2022-12-23, 14:53
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag får mina militäranalyser från Scott Ritter.
Scott Ritter är kanske inte den bästa källan i det här kriget. Jag säger inte att du har fel, men det finns andra mer trovärdigare personer att följa. Beroende på vilka personer du följer så ter sig detta krig på olika sätt. Jag för min del ser ryssar som totala tokdårar och jag kan inte förstå varför man vill stödja denna speciella militära operation. (Som kommer att sluta med Putins undergång, men han är en skitstövel så låt oss hänga han i närmsta lyktstolpe. Det har fungerat förut i historien)
Citera
2022-12-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Krossa Ryssland?
Du verkar inte kunna acceptera sanningen att om ZZelenskys Ukraina.
Det är ukrainska armen som skjutits sönder,
Det är kanske 100000 ukrainare som dött,
Det är Ryssland som har kontroll över nästan 20% av Ukraina.
Och Ukraina kommer ju aldrig joina Nato nu.

Få diktatorn ZZelensky att sluta bombat sitt eget folk i Donbas så tar kriget slut snabbt.

Watchdog estimates civilian death toll from Ukrainian attacks on Donbass
More than 4,500 people have been killed since mid-February, with supplies of NATO weapons resulting in a surge of deaths, observers claim
https://swentr.site/russia/568240-donbass-death-toll-report/

Nämen sedär, ”Shimona”, vars specialitet är att klippa och klistra i olika artiklar för att få ryska krigsbrott att framstå som ukrainska. Din trovärdighet är sedan länge noll, och det enda du gör är att skämma ut Ryssland och det ryska folket.
De förtjänar bättre, faktiskt!
Citera
2022-12-23, 14:57
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Fast Putin själv kallade det krig men ingen annan får göra det? För all del han är ju diktator och behöver inte följa lagen.

https://www.cnn.com/2022/12/22/europe/putin-uses-word-war-fighting-ukraine-russia-intl-hnk/index.html
Nu är specifikt mongolneger undantagen repressalier men det gäller bara honom och hans interna krets. Alla andra blir åtalade.
Citera
2022-12-23, 14:57
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Och de tvingas kriga för ZZelensky som kanonmat också,
Reports: Ukraine bans all male citizens ages 18 to 60 from leaving the country
https://eu.usatoday.com/story/news/world/2022/02/25/russia-invasion-ukraine-bans-male-citizens-leaving/6936471001/

Men ZZelensky kan åka med sin fru till USA däremot och tigga pengar och vapen.
Har dom släppt ut dig igen din lilla falskspelare.🤬
Du brukar försvinna nån månad efter att du blivit avslöjad för att dyka upp med nya lögner och hoppas att dom gamla är glömda

Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Inte så lättlurade som du tror din falska lögnare:
shimonas lögnredigerade inlägg:

Här är originalet innan lögnar-shimona rederat.

Det hade varit klädsamt att inte klippa bort vem som utpekas som skyldig till barnslakten.

Lögnare.
Fy fan så fult gjort att ta bort "as a result of the armed aggression of the Russian Federation". Därmed är shimona diskvalificerad från allt vad trovärdighet och heder heter. Shimona har du betalt på ord eller per lögn?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Att du ens vågar logga in igen 🤬
Senast redigerad av Taggad 2022-12-23 kl. 15:03.
Citera
2022-12-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Nu är specifikt mongolneger undantagen repressalier men det gäller bara honom och hans interna krets. Alla andra blir åtalade.

Ha ha det hela blir bara sjukare och sjukare. Även om Putin har åtalsimmunitet så borde han förstå att lagen han själv varit med och skapat blir ett ännu större skämt som till slut ingen ens i ryssland tar på allvar om han helt öppet bryter mot just den lagen.
Citera
2022-12-23, 15:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Fast Putin själv kallade det krig men ingen annan får göra det? För all del han är ju diktator och behöver inte följa lagen.

https://www.cnn.com/2022/12/22/europe/putin-uses-word-war-fighting-ukraine-russia-intl-hnk/index.html
Ja men vore han en föredömlig ledare som vill dela den ryska medborgarens börda som han själv orsakat bör han givetvis också sitta i fängelse.

15 år kanske är överdrivet men tusentals har åkt in på ca 7 år så det är lämpligt för Putin.
Efter det bör han hängas för alla sina krigsbrott.
Citera
2022-12-23, 15:03
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ännu ett obegripligt inlägg. I varannat inlägg från ryssympatisörerna de senaste månaderna gottar ni er åt att Ukraina står ström- och vattenlöst efter att Ryssland konsekvent attackerat el- och vatteninfrastruktur. Dvs troliga terrorbombningar mot civila.

Vem har rätt, de eller du?
Jag såklart. Att infrastruktur drabbas i krig är inte samma som att angripa civila. Terrorbombningar som skedde o Dresden under andra världskriget i Dresden kan inte jämföras med vad som sker i Ukraina. Bara en galen lögnare skulle påstå annat.

Att den judiska diktatorn dessutom givit order att inga civila får lämna sina hem samt hotar sina egna soldater som slaktas på fronten med repressalier om de inte strider till döds säger en hel del om hur lite det det ukrainska ledarskapet bryr sig om befolkningen.
Citera
2022-12-23, 15:05
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssarna har signifikant högre militära förluster än Ukraina.
Nej de har de inte. Sluta läs dyngan i MSM.
Citera
2022-12-23, 15:07
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag såklart. Att infrastruktur drabbas i krig är inte samma som att angripa civila. Terrorbombningar som skedde o Dresden under andra världskriget i Dresden kan inte jämföras med vad som sker i Ukraina. Bara en galen lögnare skulle påstå annat.

Att den judiska diktatorn dessutom givit order att inga civila får lämna sina hem samt hotar sina egna soldater som slaktas på fronten med repressalier om de inte strider till döds säger en hel del om hur lite det det ukrainska ledarskapet bryr sig om befolkningen.
Har Zelensky gett order om att inga civila får lämna sina hem??
Tvingas ukrainare strida till döds??

Jag tror inte motivationen brister hos ukrainarna vad gäller att döda orcher.
Citera
2022-12-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja men vore han en föredömlig ledare som vill dela den ryska medborgarens börda som han själv orsakat bör han givetvis också sitta i fängelse.

15 år kanske är överdrivet men tusentals har åkt in på ca 7 år så det är lämpligt för Putin.
Efter det bör han hängas för alla sina krigsbrott.

Att han i princip öppet hånar det ryska folket genom begå brott utan att bli åtalad, en lag han dessutom varit med att ta fram är väldigt sjukt.
Citera
2022-12-23, 15:13
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, men utveckla...
Tillåt mig.

Du som humanist hänger nog på.
I FN påkallar man i Generalförsamlingen uppmärksamhet på sin punkt. Ex NATO expansion och brott mot gjorda överenskommelser.
Då lägger man fram sitt fall, och får en öppen debatt om frågan. Då kan Ryssland blottlägga ev missförhållanden. Korten och bevisen på bordet. Till allas beskådan.
Hela världen som åskådare. Och även jury samt domare.
Man framstår som den goda sidan, med all rätt på sin sida.
Sedan kan man lägga resultioner och rösta.
Man kan vidare ta detta i säkerhetsrådet.
Har man rätten på sin sida, kommer omröstningen vara till egen favör.

Skulle detta senare visa sig att det inte fungerar , kommer opinionen vara mindre mot en invasionen som är i förebyggande syfte. Det kanske fortfarande går till ett krig. Men argumenten om att föra samtal och förhandla, i förväg, är klara. Sedan under pågående konflikt, finns det nog länder som står på Rysslands sida, mera aktivt. Ex Kina.
I USA är det inte lika givet med stöd, från alla partier.

Men allt detta gjorde man? Bara jag som sov då detta skedde.
Citera
2022-12-23, 15:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Att han i princip öppet hånar det ryska folket genom begå brott utan att bli åtalad, en lag han dessutom varit med att ta fram är väldigt sjukt.
Ja, förhoppningsvis går det in i ryssens lilla valnötshjärna nu att Putin bara utnyttjar dem för sina egna syften.

Att lyckas med konststycket att få sitt land mer isolerat än Nordkorea är ett svek mot sitt folk som saknar motstycke. Jag undrar vad Putins öde blir men inte kommer det att bli vackert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in