Det var ju en lång förklaring du fann där herr Edgerton. Jag förmodar att det är ditt personliga svar som du byggt på förståelsen angående Strategi vs taktik? Det du har länkat till förklarar skillnaderna på strategiskt alt taktiskt förfarande ja, men även med det skriva ordet "strategi vinner de flesta krig", så missas en sak. Låt mig förklara det i kort ok -
Strategi är planerandet, riskbedömandet, utsikten enligt anhäftigt görande. Basen som innefattar de andra aspekterna såsom taktik samt (deras ord) konventionell/okonventionellt. Jag frågade dig om vilka krig som hade vunnits på strategi de senaste hundra åren, eftersom att du sade att alla krig avgörs på strategi. Du svarar mig med definitioner och skillnader dem emellan, IE strategi alt tactics och ja, i ett bedömande enligt den så ses strategin som den avgörande faktorn. Så, vilka krig har vunnits med strategi de senaste hundra åren?
Utöver det så säger jag faktiskt emot ditt presenterande som påstår att det är strategin som är den segrande faktorn. Varför? Ja, det kan vi diskutera i trådar som handlar om resultat i gröna kläder osv, men nej - Strategin är
huvudbasen för agerandet. Denna kan
aldrig fungera om det inte medförs möjligheter för icke konventionella lösningar eller oplanerade störningar i planen/IE
strategin. Dessa lösningarna är taktiken....och taktiken är det som avgör seger eller ej. Även om inte ens den kommer som "segrare" i de flesta fall. Speciellt inte de senaste hundra åren.
Som min fråga var -
Vilka krig har vunnits på strategi de senaste hundra åren?
Tillägg gällande SU-57. Nej jag har inte ritningarna. Det enda jag har gemensamt med den vackra skapelsen är mitt arsle i dess stol, ok. Men, ja, USAF har redan blivit informerade, dock ej av mig. Därmed vet de också vilken medioker skapelse det är med tanke på hur uppblåst flygetyget har blivit utav diverse folk som inte förstår skillnaden på signatur och signatur. Nej jag flyger inte SU-57 eller F-22 , utan endast andra mer radarvänliga fotbollsplaner som F/A-18 och F-14. Fina vyer även i fredstid
Tack för att du svarade åtminstone