2022-12-25, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Hade kanske inte uttryckt dig precis som du gjorde ovan, men håller till 100% med i budskapet. Absolut, det han gjort var totalt fruktansvärt, men det går ändå inte att komma ifrån att ett alldeles för ungt liv har gått om intet i den här totalt meningslösa våldsspiralen ute i våra förorter. Och absolut, han sa ju själv i expressen intervjun att han inte trodde att han skulle överleva sin 30 års dag, så detta var absolut ingen överraskning men han förtjänar ju inte att bli hånad efter sin död ändå. Det gör ingen, hur vidriga gärningar man än ställt till med.

Han skulle inte ens ha varit i vårt land. Om han ändå är det skulle han ha suttit på livstids fängelse för sina grova sexualbrott, gruppvåldtäkt, grova rån, inblandning i mord med mera. Redan gruppvåldtäkten skulle ha gett livstids fängelse i ett sunt samhälle. Så hade han inte blivit skjuten idag, men suttit och ruttnat i sin cell.
Citera
2022-12-25, 23:49
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkigirl
Men vad är det då för jubelidiot som trots ett pris på huvudet går i sina hemtrakter, besöker familj med mera och tror han ska klara sig undan avrättning??? Låt idioterna döda varandra…bara bra att slippa betala för dem i fängelserna för diverse drogrelaterade brott.

Dum fråga. Alla kriminella är i grunden rätt korkade. What you give is what you get.
Citera
2022-12-25, 23:53
Medlem
Råttan dog som han levde.
Citera
2022-12-25, 23:53
Medlem
DeDenAssos avatar
Dumle helt raderad.

https://www.youtube.com/watch?v=jfgv6nOgMyY&t=20s
Citera
2022-12-25, 23:55
Medlem
Citat:
Hade kanske inte uttryckt dig precis som du gjorde ovan, men håller till 100% med i budskapet. Absolut, det han gjort var totalt fruktansvärt, men det går ändå inte att komma ifrån att ett alldeles för ungt liv har gått om intet i den här totalt meningslösa våldsspiralen ute i våra förorter. Och absolut, han sa ju själv i expressen intervjun att han inte trodde att han skulle överleva sin 30 års dag, så detta var absolut ingen överraskning men han förtjänar ju inte att bli hånad efter sin död ändå. Det gör ingen, hur vidriga gärningar man än ställt till med.

Folk hånar och talar illa om Hitler hela tiden. Dumle var troligen inte en bättre person än Hitler. Han valde dessutom själv att bli offentlig. Jag hade inte ens vetat vem han var om han inte gjort en intervju med Expressen.
Citera
2022-12-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Han goade honom inte men han försökte. Det var inte så Einars mördare plockade honom men Dumle var beredd. Och Einars bröder vet det. Därför Dumle fick smaka bly idag.
att du ens tror att detta är en hämnd för einar är lite kul ändå
Citera
2022-12-25, 23:57
Medlem
why123s avatar
Citat:

Nej man ska kanske inte håna någon som har dött. Dock minns jag en annan tråd där offrets egenskaper diskuterades och vissa ansåg att endast de bra sidorna skulle lyftas upp.

Det tycker jag är fel för vare sig det är Dumle, du, jag eller en anhörig till mig så förändras inte de egenskaper den döde/döda har för att den är död. De flesta har positiva och negativa sidor.
När jag dör kommer det inte att skrivas vare sig i tidningen eller på flashback.

Jag har inte gjort något avtryck så att det finns anledning till det. I ärlighetens namn gjorde Dumle avtryck genom sin grova kriminalitet och inte genom sin musik. Det var därför han blev känd. Som levande diskuterades hans brott, där vi har en dom (som jag förvisso inte vill läsa) som bekräftar att han var väldigt rå. Han ställde dessutom upp offentligt i en intervju och lät sig intervjuas om sin kriminella livsstil.

Helt ärligt tror jag att han själv skulle föredra en lång tråd om sig själv vad den än innehöll än att han död skulle gå spårlös förbi.
Citera
2022-12-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusengubbe
att du ens tror att detta är en hämnd för einar är lite kul ändå
Hur kan ens folk tro något annat än att Dumle har legat på Shottaz/SSA lista länge, och nu passar man på när han ska fira jul hos föräldrarna. Allt lutar åt hämnd för allt spillt blod.
Citera
Medlem
Jag tycker illa om dumle och skickade till min fru att tomten kom sent i år och länkade artikeln att han var död men jag skulle kanske inte som offentlig person håna hans död då han säkert har anhöriga som får lida pga hans skit och död.
Citera
Medlem
TheMajors avatar
Okej vad har vi?

En skjuten våldtäcksman, som dessutom är misstänkt för inblandning i två mord. Bland annat mordet på den kända rapparen Einar 2021, där han misstänks ha sålt ut BO bägge gånger till andra gäng.

Vad finns det för motiv för skjutningen, och vem/vilka kan ha utfört det?

Vill påpeka att Dumles Ex, för några dagar sedan yttrade sig offentligt om att Dumle använde samma taktik att sälja ut Nils Grönberg, som med Rosh. Tankar?

VAD FINNS FÖR MOTIV?
Citera
2022-12-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Är det någon i någon förort som har börjat med fyrverkerier ikväll?

I Hässelbygård
Citera
2022-12-26, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Kanon!

Whyy!? Vad är fyrverkerigrejen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto