2022-12-22, 21:51
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Låter som omvänd bevisföring.

Har du källa på det?
Citera
2022-12-22, 21:52
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Nej det är du som ska bevisa att S-400 är bättre än moderniserade Patriot. Jag har frågat detta innan din korkade arab. Fram med källorna!
Citera
2022-12-22, 21:54
Medlem
Citat:
Försöker du undvika nu som du alltid gör?
Citera
2022-12-22, 21:55
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Varför ska någon annan bevisa något som du påstår? Det är du själv som ska bevisa dina påståenden.
Citera
2022-12-22, 21:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necked
Dom har fått tillräckligt med hjälp från väst..: ofantliga mängder hjälp dessutom.. är för självständighet o sossefritt/kommunistfritt levande men detta helvete kan inte Ukraina vinna i längden tror jag.

Om Ukraina får en strid ström av vapen och pengar så vinner de, det finns inget att diskutera om den saken, Rysslands ekonomi är i paritet med Italiens. Ukraina har hela EU och USA samt Japan och Australiens ekonomier att jämföra sig med, det går helt enkelt inte. Har man minsta humm om matematik så förstår man det. Sen har vi ju det lilla kruxet med kärnvapen som ryssarna skramlar med titt som tätt, det är ett osäkert kort. Fast matematik kan vi skita i, nu bränner vi iväg salvorna som om det inte fanns någon morgondag. Lite lustigt egentligen, hade vi lagt de pengarna på cancerforskningen så hade vi nog utrotat cancer i förrgår. Hur jag än vrider och vänder på det så kommer jag till slutsatsen att ryssen och hans hantlangare är dumma i huvudet helt enkelt, det går inte att dra någon annan slutsats!
Citera
2022-12-22, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur blir det med julmat o julklappar för ryssarna vid ukrainska fronten - det är juul nuuu
Som julmat kommer ryssarna bjudas på fältransoner med utgångsdatum överskriden för 6-7 år sen. Om det finns överhuvudtaget.
Anrättningen sköljs ned med vatten från någon pöl som ännu är ofryst.
Som julklapp får vissa av rysska bassarna en smäll på käften av ett lägre befäl på morgonuppställningen.
Kan inte vara kul att fira jul i ett ukrainskt lerdike ens för en ryss.
Citera
2022-12-22, 22:01
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag backade tillbaka i er konversation och vad jag ser är att du är den som ska bevisa ditt påstående.
Citera
2022-12-22, 22:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, det är inga lögner och det vet du.

Det är USA som startar de flesta krig och syftet är att som på hemmaplan splittra för att sedan härska. Konflikterna efter Sovjets fall runt Ryssland utgår helt ifrån Washington och man använder en mängd olika metoder, NATO och NGO:s. I många fall utnyttjar och styrker man landets råskinn (för det har alla länder) för att byta regimer eller sätta området i brand. Du kan med fördel studera ursprungen till al-Qaida och ISIS men även Cambodias Pol Pot. Washington skapar ofta något medvetet eller omedvetet som man sedan inte kan kontrollera, den risken har vi också i Ukraina och det blir vi i EU som får lida av det.

Ryssland kommer inte att lägga ner några vapen eller gå med på eftergifter eftersom dom ser detta som ett existentiellt hot och då får det kosta vad det kosta vill. Tyvärr så begriper inte många människor i väst detta. Nu anser man även att man krigar mot hela NATO eftersom NATO-länder hela tiden provocerar på olika sätt och det är oroväckande

Problemet med dig, andra i tråden och många ledare i väst är att ni kan och förstår för lite om Ryssland. Ska man vinna måste man lära sig om fienden och det har man helt uppenbart inte gjort då det gäller proxykriget i Ukraina och sanktionerna.

Ukrainas militära kraft kommer att slås ut och sen får vi se vad som händer och om Polen och Ryssland delar landet eller Ryssland ockuperar och försöker göra det välmående som det har potential att vara om kunder finns för dess industri. EU och USA har sedan länge inte intresserat sig mer än för naturtillgångarna (man vill inte ha konkurrens för sin egen industri) så kunderna finns i Asien, Afrika och Sydamerika för Ukraina och man bör växa tillsammans med dom medans väst växt krymper ihop både mänskligt, moraliskt och ekonomiskt. Det här kommer Ukrainas sunda nationalister (inte råskinnen) att snart förstå.

Och problemet med dig är att du tror dig sitta inne på alla svaren, samt att du har grava problem i det att du blandar ihop önskad utgång och rimlig utgång.

När du sitter där på dina höga hästar och mästrar folk i tråden (och ledare av västländer tihi) om Rysslands oövervinnerlighet så blir det för oss när vi ser Ryssland backa. Backa från områden de utropade som delar av Ryssland - och aldrig skulle lämna. Vi har sett Ryssland göra dikeskörning efter dikeskörning.

Kanske kan de vända på detta, men jag har väldigt svårt att se hur.

Och det har ju uppenbarligen den ryska svansen här i tråden också. Annars skulle de (ni) inte behöva ta till lögner i snart när varje inlägg.

Om det såg ljust ut för Putin hade ju sanningen räckt - inte sant?
Citera
2022-12-22, 22:06
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tror du ska sluta tro att jag är 100% neutral och objektiv. Jag ställer mig i humanismens och det som jag uppfattar som det bästa för världssamhällets tjänst, varken Ukrainas eller Rysslands. Neutral är kanske fel ord, du verkar inte gilla det i alla fall.

Ukraina gör, liksom många andra länder, många försök att vinkla historien extremt snett. Det vill jag gärna vara en motvikt till. Det får vi ta någon gång i juldagarna.

Var har du i denna debatt haft synpunkter på Ryssland och framför allt alla de i detta forum som trollar. Ser dig endast kommentera PRO-Ukrainska inlägg.
Citera
2022-12-22, 22:07
Medlem
Vitryssland och Ukraina borde inte vara självständiga stater framkom det när Olaf Scholtz mötte Putin före invasionen den 15. februari. Scholtz intygade att Ukraina inte skulle få gå med i Nato på minst 30 år.osv osv
https://news.zerkalo.io/world/20404.html
Citera
2022-12-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Ja, vi vet att Ryssland är fattigt. Samtidigt är Putin och hans gäng ofantligt rika. Detta beror på korruption och maktmissbruk. Seså, follow the money nu!

I did follow the the money..

Tex mörkersiktefabriken utanför Moskva - består av 2 stk Lyxbåt som ligger i Limassol.
Citera
2022-12-22, 22:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Hur många km2 har Ukraina återtagit av de 125.000km2 Ryssland erövrat?

Hela din mening hör hemma på medeltiden. Det är 2022, man erövrar inte land på det sättet längre. Vi vill leva i fred och frihet med välstånd, inte under några pissiga herrar som skiter på sig titt som tätt. Förbered dig på ett nederlag. Ukraina kommer att vinna, alternativet är att Rysshelvetet tar till kärnvapen, då dör du också. Så win win, eller lose lose för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in