2022-12-24, 09:16
Medlem
Vad gäller den militära delen så var verkligen inte Tom som du spekulerar. Han drevs av göra saker praktiskt, utveckla och vara med människor runt sig.
Han hade aldrig några ambitioner att kliva uppåt, det skulle ha tagit ifrån honom det han ansåg vara roligt med yrket.
Tom hade inget allmänt ont öga till chefer eller tjänstemän, däremot avskydde han orättvishet eller chefer som struntade i personalen. Det finns en del sådana i Försvarsmakten - som enbart tänker på att lösa uppgiften, till vilket pris som helst. Det avskydde Tom.

Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Han var precis som du och jag. Ingen som utmärkte sig överhuvudtaget. Trevlig, lugn och hur normal som helst. Nu ska jag inte säga att jag vet precis hur Tom var, för så nära är jag inte. Men under årens lopp har jag iaf stött på honom flertalet gånger, då jag är uppväxt i en någorlunda närhet. Lite tillbakadragen nykter men gapig och dåligt ölsinne i onyktert tillstånd. Nu är han gapig hela tiden😳.
Jag tror han har haft en väldigt tunn umgängeskrets. Nu har han fått bekräftelse och tokstollarna och klappar sig för bröstet. Väljer man yrket militär, så vill man väl sitta på höga hästar och härska över människor? Vad jag har förstått så tycker han inte om chefer eller tjänstemän. Tror det bottnar sig lite i att han själv aldrig har befordrats. Detta är iaf min konspirationsteori à’la Fritjof..
2022-12-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldaglige
Vad gäller den militära delen så var verkligen inte Tom som du spekulerar. Han drevs av göra saker praktiskt, utveckla och vara med människor runt sig.
Han hade aldrig några ambitioner att kliva uppåt, det skulle ha tagit ifrån honom det han ansåg vara roligt med yrket.
Tom hade inget allmänt ont öga till chefer eller tjänstemän, däremot avskydde han orättvishet eller chefer som struntade i personalen. Det finns en del sådana i Försvarsmakten - som enbart tänker på att lösa uppgiften, till vilket pris som helst. Det avskydde Tom.
Ja, så kan jag iofs tro att det var.. Men han har gång på gång kastat skit på unga utbildade människor och i synnerhet tjejer. Där drar han alla över samma kant, iallafall så säger han det. Men jag tror och tycker Tom är en reko kille innerst inne, men tyvärr har han tappat det helt…
2022-12-24, 10:02
Medlem
Lillamig72s avatar
Tom Lutmark önskar God jul.🙄🎄
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=685203596632122&id=1000842431 50660
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-24 kl. 10:09.
2022-12-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Tom tyckte att det var väldigt skumt att först Hästmannen fått stroke och ramlat.
Och sedan att Ingemar Ljungkvist dött snabbt så tätt inpå. 🙄
Han glömmer att det är gamla gubbar som han konspirationerar tillsammans med.
Synd om dom. Tragiskt.
Men ingen mindcontrol eller några skalärvågor.
Bara livets gång..

Dom har väl hejat på gubbarna lite för mycket kanske. Hästmannen är nog inte van med Toms tempo. Det kanske blev för mycket för honom?
2022-12-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Ja, så kan jag iofs tro att det var.. Men han har gång på gång kastat skit på unga utbildade människor och i synnerhet tjejer. Där drar han alla över samma kant, iallafall så säger han det. Men jag tror och tycker Tom är en reko kille innerst inne, men tyvärr har han tappat det helt…

Det har ju skrivits mycket i tidningarna om panalism från officerrenas sida mot de värnpliktiga på K3. ÖB lät göra en utredning för några år sedan. Var Tom inblandad i allt det där med att låta värnpliktiga äta kattmat mm?
2022-12-24, 12:40
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Mammorna är nog så självupptagna att de inte ens skulle märka om han försvann. Sen är det väl ingen i hans följe som har några pengar.

Blir intressant att se vad som händer de närmsta veckorna då Tom's pengar är slut. För några veckor sedan fick han ut sina sista sparpengar från Swedbank (180k), de är nu slut. Hans kort blev nekat på Lidel men kassören, som kände Tom's släkt, lät honom få varorna till "öppet hus dagen" ändå. I värsta fall får han väl äta hos morsan.

Dessa 180k, var det hans egna pengar eller var det dödsboet?
2022-12-24, 12:43
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Det har ju skrivits mycket i tidningarna om panalism från officerrenas sida mot de värnpliktiga på K3. ÖB lät göra en utredning för några år sedan. Var Tom inblandad i allt det där med att låta värnpliktiga äta kattmat mm?
Det låter inte som Tom, han må syssla med galna idéer men han behandlar inte människor han ansvarar för på det viset. Han verkar vara en som skulle se till att gruppen åt först och han sist.
2022-12-24, 12:56
Medlem
Citat:

Nej, avbryt spekulationerna. Tom var inte inblandad i något sådant. Han stod för raka motsatsen.
Det har inte varit någon värnpliktig som tvingats utspisa kattmat heller för den delen.
2022-12-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldaglige
Nej, avbryt spekulationerna. Tom var inte inblandad i något sådant. Han stod för raka motsatsen.
Det har inte varit någon värnpliktig som tvingats utspisa kattmat heller för den delen.

Det stod så i rapporten till ÖB i alla fall
2022-12-24, 15:38
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Jag kan inte hjälpa det men jag tror att Tom är reko när han är frisk.
Nu är han snurrigare än snurrigast. Han har i alla fall lyckats samla ihop större delen av landets begåvningsreserv i sitt entourage.
Jo men tyvärr är det inte längre den Tom jag känner som man ser nu. Sorgligt
2022-12-24, 15:40
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Det stod så i rapporten till ÖB i alla fall
Nej det hade inte Tom med att göra.
2022-12-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Dessa 180k, var det hans egna pengar eller var det dödsboet?
Hans egna pengar sa han att det var

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in