2022-12-26, 14:32
Medlem
Drozds avatar
Inget att sörja såklart, men det tragikomiska är att "hjälten" (alltså skytten) troligen har ungefär samma brottsspäckade meritlista som Dumle själv. Om det inte var någon minderårig rookie förstås...
Citera
2022-12-26, 14:43
Medlem
Känns som indirekt självmord det här.

Trasig bakgrund, absolut inga vänner, förmodligen släkt som tagit avstånd, missbruksproblem, hatad, hotad och svag intelligens.

Killen mådde skit och promenerande runt i Rinkeby och väntade bara på att bli klippt och sen få inre fred.
Citera
2022-12-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil2021
Känns som indirekt självmord det här.

Trasig bakgrund, absolut inga vänner, förmodligen släkt som tagit avstånd, missbruksproblem, hatad, hotad och svag intelligens.

Killen mådde skit och promenerande runt i Rinkeby och väntade bara på att bli klippt och sen få inre fred.

Var det därför han alltid bar väst?
Citera
2022-12-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Tro det eller ej, det finns folk med hög IQ som tycker att skolan är jobbig också.
Kanske inte studiedelen men skolmiljön osv.
Du verkar dock inte vara en av dom med hög IQ då du på fullaste allvar tror att alla ungdomar son inte trivs i skolan är korkade.
Ja jag uteslöt mycket i det inlägget. Jag trivdes själv inte i skolan. Det var ett dåligt inlägg.

Mitt inlägg borde sagt, Om man väljer så kraftigt antisociala beteenden så som att rök-skolka sig igenom skolan så grovt att man inte ens klarar godkänt i alla ämnen, då har man inte mycket att hänga i julgranen.

Ni kan inte peka på kulturen hemifrån heller. Deras föräldrar har inte sprungit runt och pangat folk och fört beteendet vidare utan detta är ett svenskt blattebeteende.

Det är killar med för stort ego och dåligt konsekvenstänk.
Citera
2022-12-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rismedbanan
Vad har dom kört ala och Makkan? Som sagt en Flashback nörd som sitter och snackar om saker du vet inget om pissluffare. Ala och Rami har varit vän med Ayye sedan barnsben. Dom skulle aldrig köra mot honom. 3mst förutom döda Maslah och Makkan har varit borta i snart 6 år när skulle dom ha kört? När dom var 15 åringar eller? Det var Shad som gjorde grejer med dp grabbarna för dom var nära vänner. HSL har hängt mest i först Märsta sedan Jakan och Hagalund. Blev utkastade ur Hagalund samma i Jakan och syndes inte i Märsta långt innan arresten. Nördar läser en massa trådar och tror sig veta saker.

Har du läst sms konversationerna mellan Ala och Makkan i fupen om Hjulsta och advokaterna? 2017 när båda var ute samtidigt.
Citera
2022-12-26, 15:16
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Inget att sörja såklart, men det tragikomiska är att "hjälten" (alltså skytten) troligen har ungefär samma brottsspäckade meritlista som Dumle själv. Om det inte var någon minderårig rookie förstås...

Om inte annat har ”hjälten” minst ett mord på meritlistan.
Citera
2022-12-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jo jag kan läsa, det är därför jag skaffat en utbildning och ett välbetalt jobb.

Det finns eftergymnasiala utbildningar där du lär dig ett yrke. Jag borde ju veta eftersom jag gått en sådan utbildning. Krävs ingenting mer än att du är intresserad.

Som sagt. Bara sök efter yrkesutbildningar i kommunen där du bor så kommer du hitta möjligheter att lära dig ett yrke och få ett jobb där du fortsätter lära dig.

Haha det här var veckan vinnande svar! Hatten av till dig Gåsen.
Citera
2022-12-26, 15:19
Medlem
vilka från dp var det som hotade KD på insta dm efter hånet mot dumle ?
Citera
2022-12-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hur mår tjejen som han var med och våldtog 2014...är hon svensk

Det måste vara en sådan lättnad för den tjejen att Dumle nu är död. Hon behöver aldrig någonsin möta den våldtäktsmannen igen
Citera
2022-12-26, 15:47
Medlem
why123s avatar
Till er som tycker det var fel med Nina Svanbergs intervju.

Såhär ser jag på det. Tidigare var det enklare att skylla på utanförskap och andra faktorer. Men i denna
intervju visas det så tydligt hur medveten (i detta fallet) Dumle var om vad hans livsstil skulle leda till.

Jag tycker det var bra att intervjun gjordes för den visade så tydligt på hur dessa killar tänker. För ett
antal år sedan skulle jag säga "men det var ju en ung kille han kunde ändra på sig". Så säger jag inte
idag.
Nu betraktar jag med häpnad (viss ironi) de som klarar sig tills de fyller 30 år. Och mest förvånade är de säkert säkert själv.
Jag tycker absolut inte att intervjun glorifierar Dumle tvärtom. Den ger en unik inblick hur den människan som dog igår tänkte. Journalistik ska belysa samhället. Så mycket prat det varit om DP, Schottaz och andra gäng de varit de senaste åren skulle jag anse det vara fel att inte intervjua honom.

Ni som tycker att Dumle glorifieras i intervjun, har vi verkligen läst samma intervju?
Citera
2022-12-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Brottsplats stockholm har lagt ut en ny bild.
Man ser mycket blod. Ciggpaket , Lypsyl bland annat

Kontot har tagits bort
Citera
2022-12-26, 15:53
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Kontot har tagits bort

Nä. Kontot är kvar: https://instagram.com/brottsplats_stockholm?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in