Citat:
Ursprungligen postat av
Krengt3
Självklart måste man hålla koll på hur det har sett ut historiskt. Man kan inte anta att bara för att lån är billiga idag så kommer de att vara billiga imorgon också. Det är över en 30-års period man ska titta. Men det är inte så sexigt så det struntar folk i. Att systemet är ohållbart blundar man också för. Sen när verkligheten knackar på undrar du vem som är på riktigt?
Ja, att anpassa magen efter plånboken är jag helt med på men boende man köper gäller ju här och nu. Men nuvarande pris, ränta och elkostnader. Visst kan och ska man ha marginaler, men de extrema uppgångar på allt under så kort tid vi har nu är ju orealistiskt att kräva ha hävstång på var och en. En viss skillnad på 4-5 kkr ökning och över 20.000 på ett par månader under flera månader i värsta fall på el, mat, energi och andra vardagliga utgifter som nödvändiga lån.
För det är inte lyxkonsumtion vi pratar om. Så nej, jag delar i detta fallet inte alls din åsikt om "att det borde man tänkt och förberett sig på vad som komma skall"
Att håna eller skrika haha, vad var det jag sa, vad ger det mer än möjligt bittert håna andra för att fylla på avsaknaden av egen framgång eller livssituation att dela med de som haft det bättre? Onödigt och ynkligt att vara the little man i sådan situation.
Vi påverkad alla av detta mer eller mindre. Negativt.