2022-12-23, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ni som tror att Ryssland kommer besegra Ukraina (ryss runkarna) förklara varför ni tror att Ryssland kommer vinna? Det finns liksom 0 som pekar på det.
Förklara vad dina 0 kommer ifrån?

Och sedan om man tror eller tror sig veta att ryssland kommer att vinna betyder inte att man är en ryssrunkare, har hört talas om ordet objektiv och integritet?
Citera
2022-12-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Förklara vad dina 0 kommer ifrån?
Jag ser inget som pekar på att Ryssland kommer vinna deta därför frågar jag vad ryss runkarna ser som vi andra missar
Citera
2022-12-23, 13:51
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Hotet är inte invasion. Hotet är destabilisering; statskupper, seperatism, och liknande. Och sedan, om någon del bryter sig ut, så kan de gå med i NATO. Vilket i sin tur gör det mer realistiskt med seperatism.

Det var ett svar.
Kanske var otydlig. Ber om ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av attog
1. Vilket reellt hot kunde Putin se? 2. Vem skulle invadera Ryssland?
Om NATO borde ha insett att man placerar Putin i ett hörn, om man expanderar? 3. Vad borde Putin inse om han invaderar Ukraina?
4. Ska våld löna sig, du som är humanist?

Så svårt kan det inte vara till en slutsats!

Hotet är inte invasion. Hotet är destabilisering; statskupper, seperatism, och liknande. Och sedan, om någon del bryter sig ut, så kan de gå med i NATO. Vilket i sin tur gör det mer realistiskt med seperatism.

Ditt svar är på fråga 2. Och 1.

Men fråga 3 och inte minst fråga 4.
Varför är det intressant? För mig. Kanske för andra.
Du ville först framstå som neutral. Varför då? I detta forum kring en otäck konflikt. Jag tänker att du vill kunna berätta för ena eller andra sidan, om …. Jag vet inte vad egentligen. Men vara lite från ovan i detta, tolkar jag det som. Ok.

Nu är du humanist, istället. Jag blir än mer brydd.
Hur kan en humanist inte fördöma våld och invasion?
Hur kan du tycka att man ska acceptera något i nuläget, i en förhandling. En förhandling som inte kommer äga rum på länge. Vad är en god förhandling och taktik i det, av Ukraina?
Varför inte först och främst opponera sig mot aggressionen? Som humanist?
Som humanist är man väl också för demokrati och egna val. Eller?
Valet av Ukraina att bestämma sin egen framtid, borde vara självklart. Humanist eller inte.

Såvida det inte finns en antipati med i bilden.
Citera
2022-12-23, 13:52
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Vart tittar du då du kommer fram till det?

Och sedan om man tror eller tror sig veta att ryssland kommer att vinna betyder inte att man är en ryssrunkare, har hört talas om ordet objektivitet och integritet?
Ukraina har i princip hela världens support.

Ryssland har det inte, inte officiellt i varje fall.

Det är lätt att räkna ut var det hela är på väg när Ryssland åkt på mest stryk och släppt mest mark hittills.
Citera
2022-12-23, 13:58
Medlem
Citat:
Vart tittar du då du kommer fram till det?

Och sedan om man tror eller tror sig veta att ryssland kommer att vinna betyder inte att man är en ryssrunkare, har hört talas om ordet objektivitet och integritet?
jag tar det som att du inte kan svara och vet att det inte finns något som tyder på att ryssland kommer vinna deta
Citera
2022-12-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssarna har signifikant högre militära förluster än Ukraina.

Inte enligt der leyen eller vad hon heter
Citera
2022-12-23, 14:10
Medlem
leachs avatar
Bakhmut har fallit för 511 gången enligt pissryssarna.

Bakhmut:
Ukrainian forces conducted further counterattacks around Bakhmut in some areas knocking Russian units from entrenched positions.
Ukrainian forces are also actively repelling attacks towards the south.
Heavy artillery duels also continue.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1606270518516011008
Citera
2022-12-23, 14:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Inte enligt der leyen eller vad hon heter
Det är redan konstaterat att det var en grav missuppfattning.

Pentagon hade några dagar tidigare uppskattat Ukrainas förluster till 100 000 "casualties", dvs både sårande och döda. Den missuppfattade Von der Leyens stab. De har redan gått ut med det.
Citera
2022-12-23, 14:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Vi måste börja anpassa oss till en ny världsordning, det vi tycker och tror sett från våra blåa ögon inte är så 80% av jordens befolkning ser det.

Detta är för 80% av jordens befolkning en liten gränskonflikt som USA nu eldar på, det är detta eldande från USA som oroar dessa, inte Ukraina Rysslands lilla konflikt.
Du kan börja anpassa dig redan idag så blir det nog bra.

Det är önskedrömmar att USA ska tappa sin världsledning. Andra länder borde börja samarbeta istället för att motarbeta. Det är ingen jävla tävling utan målet måste vara att alla människor ska ha det bra.
Citera
2022-12-23, 14:23
Medlem
Citat:
Förstod du inte eller ville du inte förstår och acceptera sanningen?

Jodå, jag köper sanningen. Ryssland är ett obetydligt skitland som har inlett en helt onödig och oprovocerad attack på sitt grannland (den lilla gränskonflikten), som de flesta i världen inte bryr sig om. Men vi i Europa, och resten av västvärlden bryr oss väldigt, eftersom vi inte vill ha diktaturer som attackerar demokratier i vår närhet. Därför måste vi krossa Ryssland en gång för alla. Vilket är på väg att ske.
Men jag misstänker att du varken förstår eller vill acceptera sanningen.
Senast redigerad av Skiljedomaren 2022-12-23 kl. 14:27.
Citera
2022-12-23, 14:23
Medlem
Haha Ukrainsk media har bild på ukrainsk soldat med...nazistmärken!
Today's edition of "Nazis with US Weapons in Ukraine..."

...a Ukrainian with an SS Galicia emblem holds up a US Mk-19 40mm automatic grenade launcher.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/17431

Är det den soldaten som kommer få vapen av USA nu?

Fan vad lättlurade nyttiga idioter ni är som stödjer ZZelenskys...dEmOkRaTiSkA..SS soldater!
Citera
2022-12-23, 14:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Den välkända dåren Satanovsky gör ett utspel i Solovyovs show att det finns hemliga militära bio-labb i Kazachstan som väst driver och det kommer att leda till konfrontation. Nu är det ju bara totala stolpskott kvar i Solovyovs show haha.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1606277912688136192
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in