2022-12-23, 22:53
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
De har två bataljoner och de lever vidare. Azov i Mauripol tillsammans med två brigader band ner 14000 våldtäktsmän under 90 dagar. Vilken untermensch från moskovy hade klarat av det idag.

Deras "hjätedåd" i Azovstal berodde ju på att de gömde sig bakom hundratals mänskliga sköldar så att ryska armén inte kunde attackera. Får så om Azovgrisarna lyckas skrapa ihop gisslan i Bakhmut också. Pisk kommer de åka på hursomhelst, garanterat.

Så här såg det ut i Mariupol efter Azovgrobianernas kapitulation - ryska armén var tvungen att skydda dem från att bli lynchade av civilbefolkningen:
https://www.bitchute.com/video/gngPOgOhXdop/
Senast redigerad av Drozd 2022-12-23 kl. 23:05.
Citera
2022-12-23, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Deras "hjätedåd" i Azovstal berodde ju på att de gömde sig bakom hundratals mänskliga sköldar så att ryska armén inte kunde attackera. Får så om Azovgrisarna lyckas skrapa ihop gisslan i Bakhmut också. Pisk kommer de åka på hursomhelst, garanterat.
Verkar inte så. Tvärtom ligger det drivor av rysk kanonmat runt omkring Bakhmut.
Citera
2022-12-23, 22:56
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Det är väl bara att vänta till våren, då kommer patriot att användas av Ukr så då får alla svart på vitt om det funkar bra eller ej.

Vad är det Patriot ska slå ut?
Citera
2022-12-23, 22:59
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Vad är det Patriot ska slå ut?

Det är sant, ryssarna har ju vaskat alla plan och missiler redan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd

Ha ha nu piskas kriminella wagner-sopor överallt runt Bakhmut. Men vänta nu, Z-trollet! Bör du inte säga Artjomovsk istället...vad säger dina manualer?
Citera
Medlem
Citat:
Nej självklart men jag kan inte ändra på datum när de togs i bruk eller vad menar du? Både S-400 och Patriot har har naturligtvis förbättrats sedan introduktionen, men de datumen var det.
Vilket innebär att årtalen hade noll betydelse så varför ta upp dem?
Citera
2022-12-23, 23:03
Medlem
Varför talas det inte om hur kul ryska soldater som överlever tycker det är när deras kollego dör o
lemlästas runt omkring dom - dvs de kanske tycker det är kuul o vill fortsätta att kriga.

Eller de tycker det är skit o dödar sina överordnande o kapitulerar - eller flyr ända bor till sibirien
Citera
2022-12-23, 23:06
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Om någon är färdig för ålderdomshemmet så är det Biden!
Tycker han svamlar som en 90 åring, och stapplar omkring som en 100 åring.

Ja, då är det ju bra att systemet i USA inte bygger på en mans göranden. Han är bara president i ett civiliserat land där det är många och fler som tar hand om saker och ting. Det är därför USA fungerar medans Ryssland inte gör det. Ganska tydligt visst? Framförallt nu när vi ser de vilsna hönsen på slagfältet i Ukraina. Den ene vet inte vad den andre gör. Så blir det när man har fastnat i tänket på att ha en stormogul som skall göra allt
Citera
2022-12-23, 23:12
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Det är sant, ryssarna har ju vaskat alla plan och missiler redan

Pure BS från din sida. Ryssarna vill inte flyga i över Ukraina så länge de har det "värdelösa "ryska S-300 i bruk. Man håller nu på att slå ut dessa stationer en efter en men det tar tid . Kriget är sagt att hålla på i många år.
Citera
2022-12-23, 23:14
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag tror faktiskt inte att du behöver fundera så mycket över det.

Fundera istället över varför du under flera månader har postat inlägg om att att Bakhmut har tagits över av ryssarna utan att någon har sett ett enda spår av ryssarna i samhället (använd gärna sökfunktionen med nyckelord).

Är det samma kvalitet på din Patriotkälla (Putin) som din Bakhmutkälla så föreslår jag att du rättar till slipsknuten på din Kitonslips, sätter dig i lugn och ro och funderar över vad som har gått fel med dina källor.

Du snackar skit. Jag säger att ryssarna flyttar fram sina positioner i Bakhmut varje dag. Det stämmer att Ryssland är på offensiven över hela fronten.
Citera
2022-12-23, 23:15
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Pure BS från din sida. Ryssarna vill inte flyga i över Ukraina så länge de har det "värdelösa "ryska S-300 i bruk. Man håller nu på att slå ut dessa stationer en efter en men det tar tid . Kriget är sagt att hålla på i många år.

Skall vi se din förklaring som om att Ryssland har så otroligt underutvecklade och usla flygplan så att de inte ens kan komma undan ett gammalt S-300 system? Jo, för första gången språkar du ju lite sanning här
Citera
2022-12-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det här kommer att låta en smula konstigt, men Saggi. Jag tycker om dig och akademikerfyollot. Någonstans här i världen att vara så fullständigt fel ute som ni två är. Jag uppskattar det, jag ljuger inte. Det är någonting fel med er två på en fundamental nivå som jag inte begriper.
instämmer gillar på något sätt och ha ryssrunkarna här ochså dom ger lite liv i tråden.jag brukar undvika att läxa upp dom för mycket för att jag vet att dom försvinner då kolla bara på s400 diskutionen för några sidor sedan när man överbevisar dom så flyr dom som råttor. så jag brukar med flit vara lite mjuk med dom. hade vi inte haft ryssrunkarna här så hade det inte blivit så roliga diskutioner. så med det sakt vill jag säga

God Jul till alla ryssrunkare i tråden men även till er alla andra :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in