2022-12-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Till er som tycker det var fel med Nina Svanbergs intervju.

Såhär ser jag på det. Tidigare var det enklare att skylla på utanförskap och andra faktorer. Men i denna
intervju visas det så tydligt hur medveten (i detta fallet) Dumle var om vad hans livsstil skulle leda till.

Jag tycker det var bra att intervjun gjordes för den visade så tydligt på hur dessa killar tänker. För ett
antal år sedan skulle jag säga "men det var ju en ung kille han kunde ändra på sig". Så säger jag inte
idag.
Nu betraktar jag med häpnad (viss ironi) de som klarar sig tills de fyller 30 år. Och mest förvånade är de säkert säkert själv.
Jag tycker absolut inte att intervjun glorifierar Dumle tvärtom. Den ger en unik inblick hur den människan som dog igår tänkte. Journalistik ska belysa samhället. Så mycket prat det varit om DP, Schottaz och andra gäng de varit de senaste åren skulle jag anse det vara fel att inte intervjua honom.

Ni som tycker att Dumle glorifieras i intervjun, har vi verkligen läst samma intervju?

Håller helt med. Det är inte glorifierande. Det visar den kalla hårda verkligheten om vad detta är för människor och hur de ser på varandra och sig själva.
Citera
2022-12-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBrick

Håller helt med. Det är inte glorifierande. Det visar den kalla hårda verkligheten om vad detta är för människor och hur de ser på varandra och sig själva.

Citat:

Såhär ser jag på det. Tidigare var det enklare att skylla på utanförskap och andra faktorer. Men i denna
intervju visas det så tydligt hur medveten (i detta fallet) Dumle var om vad hans livsstil skulle leda till.

Jag tycker det var bra att intervjun gjordes för den visade så tydligt på hur dessa killar tänker. För ett
antal år sedan skulle jag säga "men det var ju en ung kille han kunde ändra på sig". Så säger jag inte
idag.
Nu betraktar jag med häpnad (viss ironi) de som klarar sig tills de fyller 30 år. Och mest förvånade är de säkert säkert själv.
Jag tycker absolut inte att intervjun glorifierar Dumle tvärtom. Den ger en unik inblick hur den människan som dog igår tänkte. Journalistik ska belysa samhället. Så mycket prat det varit om DP, Schottaz och andra gäng de varit de senaste åren skulle jag anse det vara fel att inte intervjua honom.

Ni som tycker att Dumle glorifieras i intervjun, har vi verkligen läst samma intervju?
Jag har sett intervjun, det dom flesta nog reagerar på är att hon valde att mörka våldtäkten.
Citera
2022-12-26, 16:07
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Jag har sett intervjun, det dom flesta nog reagerar på är att hon valde att mörka våldtäkten.

Och ni tror att han hade gått med på att intervjuas om våldtäkten?
Citera
2022-12-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBrick

Artikeln glorifierar iom att den helt utesluter det kallblodiga och råa har många kan ha mot kvinnor. Att ge en sådan våldtäktsman, uppmärksamhet i media och samtidigt ignorera vad han gjort

Det glorifierar när den stackars tjejen som sannolikt levt under dödsfruktan och lika sannolikt under hot från gärningsmännen, måste mötas av en egen verklighet där det är männens verklighet som räknas

Vilken chock för ett brottsoffer att slå upp tidningen och behöva läsa om personens känslokyla vilket kan förstärka hennes egna rädslor ännu mer och hot som kan ha riktats mot henne.

Att inte ens nämna hennes existens... hur lite får en kvinnas liv och öde värderas?
Citera
2022-12-26, 16:14
Medlem
1.cuz och schaki började följa varandra igår på insta, verkar som båda hånade dumle på sina stories
Citera
2022-12-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Hjulstabarnens topp skyttar sitter sedan Alpo, de som är ute är typ AZ, Shacki, Okashe och några andra mindre. Dom är absolut skjut glada, men att gå runt i Rinkeby öppet och skjuta det gör dom inte och kan inte för deras egna liv, därför tror inte jag det är dom. Att det har skurit sig mellan hjulsta och dumle tvivlar jag på, för några springisar till Hjulstabarnen har sörjt honom på grammet. Plus dumle hånade Shottaz i sina låtar, och intervjun på expressen berättade han mycket om Shacki och hyllade DP. Jag TROR att SSA/Shottaz klippte Dumle, dom styr i BYN tillsammans med Scorpionerna med flera.
när kommer capone ut? makaveli e också ute väll?
Citera
2022-12-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Planen
RL?

Robert Löfgren före detta Bandidos medlem.
Citera
2022-12-26, 16:16
Medlem
Citat:

idag.

Jag håller med, tycker också det var en relativt bra intervju. Saknade dock informationen att Dumle var dömd våldtäktsman.
Citera
2022-12-26, 16:19
Medlem
Jag tror att Shacki har bytt sida, eftersom att jag snackade med en person igår och han sa till mig att Shacki inte var att lita på så tror inte han är en del av Dp längre bara min hypotes!
Citera
2022-12-26, 16:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Har inte Rozh en brorsa som fortfarande lever? Vad gör han nuförtiden, är det möjligt att det är han som avslutat Dumle?

S dog 2018.
Citera
2022-12-26, 16:24
Medlem
Är shacki frisläppt? Känns som han satt mer än tre år. Men om han e fri nu någon som vet till 100%? Dumle verkade gilla Shacki
Citera
2022-12-26, 16:25
Medlem
Kikade snabbt igenom förundersökningsprotokollet (länkad tidigare i tråden) från där Dumle torskade på vapeninnehav (AK47) och knark som gömts i hans mammas lägenhet.

Det står att polisen vid husrannsakan låter Dumles mamma lämna lgh, då hon har tid på vårdcentralen.

Jag undrar hur man tänker som livsstilskriminell och dessutom dömd för våldtäkt, när man bestämmer sig för att gömma massa skit hemma hos sin egen morsa och syskon. Har inte familjen lidit nog av Dumles idioti.

Eller visste morsan+syskonen om vapnet och knarket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in