2022-12-25, 15:24
Medlem
Var Dumlee inblandad i pizzeria mordet? (FB) Rinkeby: Man skjuten i huvudet vid pizzeria (avliden) 2018-01-08
Citera
2022-12-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhlattHjord
Har Dumle familj utomlands som måste informeras innan man går ut med att han är död (om han är död)?
Som jag har förstått det är det endast den närmsta släkten som måste få info innan tidningar går all in.

knorr.djungle sluta med ditt förbannade "100%" och sedan komma med gissningar och ta juldagen till att serva a-traktorn eller något istället för du vet inte ett skit. Sjukt tröttsamt..

Håller med knorr snubben kollar bara instagram han är inte insatt för fem öre så skit i honom.
Citera
2022-12-25, 15:25
Medlem
Xfiless avatar
Minns hur han hånade Shottaz i Expressen artikeln för 1 år sedan. Han sa då bla

– Jag är den enda gangserrapparen från vår gruppering. Det finns ingen från vår sida som gjort musik, det är bara andra sidan och att de kallar sig för gangsterrappare… Yasin…. Alex Ceesay. Vad har de gjort? De har inte meriterna som Dödspatrullen, säger Sachit.

Andra citat i artikeln.

– Låt folk skjuta varandra. Stör inte dem. Det är inte en ”Kalle” eller en ”Fredrik” som dör. Det är folk som själva skapat problem och som gjort knas.

– Mitt mål var att bli 25. Jag är snart 26. Nu är målet.
Citera
2022-12-25, 15:28
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Sossarna tog över makten.

Så kort sagt menar du att det är sossarna i Stockholm som styr alla gängen. Det är rimligtvis enda sättet det skulle ha inverka på ett par månader. Synd att sossarna inte styr över de kriminella gängen, alternativt inte beordrar dem att sluta skjuta, i andra städer, då de brukar ha makten i alla de värsta svenska gangsterstäderna.
Citera
2022-12-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Var Dumlee inblandad i pizzeria mordet? (FB) Rinkeby: Man skjuten i huvudet vid pizzeria (avliden) 2018-01-08
Ja. Längesen jag läste FUP men han och Schacki umgicks nära och hade mycket kontakt tiden före mordet. Kanske till och med telefonsamtal samma kväll. Han är förhörd i FUP och intygar Schackis oskuld… För övrigt var Dumles kompis, som nog också var Karrars kusin från Irak, länge huvudmisstänkt, om jag minns rätt.

Du är ju överjävligt intresserad av allt som sker nuförtiden - är det några äldre FUPar du vill läsa men inte har tillgång till? Det är väl å andra sidan typ bara Pejps-mordet, DPs amfetamin-torsk och Jaffars vapenbrott som finns, men de ger rätt bra bakgrund.
Citera
2022-12-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Minns hur han hånade Shottaz i Expressen artikeln för 1 år sedan. Han sa då bla

– Jag är den enda gangserrapparen från vår gruppering. Det finns ingen från vår sida som gjort musik, det är bara andra sidan och att de kallar sig för gangsterrappare… Yasin…. Alex Ceesay. Vad har de gjort? De har inte meriterna som Dödspatrullen, säger Sachit.

Andra citat i artikeln.

– Låt folk skjuta varandra. Stör inte dem. Det är inte en ”Kalle” eller en ”Fredrik” som dör. Det är folk som själva skapat problem och som gjort knas.

– Mitt mål var att bli 25. Jag är snart 26. Nu är målet.

På hans sista story på grammet lyssnade han på en låt med texten ”And fuck the opps they want me gone, but they can't catch me”.
Citera
2022-12-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
På hans sista story på grammet lyssnade han på en låt med texten ”And fuck the opps they want me gone, but they can't catch me”.

Tror ni GM såg den storyn och tänkte well vi får se.
Citera
2022-12-25, 15:36
Medlem
Vad är det med rinkebybarnen och poppa folk runt jul/nyår, en förortstradition?
Citera
2022-12-25, 15:37
Medlem
Ken Drydens avatar
Dumle finns för övrigt skriven på mammans adress (Hinderstorpsgränd 10). Han har alltså inte skyddad identitet. Däremot har han bytt efternamn från Sachit till Hedi för något år sedan. Förnamnet i folkbokföringen är hans fullständiga, nämligen Abdulmahdi och inte kortformen "Mehdi".
Citera
2022-12-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Dumle finns för övrigt skriven på mammans adress (Hinderstorpsgränd 10). Han har alltså inte skyddad identitet. Däremot har han bytt efternamn från Sachit till Hedi för något år sedan. Förnamnet i folkbokföringen är hans fullständiga, nämligen Abdulmahdi och inte kortformen "Mehdi".
Tror egentligen han bytt tillbaka till sitt ursprungliga namn? Efter våldtäkten/Rozh bytte han till Sachit, efter Einar bytte han tillbaka..
Citera
2022-12-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Även om Dumle överlever detta, kommer han inte kunna röra sig alls med tanke på alla skott han träffats av.
Citera
2022-12-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Ja. Längesen jag läste FUP men han och Schacki umgicks nära och hade mycket kontakt tiden före mordet. Kanske till och med telefonsamtal samma kväll. Han är förhörd i FUP och intygar Schackis oskuld… För övrigt var Dumles kompis, som nog också var Karrars kusin från Irak, länge huvudmisstänkt, om jag minns rätt.

Du är ju överjävligt intresserad av allt som sker nuförtiden - är det några äldre FUPar du vill läsa men inte har tillgång till? Det är väl å andra sidan typ bara Pejps-mordet, DPs amfetamin-torsk och Jaffars vapenbrott som finns, men de ger rätt bra bakgrund.

Jag har läst något liknande, du bekräftade bara det. Tack! Jag har inte hängt med lika länge som många av er andra och har missat en del information. Jaffars vapenbrott har jag läst och de två andra har jag börjat titta i.

Vågat och riskabelt av Dumlee att röra sig i de områdena med tanke på historien. Många som har sina familjer i området rör sig inte där som förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in