2022-12-22, 00:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin har inte tappat aptiten på detta krig. Skillnaden är dock mera.., i början så var han övertygad om att vinna..och snabbt.., nu har realiteten kommit in att detta tar lång tid. Men vinna tänker han än, dock en mindre vinst. I början var det ju hela Ukraina, det har han nog givit upp på nu.

Men han behöver en fysisk vinst att visa upp, mera land. För alla uppoffringar. Han ger inte upp innan det. För alternativet är att han hamnar på skamstocken i de ryska historieböckerna., och det passar inte honom.

Detta krig kommer att hålla på i flera år.

För Zelensky gäller det "bara" att hålla ut. Få fortsatt stöd.

Och Zelensky (ursäkta stavning,) kommer ju likaså göra allt för att inte Putin ska få med sig ett skit, alltså blir ingen part nöjda tänker jag.

Edit: Såg hur du stavade i efterhand nu så nvm om den biten, (så du inte tror jag anmärkte på dig något bara) då är det rätt
Senast redigerad av nextlife 2022-12-22 kl. 00:32.
Citera
2022-12-22, 00:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Ryssarna själva tror att om Putin förlorar i Ukraina blir han tvungen att ta ett annat land istället för blidka hemma opinionen.

Kommer hans ego klara av att ha misslyckats med Ukraina? Han skulle ju framstå som retarderad om han avslutade det projektet samt påbörjat ett annat..
Citera
2022-12-22, 00:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Och Zelensky (ursäkta stavning,) kommer ju likaså göra allt för att inte Putin ska få med sig ett skit, alltså blir ingen part nöjda tänker jag.

Så är det. Men det finns en fundamental skillnad mellan de båda, nämligen att Zelensky har rätten på sin sida. Sitt folk även.

Så, fördel Ukraina.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det hela är väldigt enkelt. Trådens villrådiga lurkers (det är många), får helt enkelt själva gå in och granska de påståenden som görs i länkade klipp. Den primitiva och blodtörstiga pöbeln har jag givit upp hoppet för. De vill bara hata någon. Jag däremot, är ljusets och upplysningens budbärare..
Vad är det du inte begriper?

Du har gjort upprepade påståenden om att Ukraina har 10 ggr högre förluster än Ryssland vid Bakhmut, och att dessa förluster är 1000 man om dagen (!). Eftersom båda är befängda har jag bett om en källa och du länkar till YT-kanal ?!

Och sedan skall vi andra granska den skit du länkat till? Skall jag ägna mig åt fact-checking av dina propagandakanaler - det som borde vara din uppgift? Knappast.
Plocka fram en källa till dina påståenden eller sluta sprid desinformation.
Citera
Medlem
Citat:
Putin har inte tappat aptiten på detta krig. Skillnaden är dock mera.., i början så var han övertygad om att vinna..och snabbt.., nu har realiteten kommit in att detta tar lång tid. Men vinna tänker han än, dock en mindre vinst. I början var det ju hela Ukraina, det har han nog givit upp på nu.

Men han behöver en fysisk vinst att visa upp, mera land. För alla uppoffringar. Han ger inte upp innan det. För alternativet är att han hamnar på skamstocken i de ryska historieböckerna., och det passar inte honom.

Detta krig kommer att hålla på i minst ett år till, troligen mer än det.

För Zelensky gäller det "bara" att hålla ut. Få fortsatt stöd.

Putin kommer inte att döda sig själv - det är han för ynklig för - han kanske däremot ser
till att bli dödad o då som en martyr som går till historien
Citera
2022-12-22, 00:36
Avstängd
Något väldigt fundamentalt, något jag ej kände till innan, är att om USA beodrar att skicka kärnvapen så är det en ensamrätt presidenten har, medans i Ryssland måste även generalerna ta ställning i frågan. Om Putin är sjuk och kommer dö förr eller senare och då vill ta alla med sig så har jag svårt att tänka på han kommer få gehör av den enkla anledning att de som måste godkänna hans användning av kärnvapen har familjer de inte vill ska dö?
Senast redigerad av nextlife 2022-12-22 kl. 00:38.
Citera
2022-12-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nu måste det dock vara svårare att genomföra False Flag-operationen när den är avslöjad. Eller kommer de att köra på ändå?
Det är Lukasjenko som behöver denna false flag för att få med sitt folk.
Vad vi vet skiter ryssen i.
Citera
2022-12-22, 00:42
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Riktigt illa :

CCTV shows chilling moment Russian FSB agents and soldiers scour Ukrainian orphanage for children
The footage has been exclusively obtained by Sky News as part of an investigation, during which orphanage workers said they have no idea about the location of children in their care after Russian soldiers took them.

The abduction of children is a grave violation of the rules of war.

https://news.sky.com/story/cctv-shows-chilling-moment-russian-fsb-agents-and-soldiers-hunt-for-ukrainian-orphans-12772595

Jävla as !
seen before, seen today and will be seen tomorrow. Welcome to Russia dedicated to warawan deeds that were to be lost 30 years ago.

These ones are the ones that exclude reasons for a now world order, and at the same time present it with a nudged reason of envy together with molesting of their owns. I fuckabout could be fixed easily than to use lost welfare to bomb their owns in Ukraine. Waiter - can I have some logic to that cow yes please
Citera
2022-12-22, 00:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Putin kommer inte att döda sig själv - det är han för ynklig för - han kanske däremot ser
till att bli dödad o då som en martyr som går till historien

Det skonsammaste som kunde hända vore att han blev avsatt.

Men.., han har nog varit för slipad för det.., självständiga tänkare i maktsfären har fått gå/blivit oönskade.., kvar blir bara "ja-sägare" och skräckslaget/enfaldigt folk som gillar förmånerna att vara vid toppen. Samt en och annan som vet vilka knappar man skall trycka på, för att få Putins bifall.

Putin har suttit vid makten mycket länge, och även om man kan tycka att han är en diktator, så har han inte varit en knäppgök. Problemet var att han satt för länge, och började få egna tankar om vad Ryssland skall vara/bli. Dvs ett nytt Sovjet.
Citera
2022-12-22, 00:50
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Klippen ska ses i sin helhet för kontextens skull. Är du för lat för att granska de källor jag serverar dig? Det är inte mitt problem. De senaste halvdussinet avsnitt i Mercouris kanal behandlar Ukrainas enorma förluster i Bakhmut. Seså, nu var jag snäll mot dig, pallra dig iväg dit. Schas!
Du länkar till en YT-kanal med hundratals filmer på en timme styck och så skall vi leta i dem efter stöd till dina påståenden. Tror inte det. Är det så det fungerade i din ”akademiska” värld på parkbänken?

Jag ställer frågorna om dina påståenden ytterligare en gång och jag kommer att fortsätta:
(1) vad är din källa till att de ukrainska förlusterna i Bakhmut är 10 ggr högre än de ryska?
(2) vad är din källa till att de ukrainska förlusterna är 1000 man om dagen)
(3) hur kan du anta att din källa ha svar på (1) och (2)?

Om ditt svar på (1) eller (2) är en YT-video, ange vid vilken minut vi skall titta. Det borde inte vara ett problem, för du har väl tittat på dem själv?
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-12-22 kl. 00:56.
Citera
2022-12-22, 00:52
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Klippen ska ses i sin helhet för kontextens skull. Är du för lat för att granska de källor jag serverar dig? Det är inte mitt problem. De senaste halvdussinet avsnitt i Mercouris kanal behandlar Ukrainas enorma förluster i Bakhmut. Seså, nu var jag snäll mot dig, pallra dig iväg dit. Schas!
Vilka källor serverar du? Det var nog mer än längesedan som du faktiskt följde upp dina påståenden med källor här. Kan du kanske göra det hädenefter, eller skall du satsa allt på att bara störe diskussionen så mycket som möjligt? Mången har försökt följa upp dina påstååenden, och fler därtill har önskat från dig relativa svar. Du skippar vidare som om att du inte bryr dig mycjet mer än om dina egna fraktionerade uttryck. Tycker du själv att det berättigar dig att be andra om källor och svar, eller är det de facto så enkelt att du helt enkelt bara vill trolla loss lite för din uttråkans skull?

Du presenterar mycket vetgirig fakta om vad som pågår i Ukraina, men sällan och oftare presenterar du orsaken till varför. Samtidigt tar du do dig ton att kritisera andra för att vara allt från obildade till rent korkade. Hur kommer det sig att du aldrig hjälper dessa obildade med att presentera källa eller möjligt material till förståelse?
Du sitter väl inte här och trollar endast för att din byst av Stalin skall pryda din mark eller?
Citera
2022-12-22, 00:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Skrämmande avslöjanden i denna video. Ryssarna kör med WW2-stuket. Försöker deras soldater retirera bli de skjutna.
https://youtu.be/_Bu0WBNVsLU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in