-28, 05:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tusengubbe
varför skulle längd påverka något

Jag menade dvärgar brukar inte vara så farliga.
Citera
2022-12-28, 06:16
Medlem
knackligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990

2. Även om allt var hans så är det svarta tillgångar. Man kan inte direkt gå till mäklaren med 20 ruttna guldkedjor och en skokartong med gamla sedlar och lösa ut en bostadsrätt.

Dumle hade på sin höjd medel att köpa en begagnad bil och lite mat.

Var dessa kedjor/guld inte värt miljoner?
Citera
2022-12-28, 06:27
Medlem
För en som inte tyckt att det vara värt att läsa igenom den långa tråden, har det framkommit uppgifter om vilken gruppering som kan tänka sig att hämnas Dumles död?
Citera
2022-12-28, 07:21
Medlem
Nån äre ju som mindfuckar polisen för dom vet att sannolikheten att polisen löser kriminellas brott är väldigt lågt. Det är nästan så att polisen kan gå ut med reklam att "begå brott, vi lyckas aldrig gripa er ändå"
..HUR SOM HELST. Bomb placerad vid scars hem. Sammanträffande? Några dagar efter mordet på dumle? https://www.flashback.org/showthread.php?p=82904073&posted=1#p82904073

Den som aäger det är hämnd för einars mord. tyst. Einar köpte backup han hade inga lojala.
Citera
2022-12-28, 07:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knackligt
Var dessa kedjor/guld inte värt miljoner?
Tidningslogik:

Polisen hittar ett antal guldlänkar, en packe sedlar och lite vapen, och gör ett snabbt överslag om att värdet kan vara uppemot en miljon. Då skriver AB: "Guld för miljoner hittat hemma hos gangsterledaren".
Citera
2022-12-28, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Antar att du är ironisk.

Dom som huvudsakligen finansierar verksamheten är nog tyvärr till stor del etniska "svenskar" (och väl integrerade blattar med ett ordnat liv). Det är väl dom som huvudsakligen konsumerar kokain och amfetamin, som genererar dom största inkomsterna?

Att man konstaterar en extrem ökning av dom drogerna i Vemdalen under skidsäsongen är sannolikt inte orsakat av dom du kallar "blattar", eller vad tror du?
Det är ju knappast deras favorittillhåll för party och skidåkning.
Detta är en syn utan belägg, blattar knarkar minst lika mycket som svenskar och svenskar knarkade innan vi importerade massa Mellanöstern folk och lyckades göra det utan att don son sålde sköt ihjäl varandra i en takt som saknar motstycke i resten v norden, eller du kanske tror exempelvis Danmark finland Norge är drogfria ländet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in