Vad gäller den militära delen så var verkligen inte Tom som du spekulerar. Han drevs av göra saker praktiskt, utveckla och vara med människor runt sig.
Han hade aldrig några ambitioner att kliva uppåt, det skulle ha tagit ifrån honom det han ansåg vara roligt med yrket.
Tom hade inget allmänt ont öga till chefer eller tjänstemän, däremot avskydde han orättvishet eller chefer som struntade i personalen. Det finns en del sådana i Försvarsmakten - som enbart tänker på att lösa uppgiften, till vilket pris som helst. Det avskydde Tom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zrobo
Han var precis som du och jag. Ingen som utmärkte sig överhuvudtaget. Trevlig, lugn och hur normal som helst. Nu ska jag inte säga att jag vet precis hur Tom var, för så nära är jag inte. Men under årens lopp har jag iaf stött på honom flertalet gånger, då jag är uppväxt i en någorlunda närhet. Lite tillbakadragen nykter men gapig och dåligt ölsinne i onyktert tillstånd. Nu är han gapig hela tiden😳.
Jag tror han har haft en väldigt tunn umgängeskrets. Nu har han fått bekräftelse och tokstollarna och klappar sig för bröstet. Väljer man yrket militär, så vill man väl sitta på höga hästar och härska över människor? Vad jag har förstått så tycker han inte om chefer eller tjänstemän. Tror det bottnar sig lite i att han själv aldrig har befordrats. Detta är iaf min konspirationsteori à’la Fritjof..