2022-12-25, 19:37
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nej, det är ingen seger heller. Ryssland bygger upp och kommer tillbaka.

Inte oväntat svar från en som inte vill erkänna sin förlust.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ryssland är desperat, eftersom man inte kan se en militär seger längre.
Ingen förhandling förrän Ryssland dragit sig tillbaka till sina egna internationellt erkända gränser!
Varje paus i kriget kommer enbart utnyttjas av Ryssland för att hugga alla andra i ryggen.
Ja efter att Röda Armén har retirerat från Kyiv, Chernihiv, Sumy, Ormön, Kharkiv, Mykolaiv, halva Kherson så ser det nu ut som att de snart kommer att retirera från Luhansk region också. Både Svatove och Kreminna hänger löst nu. Tror inte Röda Armén klarar att hålla emot UAF länge till där. Ryssen piskar sina soldater nu också. Hade nån gjort det mot mig så hade de befälen inte levt länge till iaf.

https://twitter.com/wartranslated/status/1607085505291898882
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-12-25 kl. 19:48.
Citera
Medlem
Ryssarna skall kapitulera o ge hela landet till ukraina - o Zelinskij skall bli president för att stort land.

Putin o hans aggressiva generaler o ministar skall delta i gladitorspel mot varandra - de som gör
bra ifrån sig kan få strafflindring eller bättre villkor på anstalten
Citera
2022-12-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Olga Skabeyeva (i rysk TV) kommer nu att bli ännu mer besviken. Ingenting går Rysslands väg. Nu kanske ryssarna inte ens kan ta Bakhmut. Det är inte mycket hon begär - de ska bara ta en pytteliten skitstad - men även där blir hon besviken:

Det är extremt avslöjande att följa rysk stats-TV. De flesta av trollens argument och påståenden i denna tråd faller ofta pladask.

Jag läser en hel del på Telegram och det är lätt att konstatera att många av inläggen här i tråden har sitt ursprung därifrån, de tittar inte heller på de ryska TV-kanalerna längre.
Citera
2022-12-25, 19:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är det visst. Vilken annan fred som helst skulle innebära att både Ukraina och Ryssland byggde upp igen. Ryssen kommer inte att komma igen om han blir helt utkörd. Man kommer dessutom att bygga upp järnridån igen längs Ukrainas gräns så han kommer aldrig att våga sig på det igen.
Citera
2022-12-25, 19:41
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja efter att Röda Armén har retirerat från Kyiv, Chernihiv, Sumy, Ormön, Mykolaiv, halva Kherson så ser det nu ut som att de snart kommer att retirera från Luhansk region också. Både Svatove och Kreminna hänger löst nu. Tror inte Röda Armén klarar att hålla emot UAF länge till där. De piskar sina soldater nu också. Hade nån gjort det mot mig så hade de befälen inte levt länge till iaf.

https://twitter.com/vidtranslator/status/1607081815805763585

Undrar varför han inte själv är vid fronten och visar mod inför sina soldater? Jag garanterar att han är fegare än de som lämnade fronten. Han är den förste att fly bakåt när linjen faller.
Citera
2022-12-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja efter att Röda Armén har retirerat från Kyiv, Chernihiv, Sumy, Ormön, Kharkiv, Mykolaiv, halva Kherson så ser det nu ut som att de snart kommer att retirera från Luhansk region också. Både Svatove och Kreminna hänger löst nu. Tror inte Röda Armén klarar att hålla emot UAF länge till där. De piskar sina soldater nu också. Hade nån gjort det mot mig så hade de befälen inte levt länge till iaf.

https://twitter.com/vidtranslator/status/1607081815805763585

Det här gillar vi en ond ryss slår på andra onda ryssar - detta vill vi se en masse för då behöver inte ukraina spöa dom - fattar inte hur få befäl kan hålla stor trupp i schack - i ankdammen ja men annars

Kommer inhåg när jag gjorde lumpen - jag sa skall enade säga i kommenderingen - det här skiter vi i det kan du göra själv - vi är ju många flera - men vi kan få buren - då tar vi buren allihopa vad har
militära då vunnit med alla värnpliktiga inburade
Citera
2022-12-25, 19:44
Medlem
Citat:
Finns väl ingen seger eller militär seger för någon förstår du väl? Sätt er ner och förhandla.

Förstår du inte att det är en seger att bevara sin självständighet så som Ukraina gör?
Vad är segrar för er orcher? Monument över era stupade fäder?
Citera
2022-12-25, 19:45
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Finns väl ingen seger eller militär seger för någon förstår du väl? Sätt er ner och förhandla.

Klart det finns
När Ryzzland är ute ur Ukraina och Krim och Poopin och hans medlöpare dinglar från lyktstolpar
Skynda dig att välja en stolpe
Lär bli trångt där
Citera
2022-12-25, 19:50
Medlem
Citat:
Nej det går inte, det är faktiskt till och med omöjligt. I alla fall om tidsspannet är modern tid.

Det är kört för Rysslands industri, inte bara tekniskt även politiskt. Redan nu ligger producerade stålprodukter för miljardtals dollar på lager p.g.a. (andra skulle säga tack vare) exportrestriktioner.

Har du källor som visar hur Ryssland ska komma tillbaka?
Citera
2022-12-25, 19:50
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Vad får dig att tro att det inte skulle finnas några nazister överhuvudtaget i Ukraina när det finns i alla andra europeiska länder?

Brukar dessa vara högsta höns hos dessa nationers militär?
Citera
2022-12-25, 19:52
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
USA vil ju tugga i sig Ryssland , dela upp dem i olika republiker som demilitariserade lydstater likt Sverige
Nytt narrativ nu efter putlers tal ser jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in