2022-12-21, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Om det är en gåta för dig så kan jag ge dig svaret dom är tysta just för att ducka 18 till life. Hur dom gör är genom att bara inte säga något vilket är enkelt om du vet att du riskerar torska lång volta om du pratar

Jag tror att MH kommer börja prata då hon inte är så väldigt smart.
OM hon nu är inblandad vilket jag tror hon är.
Citera
2022-12-21, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Jag tror att MH kommer börja prata då hon inte är så väldigt smart.
OM hon nu är inblandad vilket jag tror hon är.

Känner du henne?
Citera
2022-12-21, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Känner du henne?

Det ska du ta och strunta i.
Citera
2022-12-21, 07:31
Medlem
Citat:
Om det är en gåta för dig så kan jag ge dig svaret dom är tysta just för att ducka 18 till life. Hur dom gör är genom att bara inte säga något vilket är enkelt om du vet att du riskerar torska lång volta om du pratar

Nu är ju utfallet i det stundande åtalet i princip oavhängigt vad kvinnorna "säger", det svenska rättssystemet lägger inte nån särskild vikt vid eventuella erkännande osv. Anledningarna till att inte prata finns nog att finna mer på ett psykologiskt plan. Det är också till viss del därför det är fantasifullt att teoretisera kring att kvinnorna skulle ha försökt dölja en olyckshändelse.
Citera
2022-12-21, 08:34
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:

Nja, jag tror mest på dåligt samvete dom skäms för föräldrar och kamrater ,nu när dom kommit till insikt , och begrundat vad dom gjort, iaf när det gäller MH
Citera
2022-12-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Kom att tänka på en sak nu som jag inte tänkt på innan.
Vad tror ni om ett snabbt hårt slag mot struphuvudet?
Hindrar det skrik innan man hoppar på och stryper?
Som Bruce Lee, eller hur tänker du?
Citera
2022-12-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Nu är ju utfallet i det stundande åtalet i princip oavhängigt vad kvinnorna "säger", det svenska rättssystemet lägger inte nån särskild vikt vid eventuella erkännande osv. Anledningarna till att inte prata finns nog att finna mer på ett psykologiskt plan. Det är också till viss del därför det är fantasifullt att teoretisera kring att kvinnorna skulle ha försökt dölja en olyckshändelse.

Man pratar inte för man vill ducka straff så klart det är enda anledningen du inbillar dig om du tror något annat och jo svenska rättsväsendet och framförallt det utredande polisarbete som kommer fälla eller fria dig i en eventuell rättegång baseras oerhört mkt på vittnesuppgifter eller vad du som misstänkt säger, förut när det bara var svenskar i Sverige så fungerade det bra för svenskar vill lätta sitt samvete eller så vill folk vittna och samarbeta med myndigheterna men araber har inte samma samvetskval och dom har inte heller samma tillit till myndigheterna därav blir det färre fällande domar i mord t ex nu än förr.
Om dom inte säger något alls kmr det vara svårt att bevisa vad som skett. Hade det inte heller funnits vittnen hade de nog kunnat gå fria. Hade ingen berättat att det fanns konflikt t ex så hade det vart oerhört svårt för åklagaren att hitta motiv. Det är jätteviktigt vad vittnen och åtalad/misstänkt säger därför hålls många förhör i en sådan här stor utredning. Däremot om det finns övertygande bevisning blir ju din utsago mindre viktig om du nekar då det då är uppenbart att du ljuger.
Citera
2022-12-21, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Som Bruce Lee, eller hur tänker du?

Nä, bara en rak höger i ren frustration eller svingande arm från sidan.
Citera
2022-12-21, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Nja, jag tror mest på dåligt samvete dom skäms för föräldrar och kamrater ,nu när dom kommit till insikt , och begrundat vad dom gjort, iaf när det gäller MH

Om dom hade dåligt samvete hade dom ju pratat det är så aina får en att prata med att få dig först träffa dina föräldrar osv sen guilt tripa sönder en de är inte objektiva i såna här situationer de gör riktiga fulknep tro mig men de misstänkta är hardcore som riktiga kriminella å säger inget
Citera
2022-12-21, 09:26
Medlem
notknapparens avatar
"Ett annorlunda lussetåg drog genom Vetlanda centrum på lördagskvällen. Fordon med såväl luciakrona som tomteluva på taken stannade vid torget och förarna lämnade bilarna för att hedra Tove."
https://www.vetlandaposten.se/2022-12-20/ungdomarna-tog-bilen-i-luciataget--och-hedrade-tove

Fint att ungdomarna tar initiativ till positiva saker och kan sluta upp tillsammans för att hedra Tove! Tove kommer aldrig tillbaka, men för familjen betyder det säkert något, särskilt nu när det är jul.

Hoppas att tjejerna läser det här och begrundar...
Senast redigerad av notknapparen 2022-12-21 kl. 10:15.
Citera
2022-12-21, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Snabbt slag! Alla har vi det i oss.
Frustration och ilska byggs upp sen pang.

Många mord/dråp sker i stundens hetta under ett bråk. Det slår slint i gm huvud som har bristande impulskontroll och konsekvenstänk.

Jag tror inte J helt plötsligt attackerat T i aggression under deras försoningssamtal i lägenheten, utan hon har planerat det. Efter örfilen på Nöjet visade hon på impulskontroll eftersom hon inte hoppade på T redan där (iaf inget som framkommit).

Jag tror hon kände sig förnedrad offentligt, och eftersom hon inte fick hjälp av vare sig vakter eller polis på plats behövde hon återupprätta sin heder egen hand.
Citera
2022-12-21, 10:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Många mord/dråp sker i stundens hetta under ett bråk. Det slår slint i gm huvud som har bristande impulskontroll och konsekvenstänk.

Jag tror inte J helt plötsligt attackerat T i aggression under deras försoningssamtal i lägenheten, utan hon har planerat det. Efter örfilen på Nöjet visade hon på impulskontroll eftersom hon inte hoppade på T redan där (iaf inget som framkommit).

Jag tror hon kände sig förnedrad offentligt, och eftersom hon inte fick hjälp av vare sig vakter eller polis på plats behövde hon återupprätta sin heder egen hand.
Vad vi fått veta, är det bara J själv som sagt att hon blev slagen av T på Nöjet. Oavsett om det stämmer eller ej, visar det tydligt att hon reagerade starkt, eftersom hon tog upp det.
Och jag tror, som du, att hon ruvade på någon form av hämnd, även om det kanske inte var just mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in