2022-12-20, 13:47
Medlem
Hej FB.

Jag brukar låta min hund (Ajax, snart 5 år) sova med mig i sängen. Ajax är mysig och varm. Han tycker också om att vara nära mig och min säng är mjuk. Ajax sover vid fotändan eller bredvid mig om han får plats. Ajax är rätt liten. Han får gå på en promenad innan läggdags vid 10-11 tiden. Ofta brukar jag somna vid 2 tiden, kan titta på film eller dylikt. Ibland när jag vänder på han eller hastigt rör han kommer det en liten pöl. Han blir väl rädd så han kissar på sig. Händer sällan kanske 2 gånger i månaden. Men ett jäkla bök att städa när man vill sova. Har han problem med tasken?
Citera
2022-12-20, 13:57
Medlem
snooper123s avatar
Har din hund varit med om traumatiska händelser?
Citera
2022-12-20, 15:22
Medlem
Starobrnos avatar
Jag tror din hund markerar revir. Pissa över hans blöta fläckar!
Citera
2022-12-20, 20:31
Medlem
Ett bra tips som gäller både valpar och äldre hundar, när du går ut på sista promenaden på kvällen, gå inte in för en hunden har pissat. Om de tar tid, ta med dig en kopp kaffe och sätt dig nånstans tills de är gjort, jag tippar på att de tar max 30min
Citera
2022-12-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Har din hund varit med om traumatiska händelser?

Ibland brukar det låta av typ smällare ute. Kanske det
Citera
2022-12-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Jag tror din hund markerar revir. Pissa över hans blöta fläckar!

Jag ska kissa på han i duschen nästa gång.
Citera
2022-12-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ett bra tips som gäller både valpar och äldre hundar, när du går ut på sista promenaden på kvällen, gå inte in för en hunden har pissat. Om de tar tid, ta med dig en kopp kaffe och sätt dig nånstans tills de är gjort, jag tippar på att de tar max 30min

Han brukar alltid kissa när han går ut men ibland på kvällen kan han dricka mycket vatten.
Citera
2022-12-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catboyerik
Han brukar alltid kissa när han går ut men ibland på kvällen kan han dricka mycket vatten.

Ställ undan vattnet efter sista promenaden så får han vänta till morgonen
Citera
2022-12-25, 19:24
Medlem
Citat:
Hej FB.

Jag brukar låta min hund (Ajax, snart 5 år) sova med mig i sängen. Ajax är mysig och varm. Han tycker också om att vara nära mig och min säng är mjuk. Ajax sover vid fotändan eller bredvid mig om han får plats. Ajax är rätt liten. Han får gå på en promenad innan läggdags vid 10-11 tiden. Ofta brukar jag somna vid 2 tiden, kan titta på film eller dylikt. Ibland när jag vänder på han eller hastigt rör han kommer det en liten pöl. Han blir väl rädd så han kissar på sig. Händer sällan kanske 2 gånger i månaden. Men ett jäkla bök att städa när man vill sova. Har han problem med tasken?

Som du säger så blir han typ skrämd/ paff!
2 gånger i månaden är det värt med en jycke i sängen!
Citera
2022-12-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ställ undan vattnet efter sista promenaden så får han vänta till morgonen

Han ska ju få dricka vatten. Undrar mest om han har problem med tasken.
Citera
2022-12-26, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Som du säger så blir han typ skrämd/ paff!
2 gånger i månaden är det värt med en jycke i sängen!

Om jag sänker en kvarting och dricker nån öl så kissar jag själv i sängen. En gång skulle jag flytta på han lite och då kissade han. Vet inte om han blev skrämd. Kanske drömde mardröm.
Citera
2022-12-26, 07:16
Medlem
Citat:
Han ska ju få dricka vatten. Undrar mest om han har problem med tasken.

Han klarar sig utan vatten under natten, testa en natt iaf, låt han dricka innan ni går ut på sista promenaden, sen när ni kommer in så ställ undan vattnet. Den sista promenaden behöver inte vara en lång promenad, utan de räcker lite lugnt och fint utanför dörren bara. Bara så han få göra sista pisset innan de är läggdags. Pissar han fortfarande inne efter de, då är de dags och kolla med vetrinären. För då kan de vara något. Oftast när hundar pissar inne är för att dom antingen är uppspelta eller oroliga. Men testa de jag skrev iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in