Citat:
Hon har ju själv gått ut och sagt efteråt att hon menade 100 000 skadade. Tror inte heller att det finns någon som suttit o räknat på satellitbilder hur många nya gravplatser (o om dom är soldater) det finns. Men finns det en seriös källa som gjort det får du jättegärna länka.
Klart Ukraina har förluster, jag vet lika lite som du om hur många det är. Däremot har jag väldigt svårt att tro att Ukraina har högre förluster än Ryssland. Av den enkla anledningen att Ukrainas offensiver har varit precisa och effektiva och fått Ryssarna att fly. Medans Rysslands galna blietzkreig i början av kriget inte bara var oplanerad men också otroligt naiv.
I övrigt är det för sent för att ens svara på dit svammel.
Klart Ukraina har förluster, jag vet lika lite som du om hur många det är. Däremot har jag väldigt svårt att tro att Ukraina har högre förluster än Ryssland. Av den enkla anledningen att Ukrainas offensiver har varit precisa och effektiva och fått Ryssarna att fly. Medans Rysslands galna blietzkreig i början av kriget inte bara var oplanerad men också otroligt naiv.
I övrigt är det för sent för att ens svara på dit svammel.
Det är "reparations." Jag vet att du inte tror på.det själv att hon ljög om att hon menade 100k skadade. 100k skadade i detta krig är helt orealistiskt. Den siffran är.astronomiskt hög.
Ska hitta något att länka.
Ukrainas offensiven har bara riktats mot försvar 1 gång. Det var kharkivoffensiven som mest var åkermark. Men där lät Ryssland en del kanonmat dö och förlorade en del utrustning.
I Kiev och Kherson drog Ryssland sig tillbaka helt och hållet utan strid av taktiska skäl.
Vad än Ryssland planerade i början av kriget så funkade det inte nej. Man fegade ur med Kiev. Var nog rätt, bara att slåss mot civilbefolkning är tufft i en stor stad.
"Svammel "alltså. Vet att det tar emot att erkänna för sig själv hur tufft Ukrsina har det istället för att stirra sig blind på Ryssland.