Citat:
Ja detta är verkligen en intressant dynamik. Denna trio har förutom hierarkien i näringskedjan ytterligare en dimension om det handla om intima relationer dem emellan.
Den rivaliserande grupperingen av de tre stod enbart tjejerna för.
Har CdC bott hos CB veckan efter pingst och Saba på annan adress kan tankar och känslor lätt eskalerat och kulminerat.
Vi vet att både CdC och Saba var i stor utsträckning känslostyrda och impulsiva som personer medan CB är mer analyserande/strategisk i sina beslut.
Sen en annan sak. CB erkänner att han ör med CdC absolut sista tiden i hennes liv. Varför skulle han göra det, och placera dig där, om han var den skyldige?
Han är varken dum eller kapabel och jag tror han var helt ärlig i detta avseende.
Den rivaliserande grupperingen av de tre stod enbart tjejerna för.
Har CdC bott hos CB veckan efter pingst och Saba på annan adress kan tankar och känslor lätt eskalerat och kulminerat.
Vi vet att både CdC och Saba var i stor utsträckning känslostyrda och impulsiva som personer medan CB är mer analyserande/strategisk i sina beslut.
Sen en annan sak. CB erkänner att han ör med CdC absolut sista tiden i hennes liv. Varför skulle han göra det, och placera dig där, om han var den skyldige?
Han är varken dum eller kapabel och jag tror han var helt ärlig i detta avseende.
Ja efter 30 år placerade han sig mitt i handlingen.
Var han skyldig, hade han ju inte gjorts det, nej.
Det intressanta, är att han kompletterar JEs och Sabas historier. Antagligen utan att veta om det. Han är mkt trovärdig.
Han bör iaf haft uppsikt över Catrine. Och det han visste om hennes sista dagarna, var tillräckligt viktigt för att han skulle hålla tyst i trettio år.
Jag tror också att han är helt ärlig.
Ja vi ska verkligen inte underskatta svartsjukeaspekten.
Svartsjuka kan självklart vara the tipping point, det som får en berusad/påtänd person att begå ett våldsbrott.
Sabas korta förhör (aug 1984) var ju inte särskilt snällt heller. Mellan raderna: "Idioten får skylla sig själv". Samt ett plötsligt dåligt minne.
Jag undrar var uppgiften om förlovning kommer ifrån.
Jag har kollat igenom flera dagstidningar mellan 1980 och 1984. Jag hittar inte ens CBs namn nånstans. De satte iaf inte ut nån annons, om de förlovade sig.
Att Saba och C hade samma kille, det ska iaf noteras.
Det är kort tid mellan relationerna också.
Den 15/6 bör C ha polat med CB.
Ungefär samtidigt bör C ha avlidit.
I månadsskiftet juni/juli polar Saba och CB.
2 månader efter att C identifierats, bryter Saba och CB med varandra.
Lösa tåtar överallt men intressant.
CBs och Sabas lojalitet med C bör fö ha påverkats av hennes låga status. Var hon jagad av riktiga indrivare (vilket verkar troligt) hade de nog bara ett val: att offra henne. Männen som antagligen var ute efter Catrine, var nog inga man diskuterade med.
Det som hände med Martin och OP år 1986, är talande.
Det är så indrivare jobbar. De hittar dig var du än är, går rakt igenom ytterdörren och tvekar inte en sekund.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-12-23 kl. 09:05.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-12-23 kl. 09:05.