2022-12-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej , de som Tom har kontakt med som kvinnan på Öland som fick djurförbud och G låter som om de sysslat med bevarandeprojekt av hotande arter och därför ska ha rätt att frångå de regler som finns för djurhållning

Det finns hundratals med olika lantraser av olika djur i sverige. De som verkligen måste skyddas får inte privatpersoner förfoga över. Nordens Ark i Hunnebostrand har de flesta av dessa djur. Dessutom är de uppsatta på Artdatabankens lista. Vad olika personer säger om sina genbanker mm är oftast bullshit d¨å det krävs utbildade zoologer som sköter om genpooler mm.

Det finns en gammal tant någonstans i södra dalarna har jag för mig (kompis med G@briel och Dorote@ mf) som hävdar att hon har utrotningshotade får som Länsstyrelsen tagit, Hon påstod sig besitta en konstig position i nen organisation som hanterar sådana utrotningshotade djur, men det var bluff. Av den rasen får hon hade fanns det över 10.000 djur.
2022-12-28, 01:40
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Avtjänat sitt straff!? du säger att han går tredje terminen då dömdes han ju till och med under utbildningstiden..
Annars väldigt diplomatiskt skrivet av dig.

Men ska kolla upp L för hon måste ju vara satan själv, om nu CJ är en ängel. 🤔
Bara nyfiken hur din och Toms kamp går? Har ni nåt era mål än eller hur ser det ut?
2022-12-28, 01:44
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Jag har suttit och studerat Tompas personlighetsförändring sedan förra gången dom plockade in honom på psykiatrin. Han har förändrats kraftigt till det sämre. Vad som kan konstateras utifrån DSM-V är följande strukturella temaförändringar:
Övergivenhet
Misstro och utsatthet
Sårbarhet
Känslomässig försumelse
Underkastelse
Perfektionism
Berättigande

Det är 7 av 12 temaförändringar.
Jag vill säga först att jag är inte legitimerad att göra detta professionellt men jag har jobbat med gärningsmannaprofilering under ett antal år och vi använder även denna matris till stor del

Det kan finnas genetiska förutsättningar till suiciditet som är helt avgörande på varför hans far begick självmord. Däremot sticker det fram en tydlig krigspsykos i Toms resonemang främst när han pratar med Linne@ om hur bar man har det i sverige jämfört med många andra. Det är nog sådant snack som provocerat Linne@s dotter.
Summa summarum så skulle allt detta leda till ett tvångsomhändertagande på grund av krigstrauma och andra personliga primära och sekundaär trauma (pappas självmord mm).
Ni som känner Tom bör agera skyndsamt och försöka få honom omhändertagen för hans egen skull.
Att han experimenterar med sömnbrist är sannolikt det som ger honom ruset. Sömnbrist ger med tiden fysiska hjärnskador om han inte aktar sig.

Han kommer få en känslostorm med skuld-och skam framöver om hans hjärnaktivitet och hormoner återgår mer till det normala. I denna vevan kan känslostormen leda till självmordstankar för att göra mansbot på det han orsakat sin familj.

De som bryr sig om Tom måste få in honom på psyk så hans sömnexperiment kan upphöra.
2022-12-28, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Bara nyfiken hur din och Toms kamp går? Har ni nåt era mål än eller hur ser det ut?

Ja, då du är en trogen stalker, så vet du nog bättre hur det går för Tom än vad jag vet.
Men annars är det bra med mig.

PS du glömde skriva i inlägget att Tom är sjuk!
Ah, nu gjorde ju jag det åt dig. 👍🏻
2022-12-28, 01:50
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De hade möjligtvis rätt angående hunden , dock så avlivades den så något fel lär det ha varit på den eftersom en border collie som använts som den är avlad för borde varit lätt att omplacera till någon med får eller andra djur särskilt som priset blir betydligt lägre när länsstyrelsen säljer .
De uppfyllde inte kraven avseende getterna trots att de gång efter gång fick påpekanden vägrade de att se till att utrymmena till djuren följde lägst ställda krav .
Att hålla på att svamla om att gamla lantraser i århundraden överlevt i vilken miljö som helst ändrar inte på de regler som finns för djurhållning

Vad var det getterna behövde som minimum men som ej tillgodosågs?
2022-12-28, 01:52
Medlem
Lillamig72s avatar
För kontroll av dagsformen.
Doghouse för 1 dag sedan.

Den galna tyskpappan tror att Rammstein är okända i Sverige.
Jojo. Rammstein sålde bara ut 3 fulla Ullevi nu i somras 2022.🙄
Det verkar som om han tror att Till Lindeman tittar på filmen. 😂
https://youtu.be/kYfPV0wYBG4

Men håll ut. Snart kommer Tompalompa och Linnea och hjälper Doghouse villa Kassmani Norrtälje…

Besök 1
https://youtu.be/e5uUbXqeMjY

Besök 2

https://youtu.be/FvMZAW0Oqew

https://youtu.be/1Hb8t_ohomM
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-28 kl. 02:50.
2022-12-28, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Jag har suttit och studerat Tompas personlighetsförändring sedan förra gången dom plockade in honom på psykiatrin. Han har förändrats kraftigt till det sämre. Vad som kan konstateras utifrån DSM-V är följande strukturella temaförändringar:
Övergivenhet
Misstro och utsatthet
Sårbarhet
Känslomässig försumelse
Underkastelse
Perfektionism
Berättigande

Det är 7 av 12 temaförändringar.
Jag vill säga först att jag är inte legitimerad att göra detta professionellt men jag har jobbat med gärningsmannaprofilering under ett antal år och vi använder även denna matris till stor del

Det kan finnas genetiska förutsättningar till suiciditet som är helt avgörande på varför hans far begick självmord. Däremot sticker det fram en tydlig krigspsykos i Toms resonemang främst när han pratar med Linne@ om hur bar man har det i sverige jämfört med många andra. Det är nog sådant snack som provocerat Linne@s dotter.
Summa summarum så skulle allt detta leda till ett tvångsomhändertagande på grund av krigstrauma och andra personliga primära och sekundaär trauma (pappas självmord mm).
Ni som känner Tom bör agera skyndsamt och försöka få honom omhändertagen för hans egen skull.

Du jobbade på Cold case enheten va?? 🤣
Krigstrauma!? Snälla förklara 🍿
2022-12-28, 01:54
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ja, då du är en trogen stalker, så vet du nog bättre hur det går för Tom än vad jag vet.
Men annars är det bra med mig.

PS du glömde skriva i inlägget att Tom är sjuk!
Ah, nu gjorde ju jag det åt dig. 👍🏻
Hoppsan var inte meningen att påminna dig om din lilla lögn stalker oj då. Nä du anser ju han visar upp ett friskt beteende just det. Filma barn och prata skit om barn är ju jätte friskt. Jag tycker iallafall inte man hänger ut barn.
2022-12-28, 02:03
Medlem
Citat:
Hoppsan var inte meningen att påminna dig om din lilla lögn stalker oj då. Nä du anser ju han visar upp ett friskt beteende just det. Filma barn och prata skit om barn är ju jätte friskt. Jag tycker iallafall inte man hänger ut barn.

Börjar farbror bli lite gammal? Jag tror våran konversation finns kvar i rullarna, om du vill läsa igen, jag menar.

Det har jag visserligen redan svarat på!
Men du skulle ju kunna svara på när slutar ett barn vara barn?
2022-12-28, 02:08
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Börjar farbror bli lite gammal? Jag tror våran konversation finns kvar i rullarna, om du vill läsa igen, jag menar.

Det har jag visserligen redan svarat på!
Men du skulle ju kunna svara på när slutar ett barn vara barn?
Är man 12år är man ett barn. De andra har ju varit ännu yngre.
Eller du håller inte med om det?
2022-12-28, 02:11
Medlem
Citat:
Är man 12år är man ett barn. De andra har ju varit ännu yngre.
Eller du håller inte med om det?

Men min fråga kvarstår!
2022-12-28, 04:03
Medlem
Tänk om Tom bara hade hållt sig till Bondeupproret.

Även om han var något uppvarvad på de första filmerna, så höll han sig till bondeupproret.
Nu finns det inget sammanhang i något längre.

🥴

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in