2022-12-22, 12:58
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vapen för 50 miljarder dollar. Suck it up.

Räcker i 2 veckor, om ens det.. undrar vart det enaste Patriot systemet kommer stå

https://t.me/intelslava/42694

🇺🇲🇺🇦 The new US military assistance package for Ukraine under the PDA program (1 billion) includes:

- One Patriot SAM battery and ammunition;
— ammunition for HIMARS
- 500 units of 155-mm high-precision projectiles
- 10 120-mm mortars and 10,000 120-mm mines for them;
- 10 82-mm mortars;
- 10 60-mm mortars;
- 37 heavy MRAP Cougar;
- 120 HMMWV vehicles;
- 6 armored general purpose trucks;
- HARM anti-radar missiles;
- JDAM kits;
- more than 2,700 grenade launchers and small arms;
- Claymore anti-personnel mines;
— Night vision devices and optics;
— Tactical secure communication systems;
— Bulletproof vests;

List of military assistance provided under the USAI program ($800 million):

- 45,000 152-mm artillery shells;
- 20,000 122-mm artillery shells;
- 50,000 122mm rockets for the MLRS BM-21 "Grad";
- 100,000 125-mm tank ammunition;
— SATCOM terminals and services;
— Funding for training, maintenance.
Citera
2022-12-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varför denna avsky mot människor som har det jobbigt och ber om hjälp?

Är du likadan mot socialbidragstagare så bör du tänka efter hur din människosyn är.

Ber om hjälp?..... dom fått hjälp i mängden av trillioner kronor redan.. räcker inte de???

Jag de är jag, jobbar era äckliga sossar.
Citera
2022-12-22, 13:02
Medlem
Citat:
Oj. På vilket plan stöder du Ukraina i så fall?

Får de försvara sig mot Ryssland? Får de använda vapen som sänts till dem från andra länder?

Dom har fått tillräckligt med hjälp från väst..: ofantliga mängder hjälp dessutom.. är för självständighet o sossefritt/kommunistfritt levande men detta helvete kan inte Ukraina vinna i längden tror jag.
Citera
2022-12-22, 13:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necked
Ber om hjälp?..... dom fått hjälp i mängden av trillioner kronor redan.. räcker inte de???

Jag de är jag, jobbar era äckliga sossar.

Nej det räcker uppenbarligen inte.
Citera
2022-12-22, 13:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necked
Dom har fått tillräckligt med hjälp från väst..: ofantliga mängder hjälp dessutom.. är för självständighet o sossefritt/kommunistfritt levande men detta helvete kan inte Ukraina vinna i längden tror jag.

Tillräckligt med hjälp för vad?
Citera
2022-12-22, 13:04
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Luffaren lyckades inte snylta mer från USA.

https://t.me/intelslava/42704

🇺🇦🇺🇲 Zelensky failed to achieve the purpose of his visit to the United States and receive modern weapons for offensive operations, - Washington Post

The newspaper writes that the goals of the talks between the heads of the two countries differed. Thus, Zelensky's goal was to get "more powerful weapons and increase Ukraine's ability to launch major offensive operations" next year. "There is virtually no indication that he has succeeded, at least in the short term," the article says. For its part, Washington was looking forward to "discussing what [Zelensky] thinks about diplomacy," a White House source told the newspaper.

Hahaha..
Paketet var bestämt långt innan han reste dit. Antagligen så diskuterade de vad nästa paket bör innehålla. Vi får se resultatet av dessa samtal efter nyår.

Jag misstänker att USA fokuserar nästa paket på vapen som når längre. Eventuellt så kan man också plocka bort policyn att Ukraina inte får använda dem för att bomba inne i Ryssland.
Citera
2022-12-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Såg den där också och fick ta fram skämskudden, både ser mer ut som en skoluppgift från högstadiet när man hade "media" som ämne.

Men vi fokuserar på den positiva 100 000 dagen är här,

Nästa målgrupp efter fångar är alltså sjukpenionärer. Putin passar på att göra sig av med oönskade.
Citera
2022-12-22, 13:05
Medlem
Citat:
Tillräckligt med hjälp för vad?

Är du utvecklingstörd? Tillräckligt för att pressa ryssarna vilket dom nu gjort så en gigantisk offensiv snart kommer från ryssarna som kommer vad jag tror vara spiken i kistan för Ukraina tyvärr. Zelensky suger bara av USA för att försöka få mer kraftfulla vapen för att kunna bomba ställen i Ryssland = större eskalering
Citera
2022-12-22, 13:06
Medlem
Citat:
Jag tror personen älskar sin dator, sina kläder från USA. Använder sin smartphone 10 timmar om dygnet. Älskar filmer och musik från USA. Slänger sig med coola amerikanska uttryck i tid och otid.

Kort sagt älskar var USA gett honom, men bär helt inkonsekvent ett USA-hat. Vill att USA ska fölrsvinna, utan att inse vad det skulle innebära för honom personligen.

och har lite svårt att förstå språket.
Citera
Medlem
nidhoogens avatar
Alltid intressant att läsa anonyma Twitterkonton med 35 följare påstå att Ryssarna använder NKVD metoder (någon tjomme länkade t o m till Engelska MoD med samma fantasi hos Orkestern lmao).

Sen i verkligheten..

https://t.me/azmilitary11/31539

◾ Ukrainian Nationalist units are positioned behind the front lines to push the cannon fodder forward. This has been said many times before.

◾This Ukrainian militant says that there are 450 of those Nazis behind his area of deployment, that the men are nothing for the command, just machines, and that a Law of the Ukrainan Rada allows this criminal actions to happen.
Citera
Medlem
Citat:
Nej det räcker uppenbarligen inte.

Då är detta krig över då.
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Att Olena (Zelenskys fru) skulle ha bränt ca 40 000 euro/dollar på en timme vid shopping i en affär i Paris, som vissa påstod häromdagen, verkar ha varit en rysstrollning. Allt verkar utgå ifrån en tweet från ett overifierat konto med låg trovärdighet som citerar en "anonym" källa:

Besöket var ett officiellt besök i Frankrike med andra ministrar:

Fast om det ändå vore så, att hon bränt 40k dollar i Paris, så är väl inte det något att höja på ögonbrynen åt?
Det är ju rookie numbers, Olof K Gustafsson bränner mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in