2022-12-25, 14:06
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om USA "spelat" denna konflikt på samma sätt som USA, så hade de gjort som du sa. De hade skyfflat in pengar in i Krim, Donbass och Kharkov till de mest våldsamma seperatisterna. Kanske också t om lite uppmuntran till bägge sidor för att vara helt säker på att det blir våld. Därefter gå till FN, när konflikten var ett faktum, och med lite tur ukrainska staten klantat sig på något sätt. Ju fler döda, ju bättre case.

Om USA….på samma sätt som USA?

Det är svårt att förstå vad du menar.
Citera
2022-12-25, 14:08
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Konstig svenska. Du håller med eller du håller inte med?

Jag ser det annorlunda. Jag ser mig själv som en en del av den entitet som "borde inse".
Citera
2022-12-25, 14:09
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Om USA….på samma sätt som USA?

Det är svårt att förstå vad du menar.

Ja, skrev fel. Rätt ska vara:

Om Ryssland "spelat" denna konflikt på samma sätt som USA, så hade de gjort som du sa. De hade skyfflat in pengar in i Krim, Donbass och Kharkov till de mest våldsamma seperatisterna. Kanske också t om lite uppmuntran till bägge sidor för att vara helt säker på att det blir våld. Därefter gå till FN, när konflikten var ett faktum, och med lite tur ukrainska staten klantat sig på något sätt. Ju fler döda, ju bättre case.
Citera
2022-12-25, 14:10
Medlem
attogs avatar
Citat:
Angående "borde inse" så ställer jag mig inte utanför. Jag (vi) är ju en liten del av Västs beslutsprocess. Däremot är vi utanför Rysslands. Vi kan i bästa fall kommunicera med dem. Flummig diskussion dock, tror inte vi kommer vidare här.

På annat ställe säger du att FN, inte är en väg. Eller du tvekar….

Som neutral/humanist, måste du väl förespråka vägen via FN?
Citera
2022-12-25, 14:11
Medlem
lapons avatar
Danilov, sekreterare för den nationella ukrainska säkerhetstjänsten råder ukrainarna att inte bruka benämningar som "orcher" och schweinhund" om ryssar, utan bara säga "ryssar" och "Ryssland". Typ "ryssarna .. dödade, rövade, våldtog, rev ned, ljög"

Man behöver inte göra bilden av fienden suddig.

https://www.pravda.com.ua/rus/news/2022/12/25/7382301/

-
Citera
2022-12-25, 14:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switz
Verkar dom att ryssarna inte förstår själva vad dem ska säga något mer. Om jag förstått allt rätt då är det nazistiska judar Ryssland krigar mot?

Knarkande, djävulsdyrkande HBTQ-judenazister.
Citera
2022-12-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ja, skrev fel. Rätt ska vara:

Om Ryssland "spelat" denna konflikt på samma sätt som USA, så hade de gjort som du sa. De hade skyfflat in pengar in i Krim, Donbass och Kharkov till de mest våldsamma seperatisterna. Kanske också t om lite uppmuntran till bägge sidor för att vara helt säker på att det blir våld. Därefter gå till FN, när konflikten var ett faktum, och med lite tur ukrainska staten klantat sig på något sätt. Ju fler döda, ju bättre case.

Det är ju så dom gjort, dom planterade in och gödde seperatister, tills konfliken tog fart.
Citera
2022-12-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna lät alla hundar svälta ihjäl instängda i sina burar. De har hunnit bli benrangel innan de till sist dog en långsam och plågsam död.
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1606912644199374848

Nu får ni snabba på med stängslet efter gränsen i Finland så att inte ryssen kommer. Vad skall överklassen i Helsingfors tycka nu? Javisst ja, den är ju döende den också. Länge leve savolaxfinnarna.
Citera
2022-12-25, 14:17
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Det är ju så dom gjort, dom planterade in och gödde seperatister, tills konfliken tog fart.

Ja men ryssarna gick in i Krim innan dess. De som vill lägga skulden på Ryssland pekar så klart (befogat) på rysk aggression i Krim.
Citera
2022-12-25, 14:20
Medlem
attogs avatar
Citat:
Jag ser det annorlunda. Jag ser mig själv som en en del av den entitet som "borde inse".

Du är en del av de/det, som borde inse.

Vad är det för svar??
Citera
2022-12-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Danilov, sekreterare för den nationella ukrainska säkerhetstjänsten råder ukrainarna att inte bruka benämningar som "orcher" och schweinhund" om ryssar, utan bara säga "ryssar" och "Ryssland". Typ "ryssarna .. dödade, rövade, våldtog, rev ned, ljög"

Man behöver inte göra bilden av fienden suddig.

https://www.pravda.com.ua/rus/news/2022/12/25/7382301/

-
Jag tycker att han har rätt.
Ju mer vi använder ordet ”ryssar” och ”Ryssland” ju mer besudlade blir orden då vi förknippar de med de övergrepp ryssar begår.

Allt med ordet ”ryss” inblandat kommer för all evighet att betraktas som någonting vidrigt
Citera
2022-12-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ryssland bryr sig noll och ingenting om sina egna soldater så jag tror tyvärr den strategin skulle vara verkningslös.
Kanske inte helt. Om man skickar rapport varje gång de terrorbombar ett barnhem om hur exakt hur många ryzzar som gick åt så kanske det läcker över till orcherna till slut. Det lär i alla fall inte göra någon skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in